forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 10-10-2024, 07:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: odnosnie typu silnika
PostNapisane: 18-10-2006, 23:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
:?:
Witam wszystkich Charadowców.
Kupiłem sobie tydzień temu Daihatsu Charadę 93 rok, pojemność 993, gaźnik.
CZy kotś może mi pomóc w ustaleniu typu silnika? ja wiem że ma 3 cylindry i jeden czasem nie pali, ale ciśnienie silnika we wszystkich 3 jest bdb, mam nowe kable świece, kopułkę i palucha ( odziwo już nawet umiem wymienić te ćzęsci z pamięci). Kiepsko mi odpala jak jest zimny.W papierach nic nie ma. Potrzebuję gaźnik i nie wiem czy będzie pasował ze starszych modeli bo niestey nie jestem jeszcze expertem. A samochód kiepsko odpala, i czasem sie ksztusi podczas jazdy. Mechanicy ustalili że to membrana gaźnika, a gaźnikowiec na Szarych szeregów krzyknął bez poznania tematu 300 :twisted:
Prosze o pomoc w rozwiązaniu problemu.
A i chciałem podziekować ubezpieczycielom ża OC bez zniżek bo nigdy nie miałem samochodu na siebie :twisted:
Pozdrawiam współ Charadowców 8)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: odnosnie typu silnika
PostNapisane: 19-10-2006, 10:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Silnik to CB-23
Jeżeli powymieniałeś już te wszystkie rzeczy co piszesz to jedynie kwestia ustawiania zapłonu, mieszanki itd. chyba że coś poważniejszego się z nim dzieje :( Przed ustawieniem proponuje każdy mały wężyk od podciśnienia (oraz ciśnienia) przedmuchać czy tam umyć, byle by były drożne, bo to w japońcach bardzo ważna sprawa,oraz sprawdzić czy wszystkie są. Napisz dokladnie jak się krztusi ?? po wciśnieciu gazu w podłoge?? czy odpalanie jest złe tylko na zimnym czy jak i czy się krztusi zimny czy ciepły.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 10:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Problemy z odpalaniem głównie na zimnym silniku były, jak ciepły był to ok w miarę.
A krzuszenie się to różnie na ciepłym nawet, zależy jak się odpalił, raz się ksztusił a raz nie. dosłownie wciskają nogę do ziemi potrafił stać w miejscu 2 i 3 biegu. w tedy wciskałem sprzęgło i tak jak przu ruszaniu powoli puszczałęm i dodawłem gazu i jechał.
Te rurki miałem udroznione, nawet przycięte żeby nie puszczały powietrza.
A i jeszcze jedno. Ssanie chyba nie działa, nie wiem czy na ssaniu powinien na jakieś wyższe obroty może wchodzić? bo to ssanie tzn lampka od ssania zapalała sie dopiero podczas około 5 minut jazdy. Przy uruchamianiu zawsze gazu musiałem więc dawać.

Teraz muszę ustalić co ta elektryką jeszcze.......
pozdrawiam
Adam

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 10:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Posiadam rowniez cb-23i z tym ssaniem to jest tak ze powinien ci wskoczyc na wyzsze obroty ale przed rozpoczaciem odpalania trzeba 2 razy papnac paliwa czyli rzyciskajac pedal gazu potem ciagniesz ssanie i powinien wskoczyc na wzsze obroty.Co do tej kontrolki to sam sie juz zastanawialem nad tym ze po wlaczeniu ssania sienie zapala a dopiero po uplywie okolo4 lub 5 min Moze to jest oznaka ze mozna jush sanie wylaczyc ze bryka jest jsh zagrzana hmm niewiem mi to nie przeszkadza

Moze mie problemy z gaznikiem ale nie jestem pewien musiabys gdzies podjehac by ci to sprawdzili a najpierw poustawiac wszystko tj.zaplon mieszanke paliwowo-powietrzna ,zobaczyc czy pompa paliwa jest dobra na to moze skaladac sie wiele czynnikow ale od czegos trzeba zaczac

Pozdrawiam :D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 12:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Niestety to nie bezpieczniki sie przepaliły... :?

Autko nic nie kręci, z kabli podłaczonych z innego auta nie odpala...
lipa...nie wskazuje żadne lampki nie pala, a awaryjne działają

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 12:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Sprawdź przewody idące na rozrusznik (może sie oderwały, przepaliły etc)

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 16:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
jak przyjde do domu to sprawdze...

jakiś blokowy mechanik powiedział że to coś że stacyjką może być, akumulator podobno sprawdził i dobry jest, a przekecając kuczyk w stacyjce zupełnie nic sie nie dzieje.

a i światła palą :twisted:

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 18:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
Doktorze jakby ci sie chciało to opisałem sprawę w problemach eksploatacyjnych.
ALe napiszę może i tu. Ogólnie byłem zadowolony z samochodu. Trochę ciężko odpalał na zimnym ale odpalał zawsze. Potem na ciepłym silniku już dużo lepiej było. Jedyny problem to że sie czasem krztusił (zależy jak sie odpaliło). Przy dodawaniu gazu nie ciągnąl prawie.

Dzisiaj po odpaleniu już i pochodził trochę. Skrecam właczam kierunek i widze że coś wolno miga. Potem się zatrzymał migacz i sie paliła lampka migacza ciągłym światełkiem. Zgasiłem furkę i już niestety nie odpalił. Nic nie kecił, i wogóle kontrolka sie nie paliła. Dorwałem kolesia i z kabli próbowaliśmy i nic nie dało rady.

Pozdrawiam
Adam

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 19:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
Martini napisał(a):
Co do tej kontrolki to sam sie juz zastanawialem nad tym ze po wlaczeniu ssania sienie zapala a dopiero po uplywie okolo4 lub 5 min Moze to jest oznaka ze mozna jush sanie wylaczyc ze bryka jest jsh zagrzana hmm niewiem mi to nie przeszkadza

Pozdrawiam :D


dobrze kombinujesz :) w cb23 manualu nie musialem ssania uzywac wiec nie wiem , ale jak miale mautomata to musialem ... wiec tak bylo jak mowisz ... wlanczała sie kontrolka jak mozna bylo spuscic z ssania autko ;) taka japonska innowacja ;D

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-10-2006, 20:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
kumpel przyjechał i namierzylismy problem! przypadkowo bo przypadkowo ale zawsze :lol:

po prostu nie stykał jeden kabelek przy akumulatorze :P trzeba było obserwoawć stacyjke i ruszać kablami
jeden kłopot z głowy..

teraz tylko to krztuszenie i będzie git malina :wink:

Pozdro

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-10-2006, 11:08 
Offline

Dołączył(a): 22-10-2006, 12:09
Posty: 15
Lokalizacja: Śląsk- Piekary Ślaskie
Witam Twoj problem z gaznikiem to brak podcisnienia... czesta przypadłosc w gaznikach nadajacych sie do regeneracji (czyt.wymiany)
Jesli narazie nie stac cie na nowy gaznik mozesz zrobic tak po wejsciu do auta...

1.Wsiadasz wyciagasz ssanie na Maxa...
2.Naciskasz delikatnie pedał gazu (gdzies na glebokosc 2 cm...) i i w tym czasie przekrecasz stacyjke... (pod zadnym pozorem nie pompowac predzej bo zalejesz gaznik) tylko wcisnac i trzymac na glebokosci 2cm.. w czasie krecenia rozrusznikiem...
3... powinnie odapic odrazu..

Co do ksztuszenia... to w zatyka ci sie dysza... paliwowa.. wyciagnij gaznik przeczysc i powinno byc ok.... ( musisz tankowac na stacji z brudnym zbiornikiem)
Pozdrawiam :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-10-2006, 19:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
idę przetestować sposób

Dzięki :P

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-10-2006, 22:35 
Offline

Dołączył(a): 22-10-2006, 12:09
Posty: 15
Lokalizacja: Śląsk- Piekary Ślaskie
Archadam napisał(a):
idę przetestować sposób

Dzięki :P


Powinno działac... przynajmiej zawsze Działało 8) :D :D

_________________
Dream Media Studio

www.elusive-drivers.prv.pl

Marzenie -> waga 650kg + silnik 150koni... wyciagniete z pojemnosci max 700cm :) ( Zaden Problem.. :/ )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-10-2006, 00:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
dziwna sprawa, teraz jak odpalę za pierwszym razem na zimnym silniku niby wchodzi na te wysokie obroty, i jak chwile pochodzi po ruszaniu jest w miarę ok. prawie sie nie krztusi. a innym razem nie wchodzi na wysokie obroty...

Ale jak załapie to śmiga aż miło :twisted:

Kupiłem gaźnik musze go zamontować i ciekawe czy też się będzie tak krzusił czy nie
Pozdrawiam

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-10-2006, 23:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-10-2006, 17:30
Posty: 26
Lokalizacja: Warszawa
teraz potrzebuję znaleźć uszczelkę pod miskę olejową, bo ostro cieknie :twisted: ,
może macie jakieś sugestie........
Pozdrawiam
Adam 8)

_________________
..co się stało, że znów sie zes#ało...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL