forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 19-05-2025, 15:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 09:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
teee cicho panowie , Samochód faktycznie duży , z mocą silnika - małą ! , do tego widać ze to zawieszenie było seryjne , pan poprostu startuje dla przyjemności , ma samochód 4x4 , tani w utrzymaniu , więc próbuje szczęscia !!

Chociaz po fotelu kubełłkowym mozna by powiedziec ze pan bardziej przygotuje autko .... bo zawieszenie było tak miękkie jak w moim roverze 620 .... czyli miekkie i wygodne


z odrobiną humoru - pan z takim wielkim brzuchem nie umial ręką ręcznego zaciągać :) :) bo mu brzuszek przeszkadzał :) no i pan dzięki temu miał cięższe auto - wolniejsze :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 11:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Cytuj:
A jak według Ciebie samochód startujący w takich imprezach powinien wchodzić w zakręt


Do takich imprez auto ma być zestrojone nadsterownie, czyli tak jak w samochodach RWD tył sam wchodzi w zakręt lecz ciężej wyprowadzić. Nie mówie o samochodach cywilnych RWD typu BMW czy MERCEDES gdzie zbieżnością kół i zawieszeniem przednim nie ma takiej nadsterowności co zrozumiałe bo wzrosła by liczba wypadków na zakrętach :lol:

Cytuj:
Chociaz po fotelu kubełłkowym mozna by powiedziec ze pan bardziej przygotuje autko .... bo zawieszenie było tak miękkie jak w moim roverze 620 .... czyli miekkie i wygodne.


Mazi tu nie chodzi czy miękkie czy twarde tylko tak jak napisałem powyżej o zestrojenie pod-nadsterowność. A tak apropos to polskie drogi to nie tor monza żeby jeździć na "betonach" z glebą 2cm nad ziemią.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 12:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
odrobina umiejętności kierowcy i autko by sie zachowywało idealnie , tak jak być powinno , nie to że bym mówił - pojechał bym lepiej , bo nie o to tu chodzi ! chodzi o umiejętne koszystanie z Ręcznego hamulca ...

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 17:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-08-2006, 20:26
Posty: 370
Lokalizacja: Bydgoszcz
mazi napisał(a):
chodzi o umiejętne koszystanie z Ręcznego hamulca ...


Dokładnie, gdyby ten element był u tego kierowcy bardziej dopracowany to napewno pojechałby on o wiele efektowniej (chociaż czy ja wiem, czy byłaby to jazda bardziej efektywna)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 18:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
w jakimś stopniu to wina rajdów WRC gdyż oczekujemy od 4x4 samochodu jazdy bokami , niczym jazdy WRC , ale jestesmy Kibicami i mamy prawo wołać o więcej boków :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 20:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-08-2006, 20:26
Posty: 370
Lokalizacja: Bydgoszcz
No prawda, jazda w tzw. poślizgu kontrolawanym jest najbardziej widowiskomym elementem sportów motorowych, a szczególnie dobrze wygląda w rajdach WRC. Tylko, że te auta są przystosowane do takiej jazdy. Nawet 4x4 tak jak Mazi mówisz potrafią pokonywać zakręty bokiem, ale to trzeba odpowiednio przygotować auto dlatego też w zwykłych 4x4 trzeba więcej pracować hamulcem ręcznym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 23:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Czy wy chłopy sobie przyklaskujecie na tym forum??? O czym ja pisze te posty o du... Maryni. Zmuś Nive, Patrola, Pajero do poślizgu kontrolowanego wszak masz 4x4. Jeśli nie zestroisz zawieszenia to i tak Ci się nic nie uda (nawet robiąć mu glebe jak w Polsce moda na 2cm).

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2006, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
ja kończe dyskusje , z tobą pejot sie nie da wogóle dyskutować , my swoje , a ty swoje , czy my piszemy o Jeepach ? , porażka

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2006, 00:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-08-2006, 20:26
Posty: 370
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dokładnie jestem tego samego zdania co Mazi (tylko żeby zowu nie było, że sobie przyklaskujemy :P)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-10-2006, 17:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Witam. Widzę że dyskusja rozgorzała :) i bardzo dobrze bo KJS-y to fajna zabawa i rozrywka. Chciałbym sie odnieść do słów pejot79.

Nie wiem czy wiesz ale auta WRC są tak "zestrojone" aby nie były ani nadsterowne ani podsterowne, po prostu muszą być neutralne. Rodzaj napędu nie określa tego czy auto jest podsterowne czy nadsterowne. Wiadomo jak w przednionapędówce depniesz na gaz to wyjeżdża przód z zakrętu, a w tylnionapędowym tył, ale to nie określa charakterystyki zawieszenia.

Auto WRC wcale nie są przygotowywane do jazdy bokami... to jest "skutek uboczny" szybkiej jazdy. Jechanie bokiem powoduje straty czasowe wiec jak ktoś ogląda rajdy zauważy że coraz mniej jest takich elementów. Chyba że ktoś jedzie pod publike - i to się ceni :)

Piszę to bo trochę jeździłem w KJS'ach i tak naprawdę liczą sie umiejętności a dopiero później dobry sprzęt. Nawet w Subaru Imprezie 300 konnej nie wygra kiepski kierowca. Autem 4x4 naprawdę trzeba nauczyć się jeździć szybko i "wchodzić" bokami.
Co do pana w applausie to pewnie będzie go dopiero przygotowywał, a puki co "testował" swój sprzęcik.

Pozdrawiam wszystkich rajdowców.

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-10-2006, 16:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-08-2006, 20:26
Posty: 370
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to Wieza jak próbowałeś tego rodzaju rozrywki to masz na te sprawy zupełnie inne spojrzenie niż My kibice. My chcemy widowiskowej jazdy, a ta raczej nie wiąże sie z jakimis znakomitymi czasami, a każdy kierowca chce wypaść jak najlepiej.

Rozważając sprawę tego napedu to wedlug mnie na takie imprezy jak KSJy są najlepsze tylnionapędówki, z mojego punktu widzenia. Nie wiem jednak jak to jest z widzenia kierowcy. Mozę nam Wieza coś o tym powiesz?

Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-10-2006, 17:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Tylnionapędówki bardzo żadko się spotyka na KJS, zwykle są to maluchy, fiaty i polonezy. Ogólnie auto tylnionapędowe sprawdza się na suchych dobrze przyczepnych nawierzchniach, wtedy cała moc jest przekazywana na tylne koła które podczas przyspieszania lepiej przekazują moc niż przednie. Jedank autem z napędem na tył naprawdę trzeba umieć jeździć, a głównie umieć zachować się jak już tylne koła stracą przyczepność, o co nie trudno.

Auto przednionapędowe jest bardziej "cywilizowane". Łatwiej je opanować niż tylnonapędowe przy poźlizgach. Gdy tylnionapędówka wpada w poślizg co najwyżej można skontrować i wcisnąć sprzęgło i czekać aż tył przestanie wyjeżdżać na zewnątrz (aż złapie przyczepność). W przednionapędowym jeżeli wyjeżdża tył to wbrew rozsądkowi dodaje się gazu, co powoduje prostowanie auta. Tak więc jest to ważne gdy walczymy o sekundy.
W przypadku wyścigów płaskich na torach wyścigowych (np. F1, DTM, nascar) stosuje się tylko auta tylnionapędowe. Tam nie jeździ się poźlizgami więc nie trzeba aut wyprowadzać z poślizgów :) ale ważniejsze jest przekazanie mocy i osiąganie dużych prędkości.

Jest wiele opini na temat tego który napęd jest lepszy.... według mnie.. 4x4 rozwiązuje wszystkie problemy :)
Sam w pierwszym KJS-ie wystartowałem charadą 1.0 D (całe 34KM :)) - napęd na przód :) a że była to zima więc moc nie grała takiej roli i ...udało się objechać wszystkie auta, w tym o wiele mocniejsze.

Podsumowując, to nie ważne jaki ma się napęd, ale ważne jest to, że trzeba umieć przekazać moc jaką się dysponuje na nawierzchnie. Po prostu trzeba znać własny samochód i jego reakcje.

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-10-2006, 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
To może ja napiszę jako ten co widział i słyszał :P
Ogólnie kierowca Applaus był bardzo niezadowolony ze swojego zawieszenia i dopiero w zimie chce robić twardo i niżej. Samochód w porównaniu z innymi dużo lepiej ruszał ze startu ( wiadomo 4x4 ) i mógł urwać sekundy, nie mogłem być z kamerą wszędzie i dużo dobrych zakrętów nie jest uwiecznionych, podoba mi się że jeden filmik i już taka dyskusja a tylko chciałem pokazać że miłosników Daihatsu jest dużo i wszędzie,a co do maziego to kierowca używa ręcznego...tylko trzeba patrzeć :P nie wszystkich stać na hydrauliczne które zatrzymają kółko w ułamku sekundy. I chciałbym podkreślić że kierowca wypadł bardzo dobrze tym autkiem w porównaniu z innymi np astra kombi (gdzie podczas slalomu by nie przeszła testu łosia:P ) lub daewoo nubira kombi.

Ja też bym chciał więcej boków :!:

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-10-2006, 22:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
Evo - co do hamulcy hydraulicznych , tanim kosztem mozna zrobić , a co d orecznego .... ja w swoim Roverku teraz mam żyleta hamulce .... i zatrzymuje w miejscu ... no ale to nie 4x4 :) , ale jeśli ten pan był bardzo dobry .... to ja podziekuje za ogólny poziom uczestników :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-10-2006, 22:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Mazi.... KJS-y są dla amatorów. Startują ludzie bez licencji, nie jest wymagane aby auto miało klatkę, zupełni amatorzy. To jest po to aby promować ten sport, to tutaj się zdobywa umiejętności i punkty do licencji. Więc nie wymagajcie od KJSów rajdowych popisów od wszystkich uczestników :roll: Jedni są dobrzy a inni dopiero się uczą. Widać że gość się starał. Sprawił sobie auto 4x4 i myślał że zaszaleje :D No cóż pewnie dużo się nauczył :)

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL