forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 06:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: G100 CB90 - 9,5 LITRA na STO KILOSÓW !!!!!!!!!!!Pelny wtrysk
PostNapisane: 15-10-2007, 12:08 
Offline

Dołączył(a): 05-09-2006, 13:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kielce
chlopaki pomozcie bo zglupialem.
charade tysiaczka na pelnym wtrysku palila w porywach 5,5.

zaczelo sie tak : na wolnych obrotach dostawala trzesawki. wiec sprawdzam .
cylindry cisnienie na kazdym po 11.5.(kilka mies wstecz bylo po 12,5 - ostro jeżdze...:):)) jeden cylinder nie pali. swiece zamiana jakas jest poprawa, wymieniam przewod no...jakkby lepiej. ale krotkotrwale. i widze ze cos zre paliwo.

a teraz objawy na dzis: zalozmy bieg 2 lub 3 czy 4. startujemy z niskich obrotow. sa szarpniecia jakby gdzies nie dochodzilo paliwo (wymieniony filtr paliwa i powietrza), ale co najlepsze przy leciutkim dodaniu gazu i utrzymywaniu go na stałym poziomie (niskie obroty np na 4biegu) samochod jedzie ale sa takie odglosy stukania w silniku odczuwalne wibracje , i na pewno to nie graja zawory. nie wiemjak to opisac... odczuwa sie to tak jakby sie jechalo np przez tory tylko ustawione co 20 cm . rytmiczne stukanie wibracje przenoszone na caly samochod.
ide jeszcze ssprawdzic co mam w chlodnicy.
patrzylem. przzroczyste, i wszystko gra zadnego sladu oleju w ukladzie.

reasumujac, przerywa i szarpie w czasie dodawania gazu na wysokich jest juz ok.
na biegu np 4 po delikatnym dodaniu mieszanki i utrzymaniu niskich obrotow (przy 60 km)stuki i przenoszone wibracje, i powtarzam to nie graja zawory.

acha. dolalem tez plynu do benzyny. (sprawdzony) ktory minn czysci wtryski ale zadnej poprawy.
pomozcie. bo mam drugi taki silnik to cos bym przelozyl, tylko musze wiedziec co.
pozdrawiam
radoslav

Edit:
teraz jeszcze w czasie jazdy wsłuchałem sie w te wibracje na małym gazie, wolnych obrotach. to nic innego jak praca dwoch cylindrow a nie trzech. przytlumiony stuk i przenoszenie wibracji na samochod...
pomozcie bo ja juz glupi jestem co moglo nawalic.

Edytuj wcześniejszy post.
dr_mateusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
pierwsze zmierz ciśnienie paliwa bo chyba ci pompa umiera a ten odgłos to pewnie stukowe spalanie, jeśli to jest to to możesz zarznąć silnik

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 15:21 
Offline

Dołączył(a): 05-09-2006, 13:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kielce
Cytuj:
pierwsze zmierz ciśnienie paliwa bo chyba ci pompa umiera a ten odgłos to pewnie stukowe spalanie, jeśli to jest to to możesz zarznąć silnik


szociu. nie jestem mechanikiem tylko specem od systemow grzewczych.

jakie powinno byc cisnienie paliwa? czy tak na oko to sprawdzic czy jakims manometrem?
i zdradz prosze co to jest stukowe spalanie prosze.

Edit:

juz przeczytalem co to jest spalanie stukowe.

raczej maloprawdopodobne ale nie wykluczam. sprawdze zaplon, a co do pompy...to moze nie palic tylko na jeden cylinder??? w tym przypadku pierwszy czyli najdalej odsuniety od pompki paliwa

Edytuj wcześniejszy post.
dr_mateusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 15:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
masz cb 90 czyli na wtrysku, zmierz na wejściu do listwy wtryskowej manometr wystarczy.
Komputer pokazuje ci jakieś błędy?

Rozrządu niemasz przestawionego ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 21:44 
Offline

Dołączył(a): 05-09-2006, 13:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kielce
szociu napisał(a):
masz cb 90 czyli na wtrysku, zmierz na wejściu do listwy wtryskowej manometr wystarczy.
Komputer pokazuje ci jakieś błędy?

Rozrządu niemasz przestawionego ?


boze jaki komputer, ???
w G102 to i owszem . ale tu to nawet jednej skrzyneczki nie widziałem....

a co do rozrzadu... w lato wstawialem nowa pompe wodna, ale rozrzad byl ok i pasek jak nalezy... raczej sie nie przestawil... ale sprawdze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 22:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Sprawdź ten rozrząd, sprawdź kopułkę - może się wypaliła jedna elektroda i nie dopala na jednym garze, spradź czy świeca na którymś nie jest zaolejona, czy masz dobre luzy na każdym zaworku i czy krzywki w całości i nie zjechane. Jak wykluczysz elektrykę to pozostaje mechanika. Może się jakiś wężyk zapchał ciśnieniowy i dostaje za bogatą mieszankę i przez to dławi się na wolnych pod obciążeniem ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-10-2007, 22:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Cytuj:
boze jaki komputer, ???


albo nie precyzyjnie operujesz modelem silnika i masz cb 23 czyli na gaźniku, jeśli rzeczywiście masz cb90 i nie wiedziałeś ze wtryskami steruje komputer to cie podziwiam :wink:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2007, 07:29 
Offline

Dołączył(a): 05-09-2006, 13:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kielce
szociu napisał(a):
Cytuj:
boze jaki komputer, ???


albo nie precyzyjnie operujesz modelem silnika i masz cb 23 czyli na gaźniku, jeśli rzeczywiście masz cb90 i nie wiedziałeś ze wtryskami steruje komputer to cie podziwiam :wink:


ze wtryski sa sterowane elktronicznie to ja wiem, ale zeby tu byl komp to naprawde nie widze. a kojarzy ni sie to z pakims procesorem itp zamknietym w malej skrzynce a tego nie widzialem mimo ze auto bylo rozebrane do podszewki:):):)

moze maly shemacik...:)?? czegos sie naucze..:):):)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-10-2007, 08:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
kompa masz nad schowkiem

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-10-2007, 20:06 
Offline

Dołączył(a): 05-09-2006, 13:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kielce
chlopaki dalej jezdze taka nie w pełni sprawna

dalej pali jak smok

jeszcze jedna uwaga.
zacina sie tylko w okreslonym przedziale obrotow
a nie np od 0 do 2 tysiecy
to jest tak w przedziale od tys do tys pieciuset
wtedy nie pali na jeden gar
kompa nie sprawdzalem bo nawet nie wiem gdzie jest gniazdo diagnostyczne, (dzieki szociu ze mi powiedziałes:):):) )
nie mam programu, a w ogole to własnie mam pytanie. wszystko wskazuje ze to moze byc elektronika... czy ktos mial podobne problemy???


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL