forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:27

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Planowanie głowicy i koła
PostNapisane: 11-01-2007, 17:14 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Ile planowaliście najwięcej swoje głowice? Próbował ktoś splanować tak bardzo aby w tłokach trzeba było frezować łezki aby mogły sie mijać z zaworami? A czy ktoś planował koło zamachowe? Jak tak to ile? Ile wogóle warzy koło od charadki?

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 19:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
w sprawie koła dużo do powiedzenia bedzie miał PEJOT w sprawie planowania głowicy to co chcesz osiągnąć - podniesiesz tylko stopień sprężania mocy wiele nie zyskasz

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 22:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Co do stopnia sprężania można wiele zyskać podnosząc go (teoretycznie dla silników otto wolnossących nie powinien być większy niż 12,5 ze względu na spalanie stukowe ale.... japońcy jakimś sposobem w motorach stosują stopień sprężania około 14). Z tego co pamietam ten wzór leci tak:
x=y*(a/b)^(i*0,365) gdzie
x-nowa moc silnika
y-aktualna moc silnika
a-nowy stopień sprężania
b-aktualny stopień sprężania
i-ilość cylindrów

jak widać świetne efekty podnoszenia stopnia daje dla silników wielocylindrowych np V12 BMW ale dla charady 4 cylindrowej też powinno dać z 10 lub więcej % mocy.

Z kołem zamachowym jest trudniejsza sprawa chodzi głównie o wyliczenie momentu bezwładności dla danego stopnia nierównomierności biegu silnika przy danychmateriału koła Rm rodzaju obiegu ilości cylindrów itd.
Podsumowując nie ważna jest masa odelżenia koła tylko miejsce (na większym promieniu jest większy moment bezwładności) i o ile kgm^2 to zrobić. Nie polecam experymentów na własną ręke w tym temacie.

W razie jakiś dodatkowych pytań postaram się na nie odpowiedzieć.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-01-2007, 23:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
pejot piszesz o wzroście mocy teoretycznym wyliczanym ze wzorów fizycznych i tyczy się to kompresji statycznej dobrze zrozumiałem? jesli tak to jak ma się to do kompresji dynamicznej - tu juz nie jest tak prosto , zwiekszenie kompresji pociaga za soba wiele modyfikacji które powinny być wykonane żeby to miało prawo działać, jak znajde to wrzuce artykuł pisany prze jakiegoś doktorka odnośnie zwiekszania stopnia sprezania i jak sie to przekałda na moc - wcale przyrosty nie były tak duże jak wynika to z teorii.

Jak się mylę to mnie popraw

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 00:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
To jest bardzo uproszczony wzór który jeszcze zapamietałem z uczelni z zajęć w instytucie samochodów. Co do sensu mojej wypowiedzi to wszystko zrozumiałes Szociu. Kompresja dynamiczna jest ściśle powiązana z kompresją statyczną i dla danego silnika jeśli mamy dane przed operacją to po zmianie kompresji statycznej możemy w przyblizony sposób oszacować zmiany mocy. Wzór ten jest banalny i daje tylko jakies przybliżenie nie uwzglednia wielu zmiennych kappa, eta itd ale daje nam jakieś (może mizerne ale zawsze ) efekty zmian.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 18:53 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Zwiększenie stopnia sprężania na pewno podnosi moc silnika. W mniejszym lub większym stopniu ale przecież na tym to polega aby modyfikować co się da. Jeżeli chodzi o spalanie stukowe o ile dobrze się orientuje wystarczy wyprzedzić zapłon i powinno zniknąć... A odelżone koło pozwala szybciej wchodzić na obroty i szybciej z nich zchodzić aczkaolwiek muszą być zachowane jakies proporcje!? Czy ktos planował koło w swojej charadce?

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 19:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Planować to mozna wakacje a nie koło zamachow :wink: . Co Ci da zabielenie koła o powiedzmy 0,1mm. Trzeba z toczyć koło o odpowiednią ilość jak podasz adres e-mail to ci prześle rysunek mojego autorstwa z obliczeniami jak trzeba zrobić w GTti rysunek AutoCada .dwg ale otwieraja go inne programy ewentualnie moge przerobic w pointcie.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 19:55 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Oczywiście chodziło mi o redukcje masy a nie zabielenie. A wakacji nie planuje bo mam dużo w charadce do zrobienia :lol:
Grunger666@interia.pl
Byłbym wdzięczny

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 20:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Powtarzam tu nie chodzi o redukcje masy (możesz śmiało pół kilograma z toczyć frezować blisko osi) i tak to sie nie przełozy na efekty. Chodzi o moment bezwładności, który trzeba policzyć dokładnie dla danych wymiarów i jak podałem wyżej wszystkich zależności. Rysunek wysłałem na twojego maile'a

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 20:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
mam wrazenie ze niektorzy chca charade tuningowac jak malucha - tak kojarze planowanie na maxa i maxymane odelzenie kola zamachowego..

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 22:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
szociu napisał(a):
mam wrazenie ze niektorzy chca charade tuningowac jak malucha - tak kojarze planowanie na maxa i maxymane odelzenie kola zamachowego..


To samo mi się skojarzyło po przeczytaniu postów. Jak ktoś chce mogę wysłać ebooka do tuningu malucha!! 8)

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 23:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ja po planowaniu odczuwam większe wibracje silnika, tzn większa rytmika, jakby działał dieselek a nie benzynka. Głowice zjechali około 1-1,2mm - dość dużo, ale trzeba było. Zwiększenia mocy nie poczułem także - jest sens ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 23:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
jedno zadanie mnie sięnasuwa na usta, jeśli nie ma różnicy po co przepłacać.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-01-2007, 00:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Po to :
http://klub-charade.asis.pl/forum/viewtopic.php?t=1442
Poprostu musiałem :( Normalnie nie widzę sensu by zwiększać stopień kompresji !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 46 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL