Zasada bezwładności - wskaźnik ma duży opór i wskazówka nie skacze jak oszalała na każdym wyboju a zachowuje stabilność. Tak jak Evo mówisz - poszalejesz to zrobią się "fale" w zbiorniku i poziom pozornie podskoczy. Oczywiście czym dłużej szalejesz tym bardziej leci w dół
W G200 stan paliwa pokazywany jest ZAWSZE nawet przy wyłączonym zapłonie - takie chyba były przepisy związane z bezpieczeństwem. Być może ułatwiło by to strażakom ocenę ryzyka gaszenia płonącego samochodu albo co innego - nie wiem
Gdy wskazówka pokazywała dokładnie E mogłem zrobić jeszcze ~80km !!! Dopiero jak opadła tak z 2mm poniżej E zaczynał mieć czkawkę:/ Zalewając do pełna miałem 2mm powyżej F.
Powiem przy okazji, że w starej poczciwej Audi 80 jest regulacja wskazania wskaźnika paliwa
Procedura regulacji jest nawet opisana w manualu a dokonuje się jej kręcąc małą śrubką przy wskaźniku po wyjęciu zatyczki. Zalewasz full pod korek i ustawiasz FULL, wyjeździsz aż zgaśnie - ustawiasz E i masz 100% pewności ze dobrze pokazuje
Dobrze pomyślane !