forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 03-10-2024, 17:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Dziurowa Chłodnica
PostNapisane: 03-07-2007, 22:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
No właśnie!
Mam dziurawą chłodnice na jednym z żeberek na dł. ok 4 cm (pęknięcie podłużne). Do dzisiaj nie było za dużego wycieku, od czasu do czasu "sikało jak ze szczykawki z małą igłą" ale po oględzinach i ingerencji w to miejsce okazało się ze jest rysa.
Czym to można zakleić, zaspawać, zalać?
Czy ktoś z was już uporał się z takim problemem?
Z czego ona jest, z mosiądzu, z miedzi?
Oraz jaka temperatura panuje w chłodnicy podczas eksploatowania? Żeby się nie okazało że np. lut mi się po drodze rozpuści.
Dzięki.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-07-2007, 23:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
bardziej niż o temperature bał bym sie o ciśnienie jakie tam panuje podczas goracego dnia ;) , mysle ze cyna wystarczy do polutowania tego


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-07-2007, 23:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Widzę ze proponujesz to samo rozwiązanie które ja zastosowałem (przed chwilką)!
Cyna ładnie zalała pęknięcie no i jak na moje oko BDB przykleiła się do metalu z którego zrobione jest żeberko.
Do tego zastanawiałem się nad wysmarowanie w miejscu pęknięcia POXIPOLEM :lol: do okuła żeberka, tak dla pewności. No i nasypać jakiegoś uszczelniacza do chłodnic?

No właśnie z tym ciśnieniem może być problem, pożyjemy zobaczymy.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-07-2007, 12:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wszytko tylko nie uszczelniacz do chłodnic !!!
Lutować można, ale trzeba wcześniej dobrze odtłuścić np. fosolem i wysuszyć !!! Jeżeli zaczniesz lutować cyną a będzie morko to woda będzie parować i nie pozwoli na przyczepienie się cyny do miedzi z której jest wykonana chłodnica. Zaklejanie poxipolami nie ma sensu - choć niektórzy to robią.
Najlepsze jest dokładne lutowanie i sprawdzenie ciśnieniowe.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-07-2007, 12:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Witam!
Wszystko się dzisiaj okaże jak zamontuje chłodnice.

Upss zapomniałem odtłuścić przed lutowaniem, ale przetarłem dokładnie żeberko drobnym papierem ściernym, tak że się błyszczało na żółto oraz osuszyłem dokładnie.
Cyna chwyciła nadzwyczaj dobrze (mam taką nadzieje).

@drookash jak w domowych warunkach mogę sprawdzić chłodnice ciśnieniowo? Jakie ciśnienie ma wytrzymać?

Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-07-2007, 13:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Lutowałeś palnikiem gazowym czy lutownicą ?
Sprawdzenie - zatkaj wszystkie otwory w chłodnicy, zakręć korek i podgrzej chłodnicę nad palnikiem (baaardzo ostrożnie !!!) - nie grzej za mocno bo puszczą luty - musisz to robic z wyczuciem. Korek otwiera na 0.9bara - jak puści przez korek a nie puści z dziurki - jest OK :) dobre zalutowanie będzie trzymać wiele lat.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-07-2007, 23:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
ja chłodniczkę od mitsubishi dawałem do zakładu, po prostu jak żeberko pękło to takie żeberko się wyrzuca, bo może strzelić w innym miejscu, a na górze i na dole zalutowuje się dziurki :) jeśli uszkodzenie jest mechaniczne to już inna sprawa.

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-07-2007, 23:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Skoro się sam za to wziął to niech skończy - chłodnicę od Hyundaia i smoka ze zbiornika paliwa dawałem do lutowania w zakładzie specjalistycznym. Trwało to może 20 minut - na poczekaniu, zapłaciłem 30zł i już nie musiałem się martwić - zrobił kupę kilometrów i było OK. Wszystko sprawdzali ciśnieniowo.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-07-2007, 08:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Chłodnica zamontowana, wczoraj moglem tylko sprawdzić ją czy nie cieknie w garażu.
Nie było sensu wyjeżdżać z garażu bo padało i tk bym nie wiedział czy cieknie.

Na postoju po 20min chodzenia silnika wszystko było OK.
Zobaczymy co będzie dziś jak się przejadę.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-07-2007, 22:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Witam!
Dzisiaj zrobiłem jazde próbną po mieście okolo 30 km i jak narazie chłodnica trzyma.
Oby jak naj dłużej!
Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-07-2007, 22:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
no to spoko...
A jak samochód się sprawuje :?: Jak tam radio :?:

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-07-2007, 07:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Oprócz Chłodnicy to narazie jest OK. cały czas stopniowo poprawiam to co mi nie odpowiada.
Co do radia to nie mogę dopasować w tylnie miejsca żadnych głośników.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-07-2007, 15:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
http://moto.allegro.pl/item213964733_da ... lator.html

Okazja - stan jak widać naprawdę dobry !!!
Możesz spokojnie zamiast tej co masz - będzie ładniej chłodzić ;) Połowa chłodnicy i tak jest zasłonięta blachą.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-07-2007, 17:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ooo taka miałem w mojej 1.3 :) Chłodziło ładnie ale za długo nie pożyła :P Teraz oddam w 3 kawałkach :P

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-07-2007, 19:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Dzięki!
Już ją oglądałem na allegro.
I się nad nią zastanawiałem troszkę dużawa czy aby nie będzie pogarszała chłodzenia?
W chłodnicy panuje ciśnienie w tym wypadku czy moja pompa da redę?
Pozdrawiam

EDIT
A co to za otwór pierwszy od lewej z góry ?
Musiał bym go jakoś zaślepić.
Może się skusze i w sobotę pojadę obejrzeć.

EDIT 2
Czy ktoś z Wrocławia może podskoczyć i ją dla mnie obejrzeć?
Dzięki

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL