forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 25-12-2024, 19:35

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czy mozna lac benzyne 98 do charadki 1.0b gaznik 93 rocznik
PostNapisane: 10-09-2008, 21:31 
Offline

Dołączył(a): 06-02-2008, 20:35
Posty: 68
Lokalizacja: Głogów
witam.od jakiegos czasu silnik zaczal szarpac i myslalem ze to moze chrzczone paliwo i zalalem 98.poprawa byla marna bo okazalo sie ze to kable.po wymianie kabli wzkaznik temperatury pokazuje polowe skali a zawsze byl na cwiartce.czy moze to byc przyczyna stosowania 98 i wymiany swiec i kabli?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: --
PostNapisane: 24-09-2008, 20:54 
Offline

Dołączył(a): 31-03-2006, 18:12
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Ja zalewałem 95, 98, v-power i charada zawsze jeździła bez problemu.
Wskaźnik temperatury jak jest na połowie to jest dobrze- na ćwiartce byłby niedogrzany.

_________________
g100, 1.0, cb-23, 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: --
PostNapisane: 25-09-2008, 12:38 
Offline

Dołączył(a): 04-03-2008, 20:59
Posty: 102
Lokalizacja: Radlin
mi wskazówka prawie zawsze pokazuje sie na cwiartce :( moze tak byc?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: -
PostNapisane: 26-09-2008, 13:43 
Offline

Dołączył(a): 31-03-2006, 18:12
Posty: 35
Lokalizacja: Warszawa
Mi też zawsze pokazywała ćwiartke, ale jednocześnie spalanie było bardzo wysokie- 11-12 litrów/100km nie było problemem.

Osoby z forum radziły żeby wymienić termostat- wymieniłem na taki który otwiera się przy 88*C i teraz temperaturę mam prawie na połowie skali, a spalanie zeszło do 6 litrów w trasie i 8-9 w mieście

_________________
g100, 1.0, cb-23, 1993


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 17:05 
Offline

Dołączył(a): 06-02-2008, 20:35
Posty: 68
Lokalizacja: Głogów
tylko ze mi poza miastem nie spadala temperatura a wrecz gwaltownie rosla.wymienilem termostat i jest ok


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-11-2008, 21:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
U mnie też był problem z niedogrzewaniem silnika. wskazówka temp praktycznie się nie podnosiła, a ja nie wiedziałem że prawidłowa temp jest wtedy gdy wskazówka w połowie. Więc odkręciłem termosatat...

[IMG]http://images36.fotosik.pl/35/30

Mnie się wydał interesujący. Zawsze termostat tak wybebesza ??
I oczywiście po tym zabiegu silnik grzeje się prawidłowo do połowy skali, spalanie spadło z 10 na 7,5l/100km i wreszcie ogrzewanie grzeje jak trzeba.

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2008, 00:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Lać można - niczemu to nie przeszkodzi :) Wręcz przeciwnie - wyższe oktany oszczędzą Ci silnik;)
Termostat ładnie się rozleciał - pierwszy raz takie cuda widzę :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2008, 11:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-10-2008, 14:31
Posty: 63
Lokalizacja: Świerklany
No też sie zastanawiałem, pewnie woda sie zagotowała :?

_________________
Obrazek
Moja pierwsza Charada-"Czerwony Ogar Piekieł" :D
G100,92r, CB 23

...Bycie stale miłym jest strasznie męczące...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-12-2008, 22:30 
Offline

Dołączył(a): 06-02-2008, 20:35
Posty: 68
Lokalizacja: Głogów
orientuje sie ktos jak pokazuje wzkaznik paliwa?dokladniej chodzi mi o to ile litrow paliwa pokazuje miedze litera e a litera f?zbiornik mam 37 litrowy i czy przypada to tak ze 30 litrow to miedzy e a f -a 7 to rezerwa?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-12-2008, 14:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Miałem już kilka charad i w każdej wskazówka pokazywała inaczej :( W obecnej wskazówka może mi dojśc do lewego dolnego rogu literki "E" i dopiero koniec paliwa, w poprzedniej miałem że jak doszła do literki "E" czyli prawy górny róg to musiałem już na stacje jechać. Wskaźnik nie ma charakterystyki liniowej - pewnie zauważyłeś że od pełnego baku do połowy wskaźnika schodzi pomału a później na głowe leci z każdym kilometrem. Najlepiej sprawdzić to samemu, jeździj do momentu aż zacznie przerywać i będziesz widział jak stoi wskazówka. Dolej z baniaczka paliwa do baku i udaj się na stacje, mam nadzieje że nie masz diesla jeśli masz to tak nie rób. Pamiętaj że wskazówka jest też uzależniona od stylu jazdy, jak ja śmigam troszkę ostrzej po mieście to wskazówka czasem dojdzie do końca "E" a gdy się zatrzymam to się okazuje że jest jeszcze sporo paliwa.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-12-2008, 16:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zasada bezwładności - wskaźnik ma duży opór i wskazówka nie skacze jak oszalała na każdym wyboju a zachowuje stabilność. Tak jak Evo mówisz - poszalejesz to zrobią się "fale" w zbiorniku i poziom pozornie podskoczy. Oczywiście czym dłużej szalejesz tym bardziej leci w dół :D
W G200 stan paliwa pokazywany jest ZAWSZE nawet przy wyłączonym zapłonie - takie chyba były przepisy związane z bezpieczeństwem. Być może ułatwiło by to strażakom ocenę ryzyka gaszenia płonącego samochodu albo co innego - nie wiem :(
Gdy wskazówka pokazywała dokładnie E mogłem zrobić jeszcze ~80km !!! Dopiero jak opadła tak z 2mm poniżej E zaczynał mieć czkawkę:/ Zalewając do pełna miałem 2mm powyżej F.
Powiem przy okazji, że w starej poczciwej Audi 80 jest regulacja wskazania wskaźnika paliwa :) Procedura regulacji jest nawet opisana w manualu a dokonuje się jej kręcąc małą śrubką przy wskaźniku po wyjęciu zatyczki. Zalewasz full pod korek i ustawiasz FULL, wyjeździsz aż zgaśnie - ustawiasz E i masz 100% pewności ze dobrze pokazuje :) Dobrze pomyślane !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-12-2008, 16:36 
Offline

Dołączył(a): 06-02-2008, 20:35
Posty: 68
Lokalizacja: Głogów
tak zauwazylem jak samochod jest pochylony na strone kierowcy to wzkazuje mniej a jak na strone pasa
zera to wiecej.z dieselkiem masz racje mozna pompe zatrzec


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-12-2008, 19:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pompa może nie padnie ;) Ale odpowietrzanie diesla z tej generacji - współczuję :(

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL