forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 20:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Falowanie obrotów GTti- czasami falują, czasami nie.
PostNapisane: 11-10-2006, 22:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Witam
zaczeły falować mi obroty silnika , zmniejszają sie ,zwiększają sie... i tak cały czas.
odłączyłem kostke od czujnika położenia przepustnicy i obroty przestały falować ,lecz zwiekszyły sie tak do około 1500obr/min (na słuch...-obrotomierz nie działa)

co moze być przyczyną? co sprawdzic?

ps. jak sprawdzić usterki kodem migowym? które piny i gdzie trzeba złączyc?

pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Falowanie obrotów GTti- czasami falują, czasami nie.
PostNapisane: 11-10-2006, 23:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Bart_GTti napisał(a):
Witam
zaczeły falować mi obroty silnika , zmniejszają sie ,zwiększają sie... i tak cały czas.
odłączyłem kostke od czujnika położenia przepustnicy i obroty przestały falować ,lecz zwiekszyły sie tak do około 1500obr/min (na słuch...-obrotomierz nie działa)

co moze być przyczyną? co sprawdzic?

ps. jak sprawdzić usterki kodem migowym? które piny i gdzie trzeba złączyc?

pozdro.


Ja uprzedze naszego moderatora...

UŻYJ SZUKAJ !! IDENTYCZNE POSTY BYŁY NIEDAWNO !!

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-10-2006, 23:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
o , dziękuje :)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-10-2006, 16:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Widze, że może wkoncu sie ludziki naucza, że najważniejszą opcja na forum jest"szukaj".
Pozdro

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-10-2006, 17:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
szukałem... i zadnych konkretnych informacji nie znalazłem.

Cały czas obroty falują...

przeczyściłem dokładnie ten cały element gdzie jest przepustnica -myslalem ze pomoze ,a tu nic ,cały czas obroty falują...
Gdy odłączam kostke od czujnika połozenia przepustnicy -obroty zwiekszają sie do ok. 1500obr/min lub wiecej.

Nie mam pojęcia co może być nietak.
świece wymieniane jakies 3.000km temu ,przewodu jakies 10.000km temu ,palec i kopułka w bdb stanie -hmm
zaręcony jestem...

pomozcie!

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-10-2006, 18:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
ja mam to samo ze faluje chodzil nisko i gasl jak dojezdzalem do swiatel, to mu odkrecilem dysze wolnych obrotow ale nadal faluje ale juz nie gasnie musze wymienic przewody i sie dalej zobaczy, przeplywomierz tez sprawdzalem i niby ok widze ze te falujace obroty to dosyc czesta usterka..

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-10-2006, 19:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
Bart_GTti napisał(a):
szukałem... i zadnych konkretnych informacji nie znalazłem.

Cały czas obroty falują...

przeczyściłem dokładnie ten cały element gdzie jest przepustnica -myslalem ze pomoze ,a tu nic ,cały czas obroty falują...
Gdy odłączam kostke od czujnika połozenia przepustnicy -obroty zwiekszają sie do ok. 1500obr/min lub wiecej.

Nie mam pojęcia co może być nietak.
świece wymieniane jakies 3.000km temu ,przewodu jakies 10.000km temu ,palec i kopułka w bdb stanie -hmm
zaręcony jestem...

pomozcie!



jak bys chciał to byś juz mniej wiecej sam sobie odpowiedział - potencjometr położenia przepustnicy odpioles i zwiększyły sie .... i nie było falowania prawda ??? jesli coś jest odłączone(zepsute) to komputer ma zaprogramowane wartosci jakies zeby jazda była mozliwa z wiekszym spalaniem ... ale jedzie , no wiec proponuje zaglądnąć w temat - potencjometr przepustnicy , pozdrawiam

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-10-2006, 22:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Czy ma ktoś do sprzedania potencjometr przepustnicy???

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-10-2006, 23:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
zamiast panikować weź go pomierz :wink: http://dairally.net/daihard/chas/TPS/TPSohms.htm

co się tak uparliście z tym potencjometrem na falujące oborty... sprawdź rezystancję cewki i aparatu zapłonowego, zapłon masz ok ustawiony ??

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 18:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
a co sie nei czepiać, proste , gosciu pisze ze ma wszystko ok , wiec co innego ?? skoro odpiol i mu sie tylko obroty podniosły .... ja miale mtak u siebie , wymienilem na nowy i jak ręką odjol ... wszystko powrocilo d onormy , pozdro

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Dzieki za strone.
powiedzcie mi tylko jak mam rozumieć tą opcje:

3-4 (with throttle
valve fully closed)......... 3.5-10.3k ohms

pomiar na sie mieścic pomiędzy 3.5 a 10.3k ohm? czy jak?

tak samo tutaj
3-4 (with throttle
valve fully opened)......... 0.3-6.3k ohms
???

odpowiedzcie mi i jutro z rana ide mierzyć. Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 22:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
no raczej najlepiej by bylo zeby sie zmiescil w tych przedzialach :wink:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wynik powinien miescic sie w powyzszych wytycznych mierzysz piny 3 i 4 na otwartej i zamknietej przepustnicy. Mazi u mnie problem z falowaniem zniknal po wymianie kabli i naprawie elektryki. Powódów może być więcej np padnięty reg. anpięcia dający za wysokie nap. na instalację w tym na ecu a tam wszytsko jest analogowe :( druga sprawa z ecu to są tam elektrolity które mają zywotnośc 2000h w 17 letnim aucie napewno nie trzymają pojemności :wink: powodów może być multum niestety

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-10-2006, 12:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Hmm wygląda na to że czujnik położenia przepusnicy mam OK.

moje pomiary:

1-4 -> 6,28 kOhm
1-2 -> 27 Ohm

(czujnik wykręcony)
3-4 (zamknięta przepustnica) -> 6,7 kOhm
3-4 (otwarta przepustnica) -> 0,9 kOhm

(czujnik przykręcony)
3-4 (zamknięta przepustnica) -> 6,14 kOhm
3-4 (otwarta przepustnica) -> 3,37 kOhm

hmm jak myślicie co sprawdzić teaz i w jaki sposób?
Pozdrawiam.


PS. jeszcze jedno w związku z tymi obrotami.
Gdy chcę naprzykład jechać w korku na jedynce ,na minimalnie wciśniętym pedale gazu to jest taka sytuacja:
-samochód jedzie powolutku ,i nagle "Buuuu" -tak jakby nie dostawał paliwa (szarpie...) a po chwili znowu jedzie powoli ,za chwile znowu buuu szarpie...

hmm ciezka sprawa...

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL