forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Coś stuka w silniku
PostNapisane: 05-02-2007, 21:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Własnie zakupiłem charadke z silnikiem cb 90 1.0 wtrysk silnik naprawde dobrze wygląda i chodzi po zatym zę coś w nim stuka- jakby młoteczkiem stukał w metalową część ( znacznie głośniej niż jak zawory potrafią stukać) - problem w tym że nie są to panewki sworznie zawory ani luzy zaworowe - rorząd na pewno dobrze ustawiony , ogólnie rozebrałem go na cześci pierwze złożyłem nic nie znajdując i nadal tak jest - dodam że podczas jazdy jak sie da wiecej gazu mocniej stuka jak się pusci gaz ucisza się zupełnie czyli jakby cos z zapłonem - jak na maxa opóźnie zapłon troszke mniej stuka z koleji jak przesatwie całkiem aparat o 1 ząbek już nie chce odpalać.... ma ktoś pomysł na to?

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 22:35 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Skoro wszystko jest ok pogadaj z pejotem na temat spalania stukowego. Tylko na to mi wygląda! spróbuj troszke zapłon wyprzedzić. :!: :?:

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 22:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-01-2006, 00:11
Posty: 72
wlej 98 oktanowa benzyne moze sie popreawi jak pisal wojciech moze to byc spalanie stukowe a jak nie to zawory sa po krzywione i ci grajalub glowica nie ma smarowania tak tez moze byc


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 23:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
dzięki za info właśnie tak coś z tym spalaniem stukowym chyba( musze poczytać w necie oco dokładnie biega) jeszcze jutro będe walczył - głowica i zawory ok jeszcze dziś miałem je w ręku :)

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 23:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
A skąd spalanie stukowe w takim zwykłym silniku? Na zimnym i na gorącym stuka? Mierzyłeś luz na panewkach/sworzniach? Tego na oko nie widać ale po odpaleniu słychać...

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 23:30 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Gadałem z kumplem i twierdzi że wtryskiwacze czasami stukają. Też sprawdź może to!!

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-02-2007, 23:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Wtryskiwacze cykają ale nie stukają metalicznie

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 00:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
A miała wcześniej planowaną głowicę ? Może po prostu wyczerpał się limit na wysokość głowicy/bloku i zaworki spotykają się minimalnie z tłokami ? Przyspieszenie zapłonu zwiększa ciśnienie i może później się minimalnie otwierają. Spalania stukowego nie słychać na zewnątrz silnika :) Koleś miał taki przypadek w Hyunaiu FX 2.0 - kupił od handlarza ze stukaniem ten twierdził, że to panewki i wymiana załatwi sprawę - okazało się po rozebraniu, że blok i głowica są już chyba po 2 planowaniu i zaworki w tłoki walą.
Zrób tak - odkręć wałek w głowicy żebyś miał możliwość popychania zaworami - ustaw po kolei każdy tłok w najwyższym punkcie i naciskaj zawory (możesz młotkiem gumowym po zaworach lekko pukać) - jak się nie ugina tzn że właśnie oparł się na tłoku. Inna sprawa - to jeżeli miałeś planowany wcześniej blok a uszczelka pod głowicę jest jakiś no-name to duża szansa, że tłoki pukają o wystające metalowe krawędzie uszczelki nad cylindrem. Niektóre uszczelki są naprawdę lipne i nie pasują idealnie na cylindrach nie pokrywając dokładnie otworów. Sam już nie wiem...
Na ciepłym silniku też tak puka ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 07:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Hmm tzn tak luzów nie mierzyłem przyrządami ale to niejst to- nic nadzwyczajnego niema - co do zaworów stukających o tłoki to w sumie nie było na nich śladów uderzeń aczkolwiek tłoki miały wyraźnie wycięcia na zawory - mocniejsze niz w gaźnikowej - alemoże tak ma być- głowica była robiona bo charadka z niemiec a cały kolektor ssący w czerwonym silikonie - być może była planowana - ogólnie bardzo ma dużą kompresje nie zmierzyłem jeszcze ale dużo ciężej się kluczem kręci niż w drugim podobnym silniku - Nio nic będe szukał nadal narazie w zapłonie i sprobuje inną benzyne - co ciekawe autko jeździ, pali od reki i jest ogólnie całkiem żwawe - na zimnym stuka mocniej na ciepłym mniej - ogólnie jak daje więcej paliwa to mocniej - np jak jade pod górke jak z górki puszcze gaz to cisza nic nie stuka

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 11:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-01-2006, 00:11
Posty: 72
to moze byc takze pompa wtryskowa przysluchaj sie jej


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 15:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
to benzynka nie ma pompy wtryskowej -
dzis obczaiłem że dzieje się to tylko w 3 cylindrze rzecz jest taka że jak odłączyłem kabel od świecy albo odłączyłem wtrysk to stuki zupełnie się uciszają ( czyli raczej stuaknie zaworów o tłok odpada)- i silniczek chodzi spoko ale na 2 cyl - jedyne co to krzywka od wydechowego na 3 garze jest troche podtarta ale niema tragedi - niwiem jeszcze raz będe rozbierał może coś nie tak z prowadnicą zaworową ? no nic będe szukał

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 17:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Wiem że może to się wydawać smieszne ale sprawdz swiece przekręć jedną z dobrych cylindrów do tego co stuka!! Moze świeca nie daje iskry wtedy kiedy trzeba!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 17:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Świece w pierwszej kolejność założyłem nowe - ale nic nie dało

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 18:49 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Może jeszcze być luźny tłok lub sworzeń tłokowy, ewentualnie luźne pierścienie tłokowe w rowku tłoka. Wypracowane krzywki na wałku rozrządu też mogą stukać. Tu myślę że jedynie dokładne pomiary mogą wskazać winowajcę.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-02-2007, 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Tak jest, napisales że po odłaczeniu zapłonu na tym garze przestaje stukać, po prostu nie ma obciążenia i tłok luźno sobie chodzi dla tego nie stuka. Czyli dalej panewki czy sworzeń mogą być przyczyną. Jakby tłok udezał o zawór to cały czas by udeżał, bez zapłonu też. Oczywiście to tylko teoria. Posprawdzaj stetoskopem zeby nie rozbierać na darmo silnika (moze być zwykły lekarski z założoną metalową rurką na końcu wężyka). Całkiem dokladnie da sie dojść gdzie stuka, np u mnie słychac ze stuka panewka na 3 garze

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Ostatnio edytowano 06-02-2007, 21:19 przez HITMAN, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL