forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 17:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Charada G200 1.3 Problem.
PostNapisane: 12-01-2007, 17:34 
Offline

Dołączył(a): 25-12-2006, 18:33
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Witam mam dziwny problem nie znam sie zbytnio na budowie aut ale cos jest nie tak z moja Charadka. Mianowicie jak silnik sie rozgrzeje i na biegu jalowym swiatla przygasaja lekko ( nie tylko swiatla ogolnie spada napiecie wszedzie ) Kiedy jest silnik zimny tak sie nie robi, rowniez kiedy sie jedzie i silnik ma wyzsze obroty tez. I jak juz silnik sie rozgrzeje i bedzie na biegu jalowym ( swiatla przygasna ) i dodam szybko gazu i puszcze gaz .. To tak jakby te obroty za nisko na chwilke spadaly i taki jakby odglos hukajacego powietrza. Czasami mi sie zdazy ze silnik sie wylaczy ( ale tylko jak go tak przygazuje szybko ) Co to moze byc? silnik 1.3 16v ( świece,olej,filtr powietrza,płyn hamulcowy,płyn w chłodnicy wszystko wymienione ) Aha czy moze ktos ma dostep do ksiazek serwisowych albo jakis pomocnikow bo znajomy mechanik chce wymienic rozzad ale boi sie ze moze nie byc oznaczen jakis tam. Pozdrawiam i jeszcze raz przepraszam.

_________________
Charade G200 r.1997 1.3i 16V EFI 55KW/75KM wersja 3D TS Lublin Pistacjowy Metalik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 18:48 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
Mam dokładnie te same objawy ale w volvo 1.9tdi. Co do ładowania jest zawsze takie same a jednak światła przygasają. A obrotka spada mi poniżej obrotów biegu jałowego. Mechanik stwierdził abym przygasaniem świateł się nie przejmował i na chama nie szukał usterek. A obroty zostały zdiagnozowane jako wtryski i pompa paliwa nadające się do roboty. Ale jednak to nie charada tylko disel!

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-01-2007, 22:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jako użytkownik G200 postaram się pomóc.
1. Jak silnik jest zimy, to do kolektora dostaje się powietrze przez dodatkowy kanał - wężyk podłączony za przepustnicą. Powietrze wpuszczane jest przez zawór przykręcony po lewej stronie na górze kolektora (małe czarne, podpięte 2 wężyki i jedna wtyczka). Powietrze jest wpuszczane do momentu osiągnięcia przez silnik właściwej temperatury pracy oraz w kilku innych przypadkach.
2. Jak silnik jest ciepły ten kanał powietrza jest zamknięty. Jeżeli chcesz sprawdzić działanie zaworka. Wsiądz do auta, wyłącz nawiew i wszelkie odbiorniki ciepła, rozgrzej go żeby zszedł z obrotów, zdejmij nogę z gazu, poczekaj około 20 sekund aż się ustabilizuje i następnie włącz nawiew na maxa - obroty powinny delikatnie wzrosnąć. Jeżeli się to nie dzieje - uszkodzenie zaworka powietrza biegu jałowego.
3. Na górze kolektora jest taka mała tulejka, zatkana okrągłą gumką, wyjmij tę gumkę, tam jest śruba regulacji obrotów biegu jałowego. Delikatnie śrubokrętem pokręć w lewo lub prawo (nie pamiętam), w każdym razie aby silnik zwiększył obroty. Kręć powolutku, reakcja na regulację jest powolna więc musisz to wyczuć. Ustaw obroty tak, aby góra wskazówki dotknęła od dołu kreski od 1 tyś. Oczywiście podczs tego wyłączone wszelkie odbiorniki prądu ! Nominalne obroty dla 1.3 ro 850+/-50rpm. Ustawienie około 950 powinno pomóc, być może pomoże już 900rpm. W wolnej chwili możesz posprawdzać drożność wężyków,
oraz czystość kolektora.
Jeżeli to nie pomoże - zsuń wężyk idący od tego zaworka do kolanka na górze kolektora - silnik powinien zdecydowanie przyspieszyć o jakieś może nawet 500rpm.

Może masz za późno zapłon ? (procedurę ustawiania opiszę jak powyższe nie zadziała)

Jakby co to pisz co się udało zrobić :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Dziekuje!
PostNapisane: 13-01-2007, 03:39 
Offline

Dołączył(a): 25-12-2006, 18:33
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Jutro ide do mojego mechanika wydrukuje mu wszystkie rady i zalecenia.A on bedzie szukał :) Dziekuje a wlasnie czy moze posiadacie jakies manuale?Bo mechanik prosil o jakies pomoce naukowe bo w auto dacie podobno silnika 1.3 16v nie ma:(

_________________
Charade G200 r.1997 1.3i 16V EFI 55KW/75KM wersja 3D TS Lublin Pistacjowy Metalik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-01-2007, 11:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
W AutoData jest 1.3 :) Są znaczki na kołach rozrzadu, są inne rzeczy...
Znasz niemiecki ? Mam dokładną książkę do G200 ale po niemiecku :/
Jest jeszcze w sieci instrukcja do silnika HD montowanego we Ferozach - mechanika ta sama. Postaram się wrzycić tę książkę na jakiś serwer i podesłać linka.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Aha
PostNapisane: 13-01-2007, 12:39 
Offline

Dołączył(a): 25-12-2006, 18:33
Posty: 12
Lokalizacja: Lublin
Niemiecki zawsze mozna sie przemeczyc ;) Bylbym wdzieczny za wszystkie pomoce. A a co do Auto daty to moze ma stara wersje albo cos takiego? Bo mi mowil ze owszem sa 1.3 ale 8v a nie 16v :) A własnie czy to juz przypadlosc Charad ze biegi tak "czasami" zle wchodza ?

Jeszcze jedno pytanie czy posiada ktoś schemat podłaczania Obrotomierza? Bo kupiłem zegary z wyzszej wersji i teraz tylko chcialbym podlaczyc bez problemow. Pozdrawiam

_________________
Charade G200 r.1997 1.3i 16V EFI 55KW/75KM wersja 3D TS Lublin Pistacjowy Metalik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-01-2007, 19:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jeżeli wchodza ci źle biegi to masz cos z poduszkami pod silnikiem. Innej opcji nie ma :D

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-01-2007, 15:45 
Offline

Dołączył(a): 28-05-2006, 21:04
Posty: 13
Lokalizacja: Lublin
Kiedy w moim G200 zaczeły ciężko wchodzić biegi (ok.175kkm) okazało się, że wyrobiła się tuleja (tuleje) pod drążkiem zmiany biegów - nawet nie szukałem oryginału, watpię, czy bym znalazł, mechanik zrobił to swoim sposobem i na razie jest OK.

_________________
G200 1,3 EFI CX 93 5D ciemnozielony 185kkm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-01-2007, 17:16 
Offline

Dołączył(a): 25-09-2006, 19:20
Posty: 129
Lokalizacja: Tomaszów Maz
szary1 napisał(a):
Kiedy w moim G200 zaczeły ciężko wchodzić biegi (ok.175kkm) okazało się, że wyrobiła się tuleja (tuleje) pod drążkiem zmiany biegów - nawet nie szukałem oryginału, watpię, czy bym znalazł, mechanik zrobił to swoim sposobem i na razie jest OK.


Szary napisz co wykombinowaliście z tym lewarkeim! może byś zdjęcia podesłał to tylko 4 śrubki i wszystko jest na wierzchu... Mam ten sam problem i nie wiem jakie rozwiązanie zrobić

_________________
Wygrani są na mecie...
TXF 1.3i 4wd dla frajdy
S 40 1.9 TDI na co dzień
4.2 315KM w pracy


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-01-2007, 17:31 
Offline

Dołączył(a): 28-05-2006, 21:04
Posty: 13
Lokalizacja: Lublin
Chyba Ci za dużo nie pomogę :(
Sam tego nie robiłem i nie oglądałem tylko mechanior i to jego patent, a to było 1,5 roku temu, więc szczegółów nie pamietam, ani zdjeciami niestety nie dysponuję.

Nie wiem jak jest u Was, bo u mnie przedtem biegi na zimnym silniku wchodziły jeszcze przyzwoicie, a czym bardziej się rozgrzewał, tym było gorzej i musiałem się mocować.

_________________
G200 1,3 EFI CX 93 5D ciemnozielony 185kkm


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-01-2007, 11:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-12-2006, 13:41
Posty: 73
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
być może alternator albo pasek u mnie musiał być originalny ale tanio możesz dostać pozdro :D

_________________
Charadka G100 sedan 1.3 16v 90KM

4ro drzwiowy+ spory bagażnik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charada G200 1.3 Problem.
PostNapisane: 24-12-2009, 13:38 
Offline

Dołączył(a): 18-12-2009, 09:34
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Witam klubowiczów!!
Chciałbym wrócić do tematu instrukcji obsługi do G200.
Widziałem wpis, że macie ją w j. niemieckim akurat dla mnie jest to wspaniała wiadomość i chętnie bym ją poprosił. Bo mam problem z obrotami w moim G200 1,3 16v i może w niej znalazłbym trochę informacji. Stan płynu chłodzącego już sprawdziłem i chyba muszę zająć się sondą, poza tym strasznie duzo mi pali ponad 10l choć nagrzewa się szybko.
Jeśli ktoś mógłby mi ją przesłać to podaję maila:
grzegorz.wp@gmail.com
Z góry dziekuję

_________________
G200 1.3 16 r.1994
Seledynowy Szerszeń!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charada G200 1.3 Problem.
PostNapisane: 24-12-2009, 14:33 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2008, 22:22
Posty: 172
Samochód: Daihatsu
Model: G200
Rok: 1993
Poszło na PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charada G200 1.3 Problem.
PostNapisane: 27-01-2010, 19:45 
Offline

Dołączył(a): 18-12-2009, 09:34
Posty: 4
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki !
Dostałem i trochę poczytałem ale nim doszło do sprawdzenia to silnik ( 1,3i 16v ) mi się przegrzał.
Najpierw ratowałem się ogrzewaniem ( ciepło na maksa i wentylator także) ale dziś przestał mi grzać i skończyła się ta możliwość a płyn wyleciał dołem z chłodnicy. Ciekawe, że w zbiorniczku wyrównawczym cały czas jest stan na połowie. Tak jakby tylko trochę wypłynęło przez dół chłodnicy.
Chyba, że powinienem płyn nalać do chłodnicy a nie do zbiorniczka.
To co zauważyłem to dolny wąż zimny, górny gorący a ten pod obudową dolotu powietrza także zimny. Chłodnica do wymiany na 100%. Ciekawe co jeszcze.
Przy okazji zapytam o jakiś warsztat który specjalizuje się w Charadkach w okolicy w-wy bo zbliża mi się przeglądzik po 160 000 i chciałbym zrobić parę rzeczy.
Pozdrawiam wszystkich klubowiczów.

_________________
G200 1.3 16 r.1994
Seledynowy Szerszeń!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charada G200 1.3 Problem.
PostNapisane: 27-01-2010, 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
stawiam na termostat i ewentualnie uszczelkę pod głowicą skoro masz płyn w zbiorniczku (sprawdz czy sie nie zmieszał z olejem).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL