forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 29-09-2024, 15:20

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: diesel samoistnie wchodzi na obroty (wsciekle wysokie)
PostNapisane: 11-05-2005, 15:40 
witam! mam problem z moja charada dieslem 1986r. ma czasem zwyczaj do wkrecania sie w czasie jazdy na kosmiczne obroty, ktorych nie sposob
opanowac w inny sposob jak zdlawienie silnika, poprzez wcisniecie hamulca i puszczenie sprzegla na wrzuconym biegu... w tym czasie leci z
wydechu siwy dym, jak zaslona dymna... :shock:
co z tym robic, jaka jest przyczyna tej usterki???


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-05-2005, 16:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ktoś już pisał o czymś podobnym, o ile pamiętam było to spowodowane zasysaniem oleju do kolektora przez odmę (przez to go pali i daje jasny dym) co było objawem zużytego silnika, a głównie pierścieni, zmierz najpierw kompresje.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-05-2005, 16:27 
silnik raczej nie jest mocno wyeksploatowany, kupilem te auto od rodzinki
a oni je w Pewexie... 118000tys. to jego faktyczny przebieg.
A nie bedzie to tez cos z pompa wtryskowa?


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-05-2005, 21:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Hmm nie wiem, tylko mi się przypomniał taki przypadek to opisałem. Poczekaj może ktoś inny coś wymyśli

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-05-2005, 22:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
na 99 % bedzie to przez to co hitman napisał , pompa zazwyczaj przewyższa trwałością silnik disla , 118 tys.... to nie jest wyróżnik wystarczy żę ktoś jeźdiL ostro zaniedbywał wymiany oleju i lał byle co ... znamy w klubie przypadki remontów silnika z takimi przebiegami..

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: :)
PostNapisane: 12-05-2005, 15:34 
no to Ci powiem ze nie jestes sam, mam troche mlodsza bo z 91 ale jechalem i na srodku gierkowki zrobil mi to samo... ale nigdy nie mialem disla :oops: wiec stanalem na poboczu i po prostu ucieklem z auta... a ono stanelo w chmurze dymu.. no i zgaslo samo. Moj blad byl taki ze ktos mi wtedy powiedzial ze opal nie szkodzi silnikowi i jezdzilem wlasnie na opale, co bylo kompletna glupota!!! teraz leje dobra ropke i dolewam uszlachtniacz a co najwazniejsze mam odme (pisalismy o tym ostani) i ostanio jak poszarzowalem i powariowalem to po prostu olej ktory wlasnie wpadlby do silnika i zrobil spustoszenie i samozaplon po prostu polecial do odmy no i mialem go tam pol litra wiecej :roll: ale przynajmniej samozaplonu nie bylo :P rob jak chcesz ale ja bym od razu odme zalozyl bo przez kolektor ssacy olej nie wpadnie do cylinrow :shock: pozdro


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2005, 15:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-03-2005, 15:27
Posty: 44
Lokalizacja: Lodz
ten gosc to ja :arrow: :arrow: :arrow: :wink:

_________________
calkiem czerwona :)) teraz juz dwie szaradki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2005, 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
no witam.podzielam wypowiedzi poprzednikow co do samozaplonu i sasysania oleju i jego oparow przez odme co w rezultacie daje samozaplon i wysokie obroty :x
co do wyeliminowania tego problemu to tak jak KRUP pisal i takze opisane jest to w innym poscie na forum polecem zrobic tak jakby separator oleju tytlko nie polecam wlewac go spowrotem do silnika(tzn olej ktory przez odme wywali do zbirniczka)poniewaz jest mocno zanieczuszczony sadza :wink:

pozdr :)

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2005, 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-12-2004, 13:14
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
witam!

jestem expertem w tej dziedzinie!

właśnie dzisiaj porobiłem foto mojego separatora.
dodałem do niego jeszcze coś z fso i wyszedł niezły wynalazek.
podajcie emaile to wyśle zainteresowanym fotki.
Wykonanie tego nie zajmuje dużo czasu, a i finansowo tez nie najgorzej - wszystko zależy od stopnia zaawansowania choroby waszego silnika.
U mnie to działa i jestem zadowolony.
Przypomnę, że 20000km temu robiłem remont silnika - miał być takim szwedzikiem za kilka setek, a wyszło troche więcej (ok. 1700zł), ale nie jestem z tego zadowolony.
wymieniłem pierścienie i panewki, "uszczelniłem" głowicę, ale wadą silników charadek min. diesli jest dość duże zużycie tulei cylindrowych tzw. różnica średnic w jednym przekroju. Niestety pominąłem drobiazg - pomiar tulei i założyłem nowe pierścienie (na zamkach wyszło w granicach normy).
Reasumująć - po remoncie też zdażał mi sie zapłon oleju przez odmę, także odradzam decydowanie się na remont silnika przed zastosowaniem jakiegoś (mojego) patentu na odmę.
Mimo remontu co 2000km wylewam z zbiorniczka ok 0,5l oleju, który wraca gdzie jego miejsce. Jest to śmieszne i żałosne, ale prawdziwe!!!!

_________________
czerwona strzała diesel 91' pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2005, 23:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-10-2004, 01:15
Posty: 67
Lokalizacja: Wołomin
vudka1@wp.pl 8) 8) 8)

_________________
Daihatsu Charade G 100 1.0 Diesel Czerwony Smok :)
Dexter kom. 509-326-091


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: re Szumi
PostNapisane: 13-05-2005, 11:11 
cze Szumi! oto moj mail: wippler@o2.pl


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-05-2005, 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-12-2004, 13:14
Posty: 62
Lokalizacja: Gdynia
Witam!

Email z opisem i foto juz poszedł do pierwszych szczęśliwców.
Chciałem tylko dodac do wypowiedzi SEBKA na temat szkodliwości wlewania oleju "przechwyconego" przez odme do silnika.
We wszystkich autach, wyposażonych w odme (80', 90' 00'), diesle czy benz, niezależnie od usytuowania odmy (nad pokrywą zaworów, wewnątrz niej, w bloku silnika), olej odseparowany od powietrza trafia do górnej części silnika lub bezpośrednio do misy olejowej. Wnioskuje z tego, że ochrona środowiska (i portfela) wygrała nad znikomym szkodliwym wpływem odzyskanego oleju na żywotność silnika.

Pozdrawiam!

_________________
czerwona strzała diesel 91' pozdro!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-05-2005, 08:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Proponuję wymienić pierścienie, bo pewnie masz duże przedmuchy w silniku (co powoduje wywalanie oleju przez odmę) jeśli będziesz zwlekał to spotka cię to co mnie właśnie spotkało. No i sprawdź panewki.

TAK MOI MILI - SILNIK DO REMONTU !!! A TO BOLI :cry:

Właśnie się rozsypał - korbowód do wymiany, panewki do wymiany, pierścienie do wymiany, wał do szlifu - jeszcze nie wiem jak tłoki....

Krótko mówiąc SHIT !!!

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-05-2005, 08:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Korbowód ci naprawią, koszt ok 30-40zł, taniej i masz przynajmniej pewność że jest ok. No chyba że kupujesz nowy :wink:

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-05-2005, 09:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Ten korbowód się aż "zaspawał" muszę wstawić inny (ale używany), nie pisałem ale w przeciągu tego czasu jak mi pierścienie już szwankowały okazało się że kabelek od czujnika oleju się odłączył i nie wiedziałem czy oleju jest ok.
No i przytarłem silniczek na Obwodnicy trójmiejskiej :cry:

Jednym słowem czeka mnie kapitalka silniczka.

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL