forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: zabawy ciąg dalszy czyli problemy z silnikiem
PostNapisane: 10-03-2007, 18:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wymieniałem blok z tłokami, zakłądałem nowa uszczelkę wszystko ślicznie splanowane dokręcane kluczem dynamometrycznym jak instrukcja przykazuje, poskłądąłem wszystko do kupy i kicha, tzn kręce to zapala na sekundę i zaraz gaśnie, dodam gazu tez momentalnie gaśnie, tak jakby była zalewana, po wypięciu wtryskiwacza startowego to samo, wszystkie wężyki podpięte ok, iskrę mam normalnie, wtryski paliwo podają, ustawienie rozrządu sprawdzałem 2 razy - ma ktoś jakis pomysł :?:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-03-2007, 10:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
sprawdź rozrząd po raz trzeci.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-03-2007, 21:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
rozrząd sprawdziłem poraz trzeci, czujniki wszystkie i ogolnie wszystko co daje sygnał do ECU, statecznie sprawdziłem kompresję, próba lejowa nie pomaga - wniosek nieszczelne zawory :cry: teraz jak to mżliwe że sprawdzałem nafta a teraz nie trzymają, mogli coś spierd. na szlifierni jak dałem głowice do splanowania ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-03-2007, 22:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
zjebali sprawe na slzifierni ,albo miałeś przestawiony rozrząd i zawory zajebały w denka tłoków. Wybierz jedna z dwoch opcji.

ps. głowice oddawałeś ze zdjętymi wałkami rozrządu i szklankami?

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-03-2007, 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
nie glowice wzieli cała i tak przeszlifowali

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2007, 11:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
doszedłem do tego czemu zalewało świece, wtryski w gtti pracują w trybie batch czyli wszystkie tryskają w tym samym czasie, co oznaczało że w momencie gdy mam nieszczelne zawory zalewało świece, stąd zaraz gasł po zapalniu. W czwartek glowica idzie na szlifiernie zobaczymy co bedzie pozniej...

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2007, 09:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
glowica zrobiona kompresja jest ale auto nie pali...

iskra jest tyle ze nie najmocniejsza - bede sprawdzał na drugiej cewce i innych kablach

rozrząd ustwiony ok

jak zanosiłem głowicę na szlifiernie ściągałem aparat zapłonowy więc niemam ustwionego zapłonu, testowane w różnych pozycjach efekt zapala i gaśnie.

Do sprawdzenia pozostały wtryski i ćisnienie paliwa na listwie więcej pomysłów brak Ecu nie sygnalizuje błędów.

Jakieś sugestie co jeszcze sprawdzić bo powoli trace do niej cierpliwość

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2007, 14:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
zapłon zamontujesz tylko wjednej popzycji a przyspieszenie czy opoznienie to drugorzedna sprawa i tak powinna odpalać - jesli góra silnika ok to moze jednak coś nie tak z dołem? może jednak rozrząd?
filozofi niema- jest benzyna jest kompresja jest iskra i musi palic
Może coś sie odłączyło? miałem tak w cb 90 wszytsko miało chodzic a nie chodziło - jakis kabelek był odłączony - a przewody zapł kopułka ok wszystko w kolejności dobrej ?

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2007, 14:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
kolejnośc dobra, dziś albo jutro sprawdzam na drugiej cewce i module zapłonowym i innych kablach, mierzę ciśnienie paliwa na listwie i sprawdzam na innych wtryskach... zoabczymy czy załapie na dłużej.
Zachowuje się dziwnie pomiele trochę rozrusznikiem to zapali ale zaraz gaśnie, jak załapie dodam gazu zaraz gaśnie.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2007, 17:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
rano wyciagalem akumulatori i podpinalem na prosotwnik zeby go naladowac, po robocie podjechalem z kumplem, wsadzilem akumulator naładowany przekrecilem od sztycha zapaliła i oczywiście zaraz zgasła, ale zaplaiła bez krzustusznei czy tegom typu akcjin poprostu normalnie. Po tym jak zgasła gorąca była linka sprzęgła i troche przytopiła sę na niej izolacja (tzn zadymiała się), nie krecilem wiecej zeby nie zrobic pozaru. na przekreconej stacyjce jak ruszałem ramieniem do którego przymocowana jest linka to iskrzyło - na 99% mam gdzies zwarcie, akumulator oczywiście zaraz padł, jest już w domu na prostowniku. Jutro sprawdzam alternator i rozrusznik bo sądze że któres z nich ma przebicie na masę. Dodatkowe sugestie mile widziane.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2007, 18:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Na 99 % niemasz minusa na silniku i ciagnie sobie przez linki sprawdz - to ten kabel co do skrzyni biegów jest mocowany idzie prosto kabelkiem od minusa z akumulatora
Jesli rozrusznik słabo kreci mimo dobrego aku rozbiezrz nasmaruj tulejki wyczysc komutator i szparki miedzy nim zbiera sie tam wegiel ze szczotek i moze zrobic zawrcie - ja w sumie co pol roku czyszcze i smiga spoko ( tak czesto bo mam 40-50 odpalen dziennie )

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2007, 18:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
rozrusznik kreci dobrze jak jest swiezo naladowany aku, pozniej w wyniku zwarcia aku sie wyladowuje i w rozruszniku lapie tylko elektromagnes. podlaczenie masowe mam podpiete ale rozbiore i wyczyszcze może pomoże.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-03-2007, 16:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wskrzesiłem gtti odpala i chodzi, co prawda narazie nierówno ale do ustawienia mam zapłon i wyczyszczenia świece. Problemem był kabel masow a raczej jego utlenieni, po wyczyszczeniu polaczeń silnika do masy wszystko wróciło do normy. Do opoanowanie pozostała mi jeszcze uszczelka pod chłodnica oleju i charad wraca na drogi z czeluści garażu :lol:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-03-2007, 16:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
No nareszcie :) dobrze że to pierdoła :)
Miłego ścigania :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-04-2007, 22:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
niemoglem wyregulowac wolnych obrotów, zapalała idealnie ale zaraz potem gasła, po podciągnięciu linki gazu chodziła normalnie, grzebałe we wszelkiej dokumentacji co może byc przyczyną, sprzawdziłem wszystkie czujniki związane z temperaturą, w akcie desperacji wymieniłem czujniki z grodzi odpowiadajace za obsługe podcisnienia (map sensor + VSV) bo na czescie miałem na zapasie, był to strzał w dziesiątkę, po wymianie i odpaleniu obroty ustawiły się odrazu na 1200 śrubą na przepustnicy wyregulowałem sobie na 950 po nagrzaniu silnika. Od początku miałem problem z wolnymi obrotami teraz mam winowajcę :wink: co ciekawe ECU nie wywalało błędu bo map był podłączony i jakiś tam sygnał dawał -gdyby nie przypadek nie wpadłbym na to :shock:

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL