forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 22:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 17-11-2006, 19:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Fajny pomysl wogule z wystawieniem IC na front to sie chwali Bart :wink:
Co do natrysku to jest to napewno najbardziej tani i prosty system dodatkowego chlodzenia IC (butla z gazem, wezyki, elektro zawor, rurka do natrysku itp) nic prostrzego, co do wydajnosci to napewno nikt by nie montowal gdyby nic nie dawalo, watpie zeby taki natrysk zdolal cos zamrozic procz IC sama temp. silnika, turbiny, przeplywajace powietrze przez IC to wszystko odbiera zimno przecierz, ale im bardziej schlodzone powietrze dostajace sie do cylindra (nawet o kilka stopni) to duzo wiecej tlenu, ktorego lepiej jak jest wiecej :twisted:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-11-2006, 20:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
wszystko fajnie ale......:
- czy ciężar tej butli nie zabierze wam więcej konióf niż zyskacie przez schłodzenie ic??:):)
- niestety, a może stety, ale zimna ciecz odbiera bużo lepiej ciepło od zimnego gazu.
a dla przykładu to jak będzie mróz -20*C wyjdź sobie na dwór goły na jedną minutę, i dla porównania wejdź do wody o temperaturze +2*C na minutkę i opowiedz nam wrażenia :wink: :wink: :wink:
jeszcze jeden przykład:
kładłeś się kiedyś w śnieg bez ubrania?? ja tak, nie nago ale w kąpielówkach i było to duużo zimniejsze od samego wyjścia na dwór a śnieg wcale nie miał niższej temp od powietrza, ale w zetknięciu z ciepłą skórą topił się i był po prostu zimną wodą :lol: :lol:

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-11-2006, 22:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Ciekawe pomysły. Temat przesunięty do działu tuning według życzenia!! :lol:

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-11-2006, 22:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
osa chodzi ci o przewodnictwo cieplne wiadomo że woda jest lepszym przewodnikiem ciepła niż powietrze - rozprezajace co2 powoduje osadzanie warstwy śniegu na intercoolerze a śniego to woda 8) Co do ciezaru to butla 2-3 kg + wezyki zawory etc wszystko bedzie wazyc moze z 5 kg wiec przyrostu wielkiego niema chyba że ktoś chce butlę 20kg do bagażnika :lol:

co do wydajności chłodzenia to cisnienie w butlach to od 60 - 160 atm. kwestia odpowiedniego reduktora. końcówek ci nie zamrozi bo wytryskiwany z dysz jest w formie płynnej z tego wzgledu elektrozawór musi być blisko dysz!!! stąd taka a nie inna konstrukcja - drabinki wiazaly by sie z zastosowanie kilku elektrozaworów i zsynchronizowaniem ich.

Druga metoda chłodzenia to wtryskiwanie co2 bezpośrednio do dolotu przed przepustnice - w polsce ktoś coś takiego robił do forda probe - poszukam wiecej info.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-11-2006, 21:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
na dniach kupuję rury na wydech i mam dylemat ,czy wybrać średnice 50 ,55, czy 60mm -Downpipe wewnętrzna średnica 53mm

jak myślicie?

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-11-2006, 00:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ja bym wszystko pociagnola na takiej samej roznica cisnien napedzajaca turbine i tak nie bedzie wiele wieksza a standardowe mają coś koło 47 wewnetrzna (moge sie mylic mierzylem 2 miechy temu) pozatym możesz mieć problem z upchaniem na przejściu nad tylnim wachaczem oraz z montażem kolana zaraz za downpipem bo tam troche mało miejsca jest( chyba że downpipe zrobiłeś nie pod kątem tylko na prosto)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-11-2006, 12:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z tym Co2 to myśle że wtryskiwanie bezpośrednio do dolotu jest bezsensowne, z tego co wiem to robi się rure o średnicy węża np za IC i w osi tej rury umiesza się coś w rodzaju wydłuzonej kropli wody (przód ma promień a druga strona zakończona ostrym stożkiem) przez którą pusza się Co2. Gdy powietrze śmiga rurą to trafia na zmrożony element i się chłodzi(niewiem czy tylko środek był chłodzony czy też ta rura na około łezki). Takie instalacje są do kupienia zamias podtlenku azotu. I z testów wynikało że są tylko kilka procent gorsze niż tzw NOS. Pomysł z dmuchanie Co2 na IC jest oki, ale ile tego Co2 byś musiał mieć żeby pojeździć godzinkę ostrzej po mieście...

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-11-2006, 12:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
wiesz takie patenty to sie robi na 1/4 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-11-2006, 19:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
szociu napisał(a):
wiesz takie patenty to sie robi na 1/4 8)


Ten sprzecik był zamiast NX lub NOS do normalnej jazdy Szociu, koszty eksploatacji duużo mniejsze na Co2 :) a wyniki bardzo zbliżone.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-11-2006, 23:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
pisze o natrysku na intercooler :wink: chyba sie nie dogadalismy.. na codzien napewno bym nie jezdzil tylko na 1/4 albo jakis street bo bym na napełnianie rzeczywiscie nie wyrobil..

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-11-2006, 22:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Dzisiaj założyłem chłodnice i wiatrak i okazało się że niestety brakuje miejsca na zamontowanie Intercoolera na froncie... ;/ ,tzn dało by sie zamontować ,ale rura IC->Dolot musiała by iść bardzo blisko wydechu ,co miało by negatywny wpływ na temperature powietrza schłodzonego przez IC ,oraz trzeba było by modyfikować zderzak.

Po przemyśleniu sprawy postanowiłem że Intercooler będzie leżący... (a'la SUBARU ;]) w miejscu gdzie jest akumulator (akumulator docelowo będzie znajdował się w bagazniku) Rury Turbo->IC i IC->Dolot będą bardzo kruciutkie -co bedzie miało korzystny wpływ na temperature powietrza doładowującego. Na masce będzie znajdował się wlot który będzie kierował powietrze na IC ,oczywiscie natrysk wody też będzie.

Przniosłem również wentylator za chłodnice (jak wiadomo w GTti chłodnica seryjnie znajduje sie przed chłodnicą) ,wymagało to lekkiego przerobienia chłodnicy.

Jak chcecie to wżuce foty.
Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-11-2006, 22:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Oczywiście że chcemy widzieć pełną dokumentacje Twoich prac aby być na bieżąco. Bo inaczej na zdjeciach wygląda wszystko a inaczej to co na papierze!!

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-11-2006, 22:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Nie chciałem wcześniej wyrokować w tej sparwaie IC u Ciebie ale miałem od samego początku takie obawy, że seryjny się w tym miejscu nie zmieści za wysoki i w złym miejscu tanki). Ja u siebie osobiście wywaliłem tą belke od zamykania maski na środku (zamykanie na spinki na masce), przesunąłem chłodnice o jakieś 50mm w strone tej belki aby była możliwość puszczenia rur od zamontowaneg FMIC leżącego np od BMW E46.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-11-2006, 23:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
pewnie robisz coś takiego Obrazek ja osobiście planuje płaski intercooler z mondeo wsadzić w zderzak a chłodnicę przesunąc trochę do tył

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-11-2006, 23:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
)Nie wiem jak u was chłopaki ale u mnie spokojnie sie mieści 70 mm od belki zewnętrznej do zderzaka (ale to przy moim zderzaku może jest bardziej wypukły na zewnątrz bo na boki napewno :lol:

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 138 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 10  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL