forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hamulce
PostNapisane: 29-01-2007, 12:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-07-2006, 17:26
Posty: 66
Lokalizacja: Siedlce
Kolego ja miałem podobny problem w swoim bolidzie. Nie hamował na ręcznym. Po zmianie szczek troche sie polepszyło ale wraz było kiepsko. Dopiero jak przetoczyłem bebny to zaczął hamować . Może u ciebie jest już rozciągnięta linka ? Sprawdz też czy nie zapieczone masz tłoczki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-01-2007, 12:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
THIN napisał(a):
Właśnie nie - jest nowy zestaw naprawczy sprężynek ale to nic zabardzo nie dało - regulacją też próbowałem ale bez żadnego skutku. Coś musi w środku - w bębnach siedzieć ale jeszcze nie wiem co.


A jak tam ze średnica bębna ?? Patrzyłeś coś w tym kierunku ?? W manualu jest max śrendica 166.5

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-01-2007, 20:07 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
wez ty zdejmij te bebny i niech ktos ci nacisnie delikatnie chamulec, a ty popatrz czy cylinderki rozpieraja szczeki :!: :!: jak rozpieraja to:zbierz ranty z bebna,poluzuj na full regulacje recznego ,rozstaw prawidłowo szczeki-recznie,załóz bebny potem wyreguluj reczny i gotowe

_________________
auto serwis kaliska.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-01-2007, 01:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-09-2006, 22:19
Posty: 41
Lokalizacja: Łódź
Najpewniej masz nadciśnienie w skrzyni korbowej i dlatego odmą wywala olej do kolektora ssącego powietrza (kolektor zawalony olejem-łatwo sprawdzić). Może to być spowodowane wieloma rzeczami np. nieszczelnością pomiędzy pierścieniami a cylindrem-zużycie silnika. To ciśnienie potrafi rozszczelnić silnik w różnych miejscach. U mnie to już była uszczelka pod głowicą i uszczelniacz chłodniczki oleju. To, że zmieniłeś uszczelkę pod głowicą nie znaczy, że nie wywaliło ci jej ponownie.
Nie jestem mechanikiem, tylko miałem podobne przeboje. Niech mechanik sprawdzi ci silnik.
Zresztą poczytaj:
http://klub-charade.asis.pl/forum/viewtopic.php?t=1591

_________________
Daihatsu Charade 1.0 D, 1991 5d.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-01-2007, 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
THIN napisał(a):
uszczelka pod głowicą jest nówka sztuka bo zaraz po kupnie tamta "wybuchła" i trza było sholować charadkę - robiona przez fachurę w warsztacie. W zbiorniczku nie bulgocze (też wtedy to zignorowałem) ale teraz jest tak jak powinno. płyn w chłodnicy nie ucieka - jest wszystko ok. sprawdzę termostat i pompę tak jak Hitman radził.


Wszystko jasne - skoro niedawno miałeś robioną uszczelkę to poprostu wszystko musi się ułożyć - minimalnie zmieniona krzywizna głowicy powoduje większe opory tarcia wałka rozrządu. Daj mu jakieś 500-1000 km - niech pojeździ i zobaczysz, że się wszystko unormuje. Ja po robieniu uszczelki dopiero po tyś km mogłem powiedzieć, że wszystko jest OK. Płukałeś dobrze układ chłodniczy przy tej wymianie ?? Może pozostały jakieś syfy po poprzedniej uszczelce w układzie chłodzenia ? Może masz coś gdzieś przypchane ? Najpierw sprawdź jednak jak ci radzą termostat.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-01-2007, 20:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
badmojo napisał(a):
Najpewniej masz nadciśnienie w skrzyni korbowej i dlatego odmą wywala olej do kolektora ssącego powietrza (kolektor zawalony olejem-łatwo sprawdzić)

Oczywista sprawa, że w takich momentach serwo działa słabiej a czasami wogóle nie wspomaga - bo jak ma wspomagać skoro nie masz podciśnienia w kolektorze ? Jak więc chcesz mieć w takim przypadku dobre hamulce ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-01-2007, 20:34 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
drookash napisał(a):
badmojo napisał(a):
Najpewniej masz nadciśnienie w skrzyni korbowej i dlatego odmą wywala olej do kolektora ssącego powietrza (kolektor zawalony olejem-łatwo sprawdzić)

Oczywista sprawa, że w takich momentach serwo działa słabiej a czasami wogóle nie wspomaga - bo jak ma wspomagać skoro nie masz podciśnienia w kolektorze ? Jak więc chcesz mieć w takim przypadku dobre hamulce ?
ja tam jeszcze nie nigdy nie widziałem diesla ktury by brał podcisnienie z kol. ssacego :lol: :lol: :lol: :lol:

_________________
auto serwis kaliska.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-02-2007, 02:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
To jak działa serwo ??? Z dieselkami nie miałem styczności - stąd i może moja niewiedza, ale wszystkie z ZI mają takie rozwiązanie.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-02-2007, 20:23 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
diesel niema przepustnicy,dzieki kturej jest podcisnienie :!: diesel ma pompe podcisnienia przykrecona do alternatora

_________________
auto serwis kaliska.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-02-2007, 20:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
A wracając do problemu kopcenia z wydechu....
Doszedłem dlaczego się tak dzieje tylko nie mogę tego naprawić.

KOREK WLEWU PALIWA!!!

Nie przepuszcza powietrza i w pewnym momencie bez powietrza zaczyna się tak robić. Jak go odkręcam to jest jeden wielki syk. Próbowałem już go potraktować WD40 i moczyłem go całą noc w benzynie ekstrakcyjnej. I nic - nadal nie puszcza powietrza. Jak co jakiś czas go odkręcam to jest wszystko ok i nie dymi ale ile czasu można go odkręcać...

Jeżeli ktoś umiemi pomóc albo wie od czego pasuje nowiuśki koreczek to będę wdzięczny

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-02-2007, 23:02 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
To nie korek wlewu paliwa! To o czym piszesz czyli samoistne wkrecanie sie na obroty połączone z dymieniem jest spowodowane pobieraniem oleju przez odmę. 2 możliwości naprawy: remont silnika lub patent na odmę. Poszukaj na forum, temat już był. Ja u siebie zastosowałem coś w rodzaju dodatkowego zbiorniczka. Przewód odmy wchodzi do niego prawie do samego dna a od góry wychodzi do kolektora ssącego. Zauważ że prawdopodobnie zjawisko występuje przy wyższych obrotach silnika lub większym obciążeniu. Jeśli chodzi o hamulce tylne to winne są samoregulatory czyli te blaszki z ząbkami. Wymień lub daj do nacięcia nowych zębów do jakiegoś warsztatu mechanicznego.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-02-2007, 07:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 23:18
Posty: 101
z tym dymieniem dokładnie poszukam - ale odnośnie hamulców. Gdzie mogę te blaszki kupić?? Jestem z Wawy i na żelaznej jest sklep tylko i wyłącznie z hamulacami i częściami do nich - mieli wszystko oprócz tych samoregulatorów. A może od czegoś pasują??

_________________
G100 1.0D 5-drzwiowy

Spieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-02-2007, 17:35 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Pozostaje nacinanie ząbków. Chyba że może gdzieś na szrocie lub w sklepie wysyłkowym.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-02-2007, 21:29 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
wpadnij na kaliska ztymi samoregulatorami cos ci poradze

_________________
auto serwis kaliska.waw.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL