forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 09:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co to może być ?? Uszczelka pod głowicą ??
PostNapisane: 24-06-2008, 16:06 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Hej, mam problem z Charade 1.3 EFI A mianowicie kupiłem je stosunkowo nie dawno i miałem drobne wycieki z chłodnicy oraz spod pokrywy zaworów. Do chłodnicy dosypalem słynny magicnzy proszek (chyba mieszanka cynku z ołowiem) a do oleju dodałem jakiś regenrator). W niedługim czasie (ok 3-5 dni) jadąc zauwazyłem że strasznie mi temp podskoczyla, jak się zatrzymałem to okazało się że gotuje się ona w chłodnicy i w zbiorniku wyrównawczym. Kiedy samochód ostygł chciałem sprawdzic po jakim czasie woda się zaczyna gotować i ku mojemu zdziwieniu okazało się że ok 200 metrów i słychac bulgotanie.

Sprawdziełm naciag paska klinowego - wszystko ok, termostat to raczej też nie jest bo nie gotowałby się po 200m. Poziom wody w chłodnicy jest przyzwoity.

Jedyne co przychodzi mi do głowy to uszczelka pod głowicą. Kontaktowałem się nawet z mechanikiem, który potwierdził że to prawdopodobny scenariusz i zaproponował mi cene 1000pln za naprawę.

I tu moje pytanie - czy może być to co innego co np. jest przypadłoscia tych aut o czym nie wiem a jesli nie to czy znacie może tańszego mechanika we Wrocławiu ??

Pozdrawiam i dziękuje z góry za pomoc
_________________
Pozdrawiam
TcjN

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-06-2008, 17:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
zobacz czy nie przybywa tobie oleju w silniku, jaki ma kolor?
nie chce straszyc ale to z pewnoscia uszczelka.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-06-2008, 18:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Hey czy Twoja charada to czarna pięcio drzwiowa z gazem? 1000 zł lekkie przegięcie jak za uszczelke

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-06-2008, 20:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy i prze gazuj samochód....jak będzie wywalać płyn i spaliny przez chłodnice to na bank uszczelka....ale widze że masz niezłą "kumulacje",u mnie było podobnie,czyli termostat,chłodnica i uszczelka pod głowicą...tylko mi się grzała przy dużych prędkościach....bo w mieście było spoko...
a1000 za naprawe...czy ja wiem czy dużo ,bo jak zrobi dobrze i da gwarancje do jest to cena to przyjęcia...ale w cenie tej musi być już:
-wszystkie części z termostatem włącznie...
-robocizna
-oleje i płyny....
-no i totalnie zrobiona głowica...
Choc moim zdaniem normalnie planowanie głowicy i zrobienie uszczelniaczy i cała reszta...maks 400
Robocizna to maks 200...
oleje i płyny i części 200...
czyli maks to powinno kosztować chyba ok.800...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-06-2008, 21:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Drookash już sie wypowiadał na forum o cudownych specyfikach dodawanych do układu chłodzenia, zapchał przez to cała chłodnice może u Ciebie też tak jest?
1000zł za zrobienie uszczelki to absurd TOTALNY absurd
robocizna max 250zł

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-06-2008, 22:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak czy siak... magiczny proszek zatkał mi chłodnicę i nagrzewnicę. Po 15 tys km nadal jego śladowe ilości wypluwało do zbiorniczka wyrównawczego mimo wymiany nagrzewnicy i płukania chłodnicy. Na moje...uszczelka - 100% :)
Uszczeleczka - TOKEI - 99 zł, TAKOMA 39,50 zł, ARCO 55zł
Uszczelniacz wałka rozrządu - 8 zł
Uszczelka pod pokrywę - 28 zł (najlepiej kupić komplet uszczelek na górę i masz wszystko za około 45 zł)
Płyn chłodniczy - hmm... 30 zł ?
Olej - 120 zł
Robocizna - 4-pak piwska :P
W zależności od tego jak wygląda blok / głowica można sobie odpuścić planowanie.
Jak wymiana nie pomaga = pęknięcie.. ale gdzie to nie warto szukać :(
BTW - Mam silnik 1.3 97tys na opchnięcie - nie śmigany w PL - dla klubowiczów 550 zł !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 09:06 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Ok dzięki za info, mam w takim razie inne pytanie. Piszecie, że robocizna to 250 - 400 pln i ta wersja bardzo mi się podoba jednakże czy ktoś może mi powiedzieć czy we Wrocławiu jest mechanik, który wymieni taką uszczelkę w takiej cenie ??

Drookash cena za silnik jest dobra - pytanie tylko ile kosztuje wymiana silnika bo jeśil tyle co uszelki to lipa :)

Jestem laikiem w temacie motoryzacji, także proszę o wyrozumiałość.

Pozdro i dzięki za pomoc

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 09:12 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Amba - fakt - mam 5 drzwiową wersję jednak nie czarną a grafitową, i jeździ jedynie na beznynę, chyba że o czymś nie wiem :)

Pozdro

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 10:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
tcjn napisał(a):
Drookash cena za silnik jest dobra - pytanie tylko ile kosztuje wymiana silnika bo jeśil tyle co uszelki to lipa :)
Jestem laikiem w temacie motoryzacji, także proszę o wyrozumiałość.

Powiem Ci że jeśli nawet cena uszczelki i reszty wyjdzie tyle samo co silnik...to ja bym wybrał wymianę silnika....chodzi mi o to że te silniki jak już raz rozebrane,przegrzane lub przytarte to wtedy nie będą juz działać tak jak kiedyś i często widze że chłopakom którzy robili remont lub uszczelkę pod głowicą potem dzieją się dziwne rzeczy... Ja u siebie zrobiłem nie dawno uszczelkę pod głowicą,głowica po splanowaniu i wymianie uszczelniaczy,nowe uszczelki ,filtry ,płyny,świece ,rozrząd...zabuliłem ok.1000(nie licze naprawy po wypadku,bo w sumie zapłaciłem 1400 i nie licze do tego chłodnicy którą kupiłem i termostatu,bo w sumie wpakowałem w samochód 1800zł ...) i tez nie wiem czy coś nie zacznie się dziać z silnikiem(odpukać....he he :wink: )

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 10:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak dasz radę dojechać do Bydgoszczy na tym, który masz pod maską - to za 700 zł sprzedam i zamontuję ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 11:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
seba601s napisał(a):
Powiem Ci że jeśli nawet cena uszczelki i reszty wyjdzie tyle samo co silnik...to ja bym wybrał wymianę silnika....chodzi mi o to że te silniki jak już raz rozebrane,przegrzane lub przytarte to wtedy nie będą juz działać tak jak kiedyś i często widze że chłopakom którzy robili remont lub uszczelkę pod głowicą potem dzieją się dziwne rzeczy... Ja u siebie zrobiłem nie dawno uszczelkę pod głowicą,głowica po splanowaniu i wymianie uszczelniaczy,nowe uszczelki ,filtry ,płyny,świece ,rozrząd...zabuliłem ok.1000(nie licze naprawy po wypadku,bo w sumie zapłaciłem 1400 i nie licze do tego chłodnicy którą kupiłem i termostatu,bo w sumie wpakowałem w samochód 1800zł ...) i tez nie wiem czy coś nie zacznie się dziać z silnikiem(odpukać....he he :wink: )


A ja wpakowałem dość sporo kasy i czasu w 1.3
http://klub-charade.asis.pl/forum/viewt ... highlight=

I po pół roku od poskładania nie było żadnych problemów, dymienia, picia oleju,braku mocy, a marcin i drookash wiedzą jak ją katuje po dotarciu :)
Tylko u mnie nie było wcześniej problemu z bąbelkowaniem itp, remontowałem silnik który jeździł i nie było z nim problemów.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 15:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
To właśnie jest ta różnica - robiłeś DOBRY silnik wsadzając 4 nowe tłoki po prostowaniu korbowodów (normalna czynność przygotowująca korbowody - każdy po 100tyś jest krzywy). Silniczek chodzi ci jak marzenie...do szczęścia brakuje blaszek ;) Ale myślę, że z tym też sobie poradzisz jeszcze tego lata - ja z chęcią pomogę.
Przegrzany silnik to już padaka :/

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 22:25 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Bardzo Wam dziękuje za pomoc. Właśnie wróciłem z parkingu. I pojawiło mi się kilka pytań a mianowicie. To co się dzieje jedynie częściowo pokrywa się z tym co mówi mi zaprzyjaźniony mechanik, który jednak charadki nie widział a jedynie telefonicznie dedukował z tego co mu opowiadałem.

Objawy wyglądają nieco inaczej niż na początku opisałem: Auto się nie grzeje, zrobiłem nim na jedynce ze 40 kółek na parkingu i wskazówka może milimetr przekroczyła połowę temp. Chodzi równiótko, temperatury na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo zanim coś się zepsuło. Jedny objaw to fakt ,że bulgocie mi w zbiorniku wyrównawczym, ale nie wskutek gotowana bo woda jest ledwo ciepła (spokojnie włoże tam palec).

Z tego co mówił mechanik to prawdopodobnie kompresja ucieka do układu chłodniczego. Ponoć poziom wody powinien szybko się podnieść z powodu ciśnienia jakie tam się dostaje ale jak na złość opadł.

Podsumowując to auto jeździ, nic się z nim nie dzieje poza tym bulgotaniem - czy to coś zmienia - czy nadal diagnozujecie, że jest to uszczelka pod głowicą ??

Drookash - zakłądając, że jednoznacznie można stwierdzić że jest to uszczelka to jak długo trwa wymiana takiego silnika - chodzi mi o to czy do ceny naprawy miałbym sobie doliczyć koszt jakiegoś hotelu ??

Jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc, dla takiego laika jak ja jest ona bezcenna.

pozdro

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 22:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
w takim stanie długo nie pojezdzisz kwestia czasu
i to jest na bank uszczelka
prawdopodobnie byś niedojechał wcale do bydgoszczy...

ja bym sie pobawił w robote uszczelki, jest ryzyko ze sie spier... znowu ale koszta mniejsze NO RISK NO FUN gdzieś napisali :mrgreen:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-06-2008, 23:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
tcjn napisał(a):
Drookash - zakłądając, że jednoznacznie można stwierdzić że jest to uszczelka to jak długo trwa wymiana takiego silnika - chodzi mi o to czy do ceny naprawy miałbym sobie doliczyć koszt jakiegoś hotelu ??

Jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc, dla takiego laika jak ja jest ona bezcenna.

pozdro


Zakładając że i tak wszystko było by robione u mnie to wrazie co u mnie dużo miejsca i bym cię przenocował :)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL