forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 09:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filtr Przeciwpyłkowy
PostNapisane: 17-11-2004, 17:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Czy ktoś może wie gdzie w charadzie g100 znajduje się filtr przeciwpyłkowy???

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-11-2004, 09:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
HMMM chyba nigdzie nie ma takiego w charadzie , rozebrałem 91, na czynniki pierwsze i nic takiego nie było :(

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-11-2004, 13:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Strasznie mi szyby parują, może coś jest gdzieś zatkane... A może u ciebie był filtr ale ktoś wyjął bo mu właśnie szyby parowały. No nic, sam spróbuję poszukać bo dziwne mi się wydeje żeby nie było filtra

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-11-2004, 16:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
powodzenia - szybciej skontroluj obiegi tzn, są dwa obiegi z zewnątrz i wewnątzr może masz ciągle wewnętrzny włączony , w sumie niema problemu z szybami zawsze nadmuch na 1 na szybke i jest ok

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-11-2004, 21:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Na pewno działają obydwa. Jak wsiadam w deszczową pogode i mam dmuchawe nawet na 3 to i tak najpierw zaparują i dopiero powoli sobie odparowują

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-11-2004, 22:31 
Offline

Dołączył(a): 21-11-2004, 20:19
Posty: 66
Sprawa zaparowywania szyb w Charade związana jest z konstrukcją tego samochodu.
Stosunkowo niewielka pojemność silników w tych konstrukcjach, posiadających automatycznie zamykane obiegi powietrza zasilania i obiegów układu chłodzenia po uruchomieniu, czyni je oszczędnymi i ekonomicznymi ale nie dostarcza mocy na wygrzanie powietrza wentylacyjnego.W rezultacie trzeba kilka minut aby powietrze nadmuchiwane zostało nagrzane a tym samym mogło osuszyć zaparowane szyby.
Poradzić z tym można sobie następująco:
-w deszczowe ciepłe dni (gdy wilgotność powietrza jest bliska 90%) ustawić nawiew powietrza z zewnątrz na szybę na maxa najlepiej ciepłego.
-w chłodne dni ustawić nawiew na maxa powietrza ciepłego ale w obiegu wewnętrznym.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-11-2004, 01:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Hmm sam już nie wiem, słyszałem że do odparowania najlepiej zimne powietrze a co do wewnętrznego obiegu to już w ogóle się nie zgadzam, po przełączeniu na niego od razu parują...

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-11-2004, 09:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
" ....w rezultacie trzeba kilka minut aby powietrze nadmuchiwane zostało nagrzane a tym samym mogło osuszyć zaparowane szyby."

To chyba normalne że po kliku minutach jest ciepłe powietrze - , i tak na tle innych samochodów charada szybko się nagrzewa zwłaszcza wersje benzynowe a GTti szczególnie

co do parowania ja mam zawsze ustawione powietrze z ZEWNĄTRZ i odpowiednio podgrzane skutecznie osusza wnętrze, zawsze włączony 1 zakres czasami 2 [/quote]

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-11-2004, 11:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-09-2004, 14:29
Posty: 219
Lokalizacja: Warszawa
Kiedyś też mnie "uczono", że najlepsze jest zimne powietrze, żeby odparować szyby. Z własnego doświadczenia jednak wiem, że tak nie jest.

Co do obiegów ZEW i WEW, to zawsze stosuję zasadę, najpierw ZEW nawet na maxa, żeby w miarę szybko powietrze się ogrzało i dzięku temu szyby się osuszają. Dopiero jak czuję, że powietrze jest suche, mogę na kilkanaście minut dać obieg WEW. To powoduje obieg powietrza po wnętrzu autka i szybsze osuszenie tylnych szyb oraz ogrzanie, chociaż niewielkie, zmarźniętych pasażerów :D Potem jednak wracam do obiegu ZEW.

_________________
daihatsu charade 1.0b, TooScary :twisted:
renault clio II Xtreme, As Scary As Before... he,he :twisted:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-11-2004, 11:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 15:19
Posty: 172
Lokalizacja: Gdańsk
Ja raczej używam zewnętrznego obiegu, nie miałem problemu z parowaniem szyb na tym ustawieniu. Czasem jednak posiłkuję się podgrzewaną tylną szybą :wink:
No chyba że w korku stoję i nie chcę oddychać spalinami autka stojącego przede mną, to wtedy na wewnętrzny przełączam :)

_________________
daihatsu charade G101 TD


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-11-2004, 15:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
W charadzie chyba faktycznie nie ma filtra bo rozbierałem to niedawno, to nie wiem czemu tak parują szyby... Moze jakieś otwory wentylacyjne moga być poprzytykane

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2004, 01:35 
Offline

Dołączył(a): 21-11-2004, 20:19
Posty: 66
Ja zaznaczyłem ,że obieg wewnętrzny stosować należy w chłodne,mam na myśli mrożne dni, po uruchomieniu silnika i oczywiście stopniowo przejść na mieszany.
Co do zagadnienia cieplego powietrza to oczywiście prężnóść pary jest w nim mniejsza a co za tym idzie lepiej osusza szyby.
Nie podzielam poglądu, że Charade nagrzewa się szybko, nawet wersje benzynowe.
Zjawisko szybkiego nagrzewania zachodzi tylko wtedy gdy silnik jest żle ustawiony.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2004, 08:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
A według mnie szybko , 1 .0 GTti około 5 minut jazdy w miescie i jest praktycznie już robocza temperatura , a ciepłe powietrze już po około 1 minucie leci z kratek , diselkowi zajmuje to dwa razy tyle ale wiadomo mniej ciepła emituje ,
co do 1.0b zwykłej niewiem ale napewno szybciej niż disel ,
a może masz uszkodzony termostat?

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2004, 17:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-11-2004, 18:05
Posty: 170
Lokalizacja: WARSZAWA
Posmarować od wewnątrz szamponem dziecinnym"bambi"i miesiąc nie będą parowały. :P

_________________
G100 TURBO CB 61 i G100 CB23


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-11-2004, 23:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Hehe gdzie takie patenty sprzedają???

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 59 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL