forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 12-10-2024, 11:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rozbieranie przegubu - zmiana manszety - jak ???
PostNapisane: 19-11-2006, 23:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
W jaki sposób wymienić manszetę na przegubie charadki ? Widziałem we fiacie, że można rozebrać półośkę pozostawiając część przegubu w pieście. Wystarczyło ściągnąć taki pierścień i gotowe. U mnie powstało małe przebicie manszety i smar zaczął wylatywać na nadkole. Guma już kupiona tylko nie wiem jak się do tego zabrać :( Zaglądąłem pod gumę i uzupełniłem smar - zacisnąłem gumę taką zwykłą aluminiową opaską - tymczasowo do wymiany. Nie widziałem by można było to rozebać. Czy konieczne będzie wyjmowanie półośki ze skrzyni biegów ?
Chodzi oczywiście o model G200, ale z tego co wiem są chyba identyczne w G112 i G102(?).
Poradzcie proszę bo zima idzie i jak nie pogrzebię w niej przed mrozami to może być za późno by ratować przegub :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2006, 18:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Niezbędne narzędzia:
śrubokręt, klucze 19v21 do koła, 14 do zacisków hamulcy, 17 płaska v oczkowa v nasadka do końcówki drążka kierowniczego (nie jest wymagane odkręcenie), 2x 19 do amorów i wahacza, 30 dosyć głęboka nasadka, szczypce do zegerów (lub partyzantka), młotek (w razie konieczności delikatna perswazja 8) , WD40 też czasem bywa przydatne, sześciopak browara (zależy ilu kumpli pomaga)
Wykonanie:
1)za pomocą klucza 19v21 zależy jaka opcja nakrętek poluzować je
2)podlewarować samochód i ściągnąć koło
3)za pomocą klucza 14 zdjąć zaciski hamulców i przy pomocy wkrętaka ściągnąć tarcze hamulcową
4)za pomocą nasadki 30 odkręcić nakrętkę przegłubu
5)odkręcić sruby wahacza i amortyzatorów (mamy uwolnioną zwrotnice)
6)rozpiąć z przegubu wewnętrznego opaski zaciskowe i wyciągnąć półoś z całym przegubem zewnętrznym i połową przegłubu wewnętrznego (to gwarantuje , że nie wypłynie nam oleum z dyfra)
7)z przegubu wewnętrznego (ten od dyfra) za pomocą szczypiec ściągnąć zegera a następnie zdjąć kamienie i manszety.
8)przerwa na piwo 10min
9)założyć manszety (dowalić smaru grafitowego) i złożyć w odwrotnej kolejności.

P.S. Napisałem, że trzeba wyjąć całą półoś i wymieniać od strony drugiego przegłubu, dlatego że przegłuby zewnętrzne mają zabezpieczenie w środku pierścionkiem osadczym. Istnieje jednak małe 2% prawdopodobieństwo, że ktoś tego nie założył na wielowypust półośki a wtedy przegłub zejdzie sam po wyjęciu zwrotnicy i operacja skraca sie do wymiany manszety bez konieczności wywalania całej półosi.

Owocnej pracy i niech moc będzie z Tobą.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2006, 18:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
No pięknie !!! Na następnym zlocie 6-pak browara należy się Tobie :)Dziś zamówiłem 2xmcpherson od matiza - nówki made in korea (aktualnie mam takie wsadzone, ale używki) i w czwartek/piątek zabiorę się ostro do roboty!. Przy okazji wymiana drążków i końcówek, niwelacja luzów sposobem na tulejkę :)
Czuję, że spędzę cały dzień w przednim nadkolu, ale charadka się odwdzięczy! Mechanik zawołał za wymianę manszety 60zł...za tyle to ja mam duuużo sześciopaczków :) Tylko cały czas zastanawiam się skąd wezmę..szczypce, ale chyba dam sobie bez nich radę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2006, 19:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Drookash
a od której strony to wymieszasz ??
jak będziesz robił amorki to chyba niema zadnego problemu z wyjeciem ośki..

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2006, 21:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Naprawa od strony kierowcy. Chyba wyjmując amortyzatory można bez problemu wysunąć ośkę ze skrzyni - tak mi się wydaje. Właśnie dostałem info, że nie będzie mcphersonów od TICO :( Miałem kupić po 125 zł / kompletną sztukę. Płyną dopiero statkiem z Korei i będą za 2-3 tygodnie ! Zastanawiam się nad zakupem wkładów i wykombinowaniem czegoś z moimi starymi amorkami (KYB), które chyba siedziały w tym aucie od 1993 roku.
Jeszcze jedno - w jaki sposób DOBRZE zacisnąć te taśmy wokół gum na przegubacz ???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2006, 21:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Osłone przegubu to ja wymieniałem jakieś pół roku temu i nie przypominam sobie aby była potrzeba wyciągania całej półosi. Tam w przegubie w środku jest taki mały okrągły pierścionek trzeba go tylko troszeczke ścisnąć śrubokrętem i zewnętrzny przebub wychodzi

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-11-2006, 21:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Właśnie tak widziałem we fiacie, że jest - najwidoczniej tu też się uda. Jak uzupełniałem smar zaglądałem tam do środka i za chiny ludowe nie widziałem pierścienia :( Wszystko się pewnie wyjaśni jak już będę rozbierał.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-11-2006, 00:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
drookash odnośnie której strony to pytałem czy od strony koła czy skrzyni tą gume :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-11-2006, 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zewnętrzny :D Się ma rozumieć :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-11-2006, 22:54 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Zdejmowanie zacisków hamulcowych i rozkręcanie amorków nie jest konieczne. Wystarczy odkręcić nakrętkę półosi, poluzowac śruby koła podnieść samochód i zdjąć koło. Następnie odkręcamu srubę zabezpieczającą sworzeń i wyciągamy sworzeń. Najlepiej to wykonac przy pomocy pręta lub rurki około 1 metr długości. Po odchyleniu McPersona wysuwamy półoś z piasty.Teraz jest dylemat. Bo czasem da się zdjąć przegub na samochodzie uderzając miedzianym młotkiem (wskazane przytrzymanie półósi przez pomocnika). Jeśli nie zejdzie to odpinamy opaske osłony wewnętrznej i wyjmujemy półoś z samochodu( połowa przegubu wewnętrznego zostaje w skrzyni biegów). Dalszy demontarz przeprowadzamy w imadle sposobem opisanym przez kolegów. Metoda została sprawdzona na wersji G101 ale sądzę że w innych modelach też zda egzamin a jest sporo szybsza (odpada rozkręcanie amorka i hamulca).Jeśli narobiłem zamieszania to sorki wielkie ale u mnie to zdawało egzamin. :D

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-11-2006, 18:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Czarny-Iwan masz racje ja to też tak robiłem i roboty jest o wiele mniej można sie wyrobić w 60 min.

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 01:00 
Offline

Dołączył(a): 24-10-2006, 11:39
Posty: 28
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja dziś wymieniałem gume od przegubu zewnętrznego w g11 cb60 i tutaj trzeba zbić bo jest osadzona na takim sprężynowym pierścieniu do łatwych zadań to nie należy ale jakoś poszło i teraz jest cała piękna nowa guma :D:):D:)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL