forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 23:04

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 4-suw - ile zapłonów na obrót silnika ???
PostNapisane: 03-12-2006, 00:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czy ktoś wie ile zapłonów powstaje w trakcie jednego obrotu silnika ?

Tak kombinuję - 4-suw 4-cylindrowy to chyba 1 zapłon na jeden obrót - dobrze myślę ? Może mnie ktoś oświecić ???

Próbowałem się dzisiaj wsłuchać w pracę silnika by zlokalizować klekoczący zaworek. Okazało się, że to klekotanie a właściwie cykanie wydają wtryski - pościągałem pokolej wtyczki z wtrysków i nasłuchiwałem. Wtryski chyba tak już pracują - posłychałem u teścia w Matizie i identycznie cykały. Głowa spokojna :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 10:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Czterosów ma 1 zapłon na 2 obroty silnika czyli 720stopni. Przy 4 cylindrach zapłon następuje co 180stopni, czyli połowe obrotu wału. Przy 3 cylindrach co 270stopni.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-12-2006, 12:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dzięki. Są na to jakies szybkie wzory ???
Z tego co piszesz - 4(suwy) = 720 stopni (pełen cykl) / 4(cylindry) = 180 stopni. Więc jakby tak liczyć to 720 / 3 = 240 ? przy 3-cylindrówce ?
Dobrze kombinuję ?

Zastanawiam się jak odpala 5-cylindorwe stare Audi 100 albo Golf IV ? Współczuję ustawiania takiego silnika :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-12-2006, 19:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Kiedyś też się nad tym zastanawiałem. Ciekawie musi odpalać malacz 2 cylindry. Czyżby co 360 stopni!! 8)

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-12-2006, 21:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
5 cylindrowe silniki to dosyć młody wynalazek i dosyć skomplikowanym rozrządem i wałem korbowym, praca co 144stopnie. Inżynierowie postanowili zwiększyć moc przez pojemność silnika (kompresję) bez użycia doładowania dodając jeden cylinder. Sześć cylindrów już się nie mieści poprzecznie. Takie rozwiązanie ma zalety jak i wady + to jak zwykle oszczędności wynikające z masy silnika oraz więcej miejsca w środku samochodu (przez co gabaryty samochodu mogą być mniejsze) -skomplikowany rozrząd i nierównomierna praca (jeśli się niemylę to trzeba było zastosować dwa wałki wyrównoważające "balance shaft"). A swoją drogą bo 4 cylindrowiec (oprócz boxera) do najkulturalniejszych też nie należy największy jaki się udało zbudować szybkoobrotowy to 2,7l przez F.Porshe na dwóch wałkach. Trzy cylindry a już dwa z góry są skazane na brak kultury pracy. Generalnie najlepsze czytaj najkulturalniejsze pod względem pracy (nie wymagają wałków wyrównoważjących ze względu na swój model matematyczny) to silniki boxer, sześciocylindrowe rzędowe i dwunastocylindrowe (no inna bajka silnik wankla).

P.S. W moim poprzednim poście jest pomyłka powinno być tak jak pisze drookash 240stopni.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-12-2006, 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Aha do tych wszystkich co chcą podnieść dość tanio moc oto wzór jak zmieni się wasza moc po zmianie stopnia sprężania:

X=Y*(a/b)^(0,365*i)

gdzie :
x - wasza nowa moc samochodu
y - wasza obecna moc samochodu
a - nowy stopień sprężania
b - stary stopień sprężania
i - ilość cylindrów
Widać tu wyraźnie że przy 12 cylindrach małe planowanie głowicy przyniesie efekty zaś przy 1 cylindrowym to o kant d...py ta robota.
Nadmieniam, że nie powinno się przekraczać max. stopnia sprężania 13 w domowych warunkach ze względu na spalanie stukowe.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL