forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 07-10-2024, 08:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: odpowietrzenie układu chłodzenia
PostNapisane: 14-09-2006, 08:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Witam!

Wyczytałem na zagranicznym forum że jednym z powodów falowania obrotów na biegu jałowym i nieregularnej pracy silnika, a także wyższego spalania może być nieodpowietrzony układ chłodzenia po wymianie płynu, ponieważ wokół sensora temp który jest w górnej części silnika jesli się pojawią bąbelki powietrza to będzie głupiał a daje on jeden z sygnałów sterujących ECU. Pytanie czy w charadzie są specjalen otwory do odpowietrania układu chłodzenia, jeśli tak to gdzie ?

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-09-2006, 08:33 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jest troszkę prawdy w tym co piszesz, lecz nie do końca. Nawet jeżeli czujnik temperatury płynu chłodzącego znajdzie się na moment w bąbelku powietrza to i tak jego bezwładność (czas reakcji na zmianę temp.) nie pozwoli na szybką zmianę oporu i przekazanie tej informacji do ECU. Temp powietrza w bąbelku nie różni się wiele od temp płynu chłodzącego. Najczęstszą przyczyną falowania obrotów w/g mnie są pozapychane wężyki i nieoprawidłowo wysterowany lub zacinający się zawór wolnych obrotów dopuszczjący powietrze za przepustnicą.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-09-2006, 10:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
u mnie dodatkowo jest problem z przegrzewaniem się silnika dlatego zalezy mi na odpowietrzeniu układu chłodzenia

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-09-2006, 11:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
a w mojej GTti wystepowało falowanie obrotów ... wymieniłem potencjometr przepustnicy i po kłopocie było !! , a odpowietrzanie ?? jakie odpowietrzanie ;))

nie no GTti moze miec ewentualnie na pompie coś ... nie pamietam :/

ale bazujac na Roverze 600 ktorego mam .. on nie ma zadnych srubek do odpowietrzania ...

i ja wymienialme teraz w nim chlodnice ... to tak - lejesz wode ( plyn - cokolwiek) i lejesz do pelna ... odpalasz silnik i dolewasz ... proste :) , powiesz mi ze powinno byc coś do odpowietrzania .. owszem ... to ja odpowiem - korek na chlodnicy jest ... sam dobrze wiesz ze nie kazde auto go ma ....

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-09-2006, 12:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
problem w tym że u mnie potencjometr przepustnicy jest ok ani ecu nie wywala błedu a dodatkowo rezystancje ma ok - dlatego na upartego szukam przyczyn, przez pewien okres czasu było ok teraz znowu mam ten sam problem 8)

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-09-2006, 12:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
a ja bym jednak ci proponowal podmienic od kogos potencjometr ..... i sprawdzic , a u mnie jeszcze był motyw taki ze przewód do potencjometra mialem uszkodzony .... bodajze kolor bialy na dlugosci 4cm ,..... wymienilem i tez lepiej chodzil ,, poprubój , poruszaj przewodami ... jak cos sie bedzie zmianialo jak bedziesz telepał przewodami to juz masz robote:)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-09-2006, 22:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
u mnie w GTti również temperatura szaleje.
a mianowicie ,jak sie cały czas zapierda** to temperatura jest w połowie skali , a w momencie gdy chce jeździć spokojnie -to temperatura wzrasta prawie do H. naprzykład samochód po katowaniu stoi na wolnych obrotach (chłodzenie i wyhamowanie turbo) to potrafi podskoczyc prawie ze do H ,mimo ze wczesniej było w połowie skali.
a pozatym bierze lekko płyn chłodniczny -czy to uszczelka pod głowicą?
jaka cena? czy to napewno to?

przymierzam sie do tuningu gtti i wypadało by to zrobic przed modyfikacjami.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-09-2006, 23:48 
Offline

Dołączył(a): 15-09-2006, 10:15
Posty: 66
dokladnie mam to samo nawolnych obrotach rosnie tep jak poryta jak sie szybko jedzie jest ok oco wtym chodzi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-09-2006, 10:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
podobny problem z temp mam też u mnie jak zjezdzam z A4 i jechałem sobie tak ze 180 i pozniej normalnie po miescie 60 zaraz mam skale na 3/4 ale wentylator szybko wychładza. U mnie też ubywa mi minimalnie płynu do chłodzenia czy to uszczelka chyba nie bo niema typowych objawów wiec obstawiam na jakis minimalny wyciek..

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-09-2006, 11:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
nom właśnie dziwny problem mam prawie tak samo ,tylko że wentylator nie nadąrza schładzać ,mimo że pracuje na wysokich obrotach ,chyba bede musiał wyczyścic chłodnice i zamontować dodatkowy czujnik temperatury i wentylator (zmieścić go gdzieś z tyłu chłodnicy) ,a płynu u mnie ubywa ,lecz wycieków żadnych nie ma... ,pełna susza...

PS. może da sie zaadoptować jakąś wiekszą chłodnice do GTti?
bo ta seryjna jest strasznie malutka.


ps. a wentylator w gtti powinien tłoczyć powietrze w chłodnice ,czy wyciągać ją na zewnątrz (wentylator umieszczony przed chłodnicą...)

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-09-2006, 14:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
ningdy auto nie wyciąga powietrza przed chlodnice !!!!!!!! czlowieku , zastanów sie co mówisz ... to przeczy wszystkiemu .... jak ty chcesz chłodzić silnik skoro jadąc -- powietrze wychodzi przed auto ... ale pęd powietrza wchodzi w auto ??? i znów ci sie bedzie gotował .... a to że auta mają wentylatory przed chłodnicą to nie oznacza ze wysysane jest powietrze ... poprostu jest tak samo .. .tylkop miejsca na wentylator nie bylo ..... i go przed chlodnice wsadzili Logika!!

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-10-2006, 18:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-09-2006, 21:03
Posty: 139
Lokalizacja: Gdańsk
Uspokuj sie.
Dzisiaj obczaiłem że u mnie w GTti wentylator wyciągał powietrze przed chłodnice! dlatego moje pytanie było takie a nie inne!

jakiś baran dłubał w układzie chłodzenia i spierdolił podłączenie chłodnicy.

Już zamieniłem miejscami kable w kostce ,powinno być OK.
ps. który czujnik odpowiada za włączanie chłodnicy? dzisiaj temperatura wskoczyła powyzej połowy i jeszcze sie nie włączył ,chciałbym sprawdzić/przeciścic czujnik.

Pozdro.

_________________
BOOST IS BEST, SCREW THE REST!
2xGTti


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-10-2006, 19:39 
Offline

Dołączył(a): 30-08-2006, 18:05
Posty: 83
Lokalizacja: warszawa
mam dwie gtti i w obu wentylator chodził w druga strone. czy to przypadek? oczywiscie zmieniłem kierunek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-10-2006, 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
hehe dobre wyciaga powietrze przed chlodnice :lol:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL