forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 18:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wyłączenie cut-off w modelu G200
PostNapisane: 25-02-2008, 23:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zakładam temat by znaleźć odpowiedź jak wyłączyć odcinkę zapłonu w modelach G200 - zarówno z silnikiem HC, HD jak i HE.
Przypominam, że nasze autka max moc mają około 500rpm przed odcinką, max moment różnie : 1.3 ma przy 5500rpm, 1.6 już przy 4800 (?), dla 1.5 nie mam danych.
Kręcenie do 8 tyś rpm ma sens wówczas gdy silnik jest do tego odpowiednio przygotowany (głowica, wałek itd.) Mimo wszystko chciałbym zobaczyć wskazówkę rpm na 8 tyś :D

Ilość obrotów silnika bierze się z sensora położenia wałka znajdującego się w aparacie. 4 zmiany fazy na jeden obrót wałka czyli 2 obroty silnika. Sygnał wchodzi do kompa na pinie 18 i 19. Ten sam sygnał wyzwala zapłon na cewce i informuje ECU by uruchomiło wtryski.
Odcięcie go na stałe = niemożliwość odpalenia. Trzeba by było dalej szukać w ECU.
Jest to też dobre zabezpieczenie antykradzieżowe ;)
Odczepiasz wtyczkę od aparatu i nikt tego nie odpali nawet na zapych - bo komp nie poda zapłonu.
Obrazek

W schematach dla 1.3 i 1.6 nie ma przepływomierza, w większości aut G203 1.5 też go nie widziałem. Może niektóre modele G203 od pewnego rocznika miały. W Aplausie od 1998 roku silnik miał dwie cewki zamontowane nad świecami, a silniki z Teriosa nie miały aparatu zapłonowego tylko sam czujnik, a aparat zastępował jakiś układ elektroniczny.

Może napisze ktoś do serwisu w Poznaniu, albo do Daihatsu Deutchland z prośbą o receptę ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-02-2008, 18:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
No ja żadnych wtyków do serwisów nie mam..niestety...
Aha i przejechałem sie dziś moim i odcięcie mam na 6500rpm...ani trochę wiecej...więc dobrze pamiętałem...(za rzadko jeżdżę moim bolidem :wink: ...)

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-02-2008, 19:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Widziałem, że wiele aut w Australii jeździ z silnikami 1.6 i kompami 1.3 - daje to podobno około 125-130KM. Silnik 1.3 ma w pewnym zakresie większy kąt wyprzedzenia zapłonu - zastoowanie tego do 1.6 daje niezłe efekty. W każdym razie - w ten łatwy sposób można silnik 1.6 wkręcić ma 7250 ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-02-2008, 22:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Widziałem, że wiele aut w Australii jeździ z silnikami 1.6 i kompami 1.3 - daje to podobno około 125-130KM. Silnik 1.3 ma w pewnym zakresie większy kąt wyprzedzenia zapłonu - zastoowanie tego do 1.6 daje niezłe efekty. W każdym razie - w ten łatwy sposób można silnik 1.6 wkręcić ma 7250 ;)

No dobrze,a orientujesz się gdzie dostane takiego kompa i jaki koszt?? Wymiana skomplikowana,czy tak jak w polonezie wymiana modułu??

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2008, 01:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kompy do G200 84KM chodzą na allegro ~ 200 zł.. trafisz dobrze to dostaniesz za 100 zł :)
Rozbierałem kompa i nie ma w nim "wtykanych" scalaków - wszystko lutowane na PCB. jak dobrze pamiętam była ma ła wtyczka i jakieś 3 czy 4 regulowane opory. Zrobi się cieplej to postaram się wyjąć kompa i porobić fotki... spisać numer scalaczków i poszukać co jest co...

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-02-2008, 22:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
drookash napisał(a):
Zrobi się cieplej to postaram się wyjąć kompa i porobić fotki... spisać numer scalaczków i poszukać co jest co...

To jak coś to czekam na fotki...a może na jakimś zlocie wymienimy się kompami na trochę...taki mały swap...hi hi...zobaczymy co będzie...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-07-2008, 16:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Witam,
Odcięcie da sie przenieść bez większego kłopotu. Większy problem, ze w komputerach typu HC, HD oraz HE są stałe mapy zapłonu i czasu wtrysków zapisane w dedykowanym układzie scalonym. Co za tym idzie nie mamy możliwości zmieniania charakterystyk, przy dość zaawansowanych zmianach w silniku, mogą wystąpić dość duże problemy z wystrojeniem silnika tak żeby miał moc i żeby nie wybuchł. W chwili obecnej pracuje nad modyfikacją tych map.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-07-2008, 00:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Między Bogiem a prawdą - kompy w naszych charadkach to tak naprawdę bardzo proste przetworniki. W dzisiejszych kompach mapy podlegają modyfikacjom na bieżąco, są kopiowane z wzorca do pamięci zmiennej i modyfikowane poprzez "uczenie się" kompa charakterystyk danego silnika. W HC/HD/HE jest jak piszesz krecik - mapa zapisana jest w scalaku - nielotnej pamięci i na jej podstawie komp tylko nieznacznie modyfikuje sterowanie silnikiem.

Mam nadzieję, że podzielisz się z nami odkryciem jak to zrobić - cały świat charadowców w Polsce na to czeka !!!

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-07-2008, 10:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Najpierw wszystko przetestuje, dziś kolejne testy w warunkach bojowych :)

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL