forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 11-10-2024, 15:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: kontrolka ładowania i kontrolka "(!)"
PostNapisane: 10-11-2006, 00:26 
Offline

Dołączył(a): 03-05-2006, 09:11
Posty: 18
Lokalizacja: Tarnów-Małopolska
Witam. od pewnego czasu notorycznie włączją mi sie dwie kontrolki jedna od ładowania akumulatora a druga (!) "to ta co sie włącza jak brakuje płynu hamulcowego". z kontrolką (!) dawałem sobie rade dolewając płynu bo mam jeden cylinderek uszkodzony i mi leje, wiec płyn uzupełniam regularnie :) ale kontrolka od akumulatora .. no to tego jeszcze nie miałem. To dość dziwny przypadek bo jak wciskam gaz to te kontrolki gasną. Ale np. zwalniam albo zatrzymuje sie i obie te kontrolki świecą, przygazuje i znów gazną, obroty spadną i znów kontrolki sie świecą, co gorsza jak zaświecająsie te kontrolki to przygasają mi śwaitła i całe podświetlenie deski rozdzielczej. POMOCY :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 00:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
a robiles chociaz ogledziny alternatora? moze pasek luzny? moze styki brudne? posprawdzaj kable czy nie luzne nie zasniedziale, pasek czy nie luzny...

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 00:39 
Offline

Dołączył(a): 03-05-2006, 09:11
Posty: 18
Lokalizacja: Tarnów-Małopolska
w zasadzie to nie :/ ale co gorsza nie świecą mi postojówki z przodu, moze to tylko żarówki ale jutro posprawdzam wszystko i napisze co i jak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 01:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Sprawdź połaczenia mas do karoserii

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 11:07 
Offline

Dołączył(a): 03-05-2006, 09:11
Posty: 18
Lokalizacja: Tarnów-Małopolska
dzieki chłopaki za pomoc, ale przyczyna jest dosc banalna "instalacja elektryczna" :( pewnie całą niedziele mi zejdzie z tymi kabelkami , ehhh oczywiscie dam znac jak skoncze i jakie beda efekty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-11-2006, 17:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Ja bym stawiał na szczotki alternatora

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-11-2006, 14:18 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Może jeszcze być za niskie napięcie ładowania lub faktycznie szczotki wyjechane.Sprawdź napięcie.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-11-2006, 10:13 
Offline

Dołączył(a): 03-05-2006, 09:11
Posty: 18
Lokalizacja: Tarnów-Małopolska
Macie Panowie racje, SZCZOTKI są zjechane praktycznie do zera, ale co gorsza jedna ze szczotek wyżłobiła rowek w tym wałeczku. czy da sie to jakos zrobić ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-11-2006, 17:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
oczywiście że tak daj sam wirnik do przetoczenia wyrównają Ci bieżnie i wszystko będzie OK

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-11-2006, 00:48 
Offline

Dołączył(a): 03-05-2006, 09:11
Posty: 18
Lokalizacja: Tarnów-Małopolska
Krzyś tylko ze ten rowek jest bardzo głęboki :( nieda rady jakos tego zalać a pozniej dopiero toczyć ? czy tak czy siak mam juz zamówiony alternator. ale jakby sie dało stary reanimowac to byłby zapasowy :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-11-2006, 02:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-08-2004, 22:39
Posty: 213
Lokalizacja: Piastów
nie przejmuj się, komutator zawsze jest wytarty przez jedną szczotkę
załóż nowe szczotki i niczego nie ruszaj, chyba, że komutator jest naprawdę wytarty tak, że go wcale nie ma.
szczotki nie muszą być oryginalne, łatwo można dopasować od czegoś innego, podpiłować i przylutować co trzeba
pozdrawiam
Osa

_________________
Osa kom: 501413307
Osa Motors: Sękocin Stary ul.Starowiejska 3
civic eg9 vti 1.6 176KM n/a
yamaha fazer 1000 0-100kmh 2.8s, 0-200 9.3s :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-11-2006, 11:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
zregenerować pewnie by się dało wszystko rozbija się o koszty tej naprawy Jeśli koszt regeneracji przekraczają 60% ceny nowego to się nie opłaca naprawiać. co do regeneracji pogadaj z jakimś elektromechanikiem który regeneruje alternatory

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-11-2006, 17:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Jeśli komutator jest bardzo wydarty a ma dobre uzwojenie można zawsze wylać go "płynnym metalem" np firma belzona ma coś takiego dwuskladnikowy lub innej firmy

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-11-2006, 15:33 
Offline

Dołączył(a): 03-05-2006, 09:11
Posty: 18
Lokalizacja: Tarnów-Małopolska
kupilem inny alternator ładuje bardzo ładnie ale dalej pozostał problem z kontrolką akumulatora i kontrolką poziomu płynu "(!)'.
1. sprawa wyglada tak, kontrolka świeci jak sie ją zewrze do masy ale jak jest podpięta do alternatora to na zapłonie nie świeci a przecież powinna. kontrolka "(!)" tez jest dobra znaczy zarówka bo jak sie zewrze kable to też świeci, jednak tak samo jak kontrolka od ładowania przy zapalonym zapłonie nie świeci.
2. druga sparwa jest taka. od alternatora wychodzą 3 przewody. jeden bardzo gruby koloru białego (jest doprowadzony bezpośrednio do + akumulatora) druki koloru białeko z czerwonym paskiem (odpowiedzialny za kontrolkę ładowania) oraz trzeci koloru niebieskiego który nie wiem po co jest potrzebny. jakieś porady ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-11-2006, 20:09 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
sprawa jest prosta jak drut :!: nie napisałes jaki masz motor moge sie tylko domylac ze masz diesla :?: :?: :?:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL