Jako użytkownik G200 postaram się pomóc.
1. Jak silnik jest zimy, to do kolektora dostaje się powietrze przez dodatkowy kanał - wężyk podłączony za przepustnicą. Powietrze wpuszczane jest przez zawór przykręcony po lewej stronie na górze kolektora (małe czarne, podpięte 2 wężyki i jedna wtyczka). Powietrze jest wpuszczane do momentu osiągnięcia przez silnik właściwej temperatury pracy oraz w kilku innych przypadkach.
2. Jak silnik jest ciepły ten kanał powietrza jest zamknięty. Jeżeli chcesz sprawdzić działanie zaworka. Wsiądz do auta, wyłącz nawiew i wszelkie odbiorniki ciepła, rozgrzej go żeby zszedł z obrotów, zdejmij nogę z gazu, poczekaj około 20 sekund aż się ustabilizuje i następnie włącz nawiew na maxa - obroty powinny delikatnie wzrosnąć. Jeżeli się to nie dzieje - uszkodzenie zaworka powietrza biegu jałowego.
3. Na górze kolektora jest taka mała tulejka, zatkana okrągłą gumką, wyjmij tę gumkę, tam jest śruba regulacji obrotów biegu jałowego. Delikatnie śrubokrętem pokręć w lewo lub prawo (nie pamiętam), w każdym razie aby silnik zwiększył obroty. Kręć powolutku, reakcja na regulację jest powolna więc musisz to wyczuć. Ustaw obroty tak, aby góra wskazówki dotknęła od dołu kreski od 1 tyś. Oczywiście podczs tego wyłączone wszelkie odbiorniki prądu ! Nominalne obroty dla 1.3 ro 850+/-50rpm. Ustawienie około 950 powinno pomóc, być może pomoże już 900rpm. W wolnej chwili możesz posprawdzać drożność wężyków,
oraz czystość kolektora.
Jeżeli to nie pomoże - zsuń wężyk idący od tego zaworka do kolanka na górze kolektora - silnik powinien zdecydowanie przyspieszyć o jakieś może nawet 500rpm.
Może masz za późno zapłon ? (procedurę ustawiania opiszę jak powyższe nie zadziała)
Jakby co to pisz co się udało zrobić
