forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 10-11-2024, 21:44

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 31-05-2010, 22:12 
Offline

Dołączył(a): 26-05-2010, 22:01
Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno k .Warszawy
Witam jestem nowy na forum więc proszę o wyrozumiałość. Mam więc kilka pytań . Dostałem od szwagra charadkę 1.0i na pełnym wtrysku , lecz niestety z zajeżdżonym silnikiem . Pękły pierścienie na dwóch tłokach i wykrzywiło wałek rozrządu ale to nie ważne . Kupiłem za grosze drugą szaradkę w słabej budzie z dobrym silnikiem 1.0 na gaźniku . Silnik dzisiejszego dnia przełożyłem wszystko cacy pasuje lecz chciał bym wiedzieć czy nie będzie problemu z tym że musiałem przełożyć aparat zapłonowy z tego silnika na wtrysku? Cały kolektor dolotowy również przełożyłem ,lecz w miejscu gdzie wcześniej była mechaniczna pompka paliwa zostaje teraz puste miejsce. Co z tym najlepiej zrobić ? Założyć pompkę i jej nie podłączać ? Czekam na odpowiedź pozdrawiam Emil


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 01-06-2010, 09:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Uwaga formalna.

Jak jesteś nowy to witaj się w specjalnie utworzonym w tym celu wątku.


Co do tematu...

Aparat zapłonowy to pikuś, gorzej z ta dziura na pompę paliwowa. Możesz spróbować zrobić tak jak mówisz ale pompa działająca na sucho szybko sie skończy. Jak ona jest napędzana?

Na wszelki wypadek zostawiłbym sobie ta stara głowice od wtrysku i w dogodnym momencie przełożył żeby było tak jak fabryka chciała.

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 01-06-2010, 09:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
A masz możliwość jej założenia przy aparacie i kolektorze od silnika z wtrysku? Nie pamiętam ile tam było miejsca.
Jeśli tak to wystarczy wyjąc wałeczek który napędza pompę paliwa zamontować ją i po krzyku.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 01-06-2010, 10:09 
Offline

Dołączył(a): 26-05-2010, 22:01
Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno k .Warszawy
Niestety nie mam już starego silnika żeby zdjąć głowicę .Nie było by problemu jak bym go miał bo przełożył bym dekielek od strony tej pompki i było by po krzyku. Miejsca śmiało starczy ponieważ pompka idzie od prawej strony a dolot od lewej .Spróbuję zrobić tak jak kolega powiedział .Wyjmę wałeczek od pompki i ją założę powinno być szczelnie a pompka nie będzie chodziła.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 01-06-2010, 20:39 
Offline

Dołączył(a): 26-05-2010, 22:01
Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno k .Warszawy
jeszcze jedno małe pytanko gdzie znajdę wyłącznik uderzeniowy ? Niestety nie podaje mi napięcia na cewkę i na pompkę :( po zetknięciu styków na przekaźniku pompki , pompka pracuje lecz iskry brak:(


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 01-06-2010, 23:17 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Charada nie ma takigo. Sprawdz czy podłaczyles mase do silnika z wiazki elektycznej.
A jesli czegos potrzebujesz od 1.0i albo 1.0 na gazniku to mam takie silniki i kazda czesc wiec jak cos to pomoge a jestem z nowej woli kolo piaseczna

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 02-06-2010, 20:58 
Offline

Dołączył(a): 26-05-2010, 22:01
Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno k .Warszawy
NO KOLEGO jestem ci dłużny duże piwo. Głupi nie podłączyłem dwóch kabli masowych z tyłu silnika .Samochód cyka jak zegareczek. Przydał by mi się dekielek który jest w silniku 1.0 I przy aparacie zapłonowym, bo w tym silniku jest miejsce na mechaniczną pompę,a w silniku z wtryskiem jest zaślepka. Mam jeszcze jedno pytanko co do podciśnień . Mógłby ktoś dać skrócony schemat co do czego? I jeszcze jedna sprawa termostat się otwiera , ale wentylator się jak na razie nie załączył :( Jak sprawdzić najlepiej włącznik wentylatora ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 02-06-2010, 21:17 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Spoko :) raz tak tez mialem ze masy nie podłaczylem i wiem jakie sa objawy.
Co do rzeczy ktore potrzebujesz to odezwij sie do mnie 503-875-998, i sie dogadamy.
co do wentylatora to znejmij przewod z czujnika i dotknij do masy jesli sie właczy to czujnik padł, a jesli to nie to ,to sprawdz sam wntylator na krotko ale domyslam sie ze przed zmiana silnika dzialal wiec sie sam by nie zepsul. Jest jeszcze mozliwosc ze padł przekaznik ale jak dotkniesz tym przewodem o ktorym mówiłem wczesniej to powinienes usłyszec zwarcie przekaznika.

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 02-06-2010, 21:51 
Offline

Dołączył(a): 26-05-2010, 22:01
Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno k .Warszawy
Tak też zrobię. Tylko te przewody były troszeczkę słabe i przy wyjmowaniu uległy zniszczeniu:p Dotychczas udało mi się podłączyć właściwie czujnik temp. wody i ciśnienie oleju. W zasadzie więcej czujników być nie powinno,a po podłączeniu zostaje mi jeden niezidentyfikowany czujnik z blaszką.Możliwe żeby przy gaźniku włącznik wentylatora był gdzie indziej niż przy wtrysku i teraz mam dwa? Ten właściwy jest z kabelkiem zakończonym białą kostką,wkręcony w obudowę termostatu, później czujnik temp. wystaje tylko walcowata mosiężna złączka, czuj. oleju z tyłu silnika , a tutaj zostaje jeszcze w obrębie termostatu coś o czym nie wiem.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 02-06-2010, 22:38 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Wlacznik w gazniku i wtrysku jest w tym samym miejsu, wiec dziwne.
Jesli znajdziesz chwile to moze bys podjechal i mysle ze wszystkie problemy rozwiazemy.

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 02-06-2010, 22:44 
Offline

Dołączył(a): 26-05-2010, 22:01
Posty: 6
Lokalizacja: Piaseczno k .Warszawy
Chwila znajdzie się zawsze :) odezwę się jutro, po jutrze to ugadamy :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Swap z 1.0 na 1.0 i
PostNapisane: 03-06-2010, 03:15 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
ok, czekam

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL