forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 20:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: start pompy paliwowej
PostNapisane: 02-10-2006, 18:49 
Offline

Dołączył(a): 15-09-2006, 10:15
Posty: 66
witam mam takie pytanie kiedy pompa powinla zaczac podawac paliwo zaraz po przekreceniu kluczyka czy podczas krecenia rozrusznikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 19:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Nie widzę różnicy impuls elektryczny dociera wtym samym czasie do rozrusznika co do pompy.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 20:20 
Offline

Dołączył(a): 15-09-2006, 10:15
Posty: 66
czyli jak przekrece kluczyk w pozycje zaplonu to pompa paliwa niepracuje pracuje tylko wtedy kiedy pujdzie impuls na rozrusznik czy tak??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 20:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Dokladnie tak jak piszesz. A masz jakis wyciek cos Ci zalewa???

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 20:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
ciekawe bo u mnie w GTti było tak - przekręcam kluczyk -(bzzzzzzz - i cisza) i odpalam auto , ale dzialo sie to tylko jak bylo male cisnienie w ukladzie paliwa ... a normalnie to utrzymywalo się ciśnienie i po przekreceniu nie pracowała pompa , a pozatym pompa pracuje nie od impulsu z rozrusznika tylko jest cos takiego jak komputer ktory uruchamia cały układ wtryskowy ! , nie wiem dokladnie jak w GTti ale podczas gdy masz wtrysk jednopunktowy to w nim jest czujnik ... przekrecasz kluczyk - pompa pompuje paliwo do gaźnika po czym za chwile sie wyłancza ( po napełnieniu) i jak odpalasz auto to pompa znów wraca do życia , pozdrawiam

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 20:39 
Offline

Dołączył(a): 15-09-2006, 10:15
Posty: 66
jak mialem odlaczony uklad zasilania od wtryskow i przekrecilem kluczyk bo potrzebowalem troche paliwka to pompa nieruszyla.wiem ze w bmw jest tak ze pompa uruchamia sie podczas krecenia rozrusznikiem dlatego bylem zdziwiony ze to tez tak jest troche by bylo kijowo ale mowisz ze uciebie slyszales bzz w gtti oczywiscie a ja tego nigdy nieslysze to cos mam zrabane ?? moze to jest wlasnie przyczyna moich klopotow "wyciekow niemam ani nic ztych rzeczy ale bardzo ciezko mi auto pali jak odpale i zgasze i zaraz znow odpale to elegacko odczekam 5min i znow ciezko lapie noi moc wciaz jej brakuje :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 20:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
tak jest , jak w gttce spadło mi ciśnienie paliwa to wlasnie pompa pracowala , a wiesz , przed odpaleniem , przekręć kluczyk i wciśnij gaz w ziemie i tyle , tak z ciekawosci spróbuj .... wiem ze lepiej mi odpalała GTti tak , a co do mocy to moze masz filtr paliwa zawalony syfem ? ewentualnie moge stawiać na pompe paliwa lekko popsutą ? ale to by pompa zalanczala sie hmmm . dobra to zrób tak jak robiles ... tylko nie przekrecaj kluczyka a weź próbuj odpalić auto , nie koniecznie musisz miec cos zrąbane , moze masz nieszczelny uklad paliwowy a np nie dziala ci to coś co odpowiada za utrzymanie paliwa w ukladzie ( jak masz w mechanicznej uszkodzone coś i nie trzyma paliwa t otez ciezko odpalic) pozdro

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 20:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
u mnie dzieje sie tak jak mam mało paliwa - możliwe że masz słaba pompe sprawdź jakie daje ciśnienie...

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 21:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Od razu Mazi zaznaczam , że nie jestem specem od elektryki ale powiedz mi skąd pompa ma wiedzieć kiedy pompowac (normalne warunki jej pracy to caly czas pompuje gady jest start tj. równocześnie z uruchomieniem rozrusznika i dlatego jest nawrót paliwa-ta druga rurka odprowadzająca nadmiar niewyorzystanego paliwa).[quote , nie wiem dokladnie jak w GTti ale podczas gdy masz wtrysk jednopunktowy to w nim jest czujnik ... przekrecasz kluczyk - pompa pompuje paliwo do gaźnika po czym za chwile sie wyłancza ( po napełnieniu) i jak odpalasz auto to pompa znów wraca do życia]. Nie to żebym się czepiał ale jednopunkt i pompa pompuje do gaźnika (ehhh). :shock:
[/quotewiem ze w bmw jest tak ze pompa uruchamia sie podczas krecenia rozrusznikiem dlatego bylem zdziwiony ze to tez tak jest troche by bylo kijowo ale mowisz ze uciebie slyszales bzz w gtti oczywiscie a ja tego nigdy nieslysze to cos mam zrabane ??]. Dla mnie to też jest dziwne jak można usłyszeć pompę w zbiorniku paliwa podczas rozruchu silnika (praca kolo 50dBl) ale może ktoś tu ma słuch ś.p. Cz. Niemena. Może Szociu się wypowie na ten temat on jest bardziej oblatany w elektryce.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 21:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
wtrysk jednopunktowy kolego to jest nic innego jak gaźnik nowszej generacji ! dlatego sie nazywa jednopunktowy , wielopunktowy wtrysk paliwa masz przykładowo w GTti , co do pompy - pisałem wyraźnie - przekrecasz kluczyk jak jest małe ciśnienie paliwa i pompa sie zalanczała ( uzupełniała ) , Kontrolka na desce - przekrecasz - komputer sprawdza wszystko , łącznie z paliwem !! , jeżdze roverem 620 również na wielopunkcie - przekrecasz Kluczyk - słychac prace pompy - za chwile gaśnie kontrolka silnika ... pompa sie rownież z nią wyłancza , odpalasz silnik ... no i pompa musi chodzić skoro auto dziala !!! bo usłyszeć nie usłyszysz ...


wtrysk jednopunktowy (SPI) - jeden wtryskiwacz dostarcza paliwo dla wszystkich cylindrów,
wtrysk wielopunktowy (MPI) - każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz,
wtrysk bezpośredni (DI) - wtryskiwacz umieszczony jest w cylindrze.

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 21:15 
Offline

Dołączył(a): 15-09-2006, 10:15
Posty: 66
wlasnie jak jest male cisnienie w ukladzie to powinla sie wlaczyc a zwlaszcza jak jest brak cisnienia co nie umnie sie niewlaczyla najsmieszniejsze jest to ze ze jak wciskam charadce i wrzuce na luz to autko gasnie ajak jade spokojnie wrzuce na luz to niegasnie jutro zloze rorzad do kaca bo czekam na uszczelniacze i zobacze jak odpali napewno kiepsko :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 21:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Spraw jeszcze przewody podciśnienia może z nimi masz problem

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 21:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Mazi może faktycznie masz racje że komp czuwa nad tym i stąd są problemy.
Cytuj:
rzekrecasz kluczyk jak jest małe ciśnienie paliwa i pompa sie zalanczała ( uzupełniała )
Pytanie tylko gdzie masz małe cisnienie paliwa bo jak mówi prawo beurnaliego ze spadkiem wysokosci slupa, cisnienie spada tzn im masz mnij paliwa to szybciej by się załączała bo spada cisnienie w baku
Co do różnicy między jednopunktem a gźnikiem to jest zdecydowana różnica i Ty mnie nie będziesz edukował. Tu nie ma klasycznej zwężki venturiego, która do odpowiedniego podciśnienia zassysa porcje paliwa.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 21:46 
Offline

Dołączył(a): 15-09-2006, 10:15
Posty: 66
wlasnie te przewody podcisnieniowe skad mam wiedziec ze one sa dobrze podlaczone ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-10-2006, 21:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
pejot79 napisał(a):
Co do różnicy między jednopunktem a gźnikiem to jest zdecydowana różnica i Ty mnie nie będziesz edukował. Tu nie ma klasycznej zwężki venturiego, która do odpowiedniego podciśnienia zassysa porcje paliwa.


a tobie kłanai się czytanie ze zrozumieniem - czy ja pisalem ze jest mała różnica czy też duza ?? pisalem ze to jest gaźnik nowej generacji nie pisalem również ze są identyczne oraz czym sie różnią ! , wiec następnym razem czytaj uważnie ...


-------------- EOT ----------------

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 72 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL