forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 15:23

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 15-09-2006, 08:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25-06-2006, 13:49
Posty: 52
Lokalizacja: KRAKÓW
Moja 21 letnia charada 1.0 D rozpędza się bez problemowo do prędkości 120 km/h i nawet jeszcze jest trochę miejsca pod nogą, ale dźwięk wydobywający się z trzeszczących elementów deski rozdzielczej itp. powoduje że to nie przyjemność z jazdy.

_________________
a jeśli Boga nie ma, to co z Ciebie za szatan?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-09-2006, 09:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22-08-2006, 20:26
Posty: 370
Lokalizacja: Bydgoszcz
No nasza g100 1.0l na gaźniku 93r. bardzo słabo się kręci. Max 135, ale to w wielkich bólach i dość długiej prostej na której gaz praktycznie w podłodze. Nie wiem co jest tego przyczyną, że jest tak cienko.

Może mielibyście jakieś rady co możnaby sprawdzić i przejżeć, co wyregulować, żeby było lepiej.

Zgóry dzięki za jakieś rady.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-09-2006, 09:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Ja swoją 1,3 16vEFI jechałem na prostej 160 i jeszcze było pod pedałem, ale dużo zależy od jakości paliwa.

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-09-2006, 10:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-07-2006, 21:23
Posty: 26
Lokalizacja: Olsztyn
M@R!0 napisał(a):
No nasza g100 1.0l na gaźniku 93r. bardzo słabo się kręci. Max 135, ale to w wielkich bólach i dość długiej prostej na której gaz praktycznie w podłodze. Nie wiem co jest tego przyczyną, że jest tak cienko.

Może mielibyście jakieś rady co możnaby sprawdzić i przejżeć, co wyregulować, żeby było lepiej.


Przyłączam się do M@R!0. Taka była intencja założenia tego postu.
Narazie mamy 1 rzecz do obadania. Amba proponuje zapłon.

_________________
Pozdrawiam
wrx
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-09-2006, 10:31 
Offline

Dołączył(a): 08-09-2006, 14:37
Posty: 4
Lokalizacja: Wołomin
Moja srebrna perełka G100 1.0 z 91r. po długim mozolnym rozpędzaniu wyciągneła 130, ale miałem wrażenie że gubie śrubki =] 140 by sie byjneła ale to by był jej ostatni raz....=) pozdro. :twisted:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: G11 Rocznik 85
PostNapisane: 15-09-2006, 11:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Charada G11 Rocznik 1986 V-max to 155km/h (Osiagniety przezemnie)
BENZYNA BP 98 ULTIMATE Best for the Beast. -> I jeszcze czysci gaznik :)

Przetestuje ja jeszcze na Shell V-Power Racing (powyzej 100 oktanow)

Trzeba krecic ja wysoko na poszczegolnych biegach by doleciala do 155km/h ale jescze mozna bylo cos wycisnac niewiem czy do 160 dala by rade.

1 -> 40km/h
2 -> 70km/h ~ 75km/h
3 -> 100km/h ~ 110km/h
4 -> 140km/h ~ 145km/h
5 ->155km/h ~ wiecej nieciagnolem

Wartosci podane w pierwszej kolumnie to fabryczne dane (mniej lub wiecej)

Ta druga kolumna to jest to co ja ciagnolem


A jak sie postaram to zmierze czas do setki.

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-09-2006, 09:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tak od około 120km/h siła oporu powietrza jest kwadratem prędkości. Żeby fura latała 200 musi mieć moc !. Można by powedzieć, że teoretycznie żadna 1.3 90KM przy przy słabej aerodynamiece nie poleci 200, ale tak nie jest - wystarczy wsadzić inną skrzynię i pokręcić do 7200rpm na 5 i już :). Na moc osiąganą przez auto ma wpływ wiele czynników, lecz są cztery na które możemy dość łatwo wpływać - ustawienie zapłonu, jakośc paliwa, dolot powietrza i wydech.
1. ustawić zapłon IDEALNIE ! - i tu uwaga - żaden silnik po planowaniu głowicy nie będzie miał nigdy ustawionego idealnie zapłonu ! Głowica po planowaniu schodzi w dół 1-3mm a tym samym zależne kąty wału i wałka rozrządu (także kąty otwarcia i zamknięcia zaworów) zostają przesunięte względem siebie. Trzeba poprostu wyczuć jak fura najlepiej ciągnie i przesuwać dosłownie o -/+ 0,5mm.
2. Jakośc paliwa.. chyba każdy wie, że 95 a V-Power czy Verva to różnica.
3. Dolot - precyzyjnie dobrany i policzony. Najlepiej dla pokazania różnicy proponuję na chwilę wyjąć całkiem pudła przed przepustnicą i się przejechać. Samochód nabiera dźwięku jak rasowa V8 i na dodatek lata !!!
4. Wydech - przelotowy (czytaj - wywal katalizator i wszelkie gówna po drodze do końca rury) Nie jest prawdą, że gruba rura na całej długości wydechu jest najlepsza!. Średnica rur wydechowych jest dobrana do pojemności i mocy silnika (dla 1.0-1.3 około 40-45mm). Spaliny w rurze osiągają prędkość 600m/s ! to tyle co pocisk z broni krótkiej. Muszą płynnie przepływac w wydechu - za cienka nie wyrobi, za gruba powstanie efekt zakorkowania - spaliny na końcu zwolnią blokując te płynące szybko na początku wydechu. Nie kupujcie strumienic z allegro za 40 zł - to shit !

Powiem wam, że moja charadka 1.3 84KM G200 leci 180 (tyle co ma na skali), lecz łatwiej jest osiągnąć 160 na 4 biegu niż na 5 ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-09-2006, 10:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
drookash napisał(a):
4. Wydech - przelotowy (czytaj - wywal katalizator i wszelkie gówna po drodze do końca rury) Nie jest prawdą, że gruba rura na całej długości wydechu jest najlepsza!. Średnica rur wydechowych jest dobrana do pojemności i mocy silnika (dla 1.0-1.3 około 40-45mm).


Nie zgodze się z tym, ponieważ nowsze auta maja policzony układ z katalizatorem i wsadzenie innego z lepszym czy gorszym przepływem bądz wywalenie wogóle katalizatora zamuli silnik, zgodze się że wywalenie już pomału zużytego katalizatora poprawi wszystko ale nie w przypadku gdy mamy wmiare nowe wszystko. Więcej kucyków da nam przerobienie kolektora wydechowego w uklad np 4-2-1. w charadkach cb23 jest 3-1 i jest to dość dobry kolektor bo nie łączą się brutalnie tylko jest dość duża powierzchnia..troche zboczyliśmy z tematu vmax :P

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2006, 11:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-08-2005, 23:05
Posty: 194
Lokalizacja: RUMIA
Siema task evo ale zamiast katalizatorka wstawiasz strumiennice która dodatkowo ułatwia przelot spalin. A co jeszcze sprawdzić zapewne można sprawdzić kable wysokiego napięcia filtry i może rurki którymi lecipaliwko czy niesą pozatykane.Pozdr

_________________
Charadki chcą więcej się spotykać :))
gg6757184


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2006, 14:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-07-2006, 21:23
Posty: 26
Lokalizacja: Olsztyn
Jak już wspominałem, w sobote, przy okazji wymiany przednich sprężyn miałem robić mały przegląd wozu. Tak też było. Sprężyny - pół godzinki i po bólu. Amba pisał o zapłonie, więc to był mój priorytet, okazało się że był przestawiony o kilka stopni. Wyregulowałem też zawory (od jakiegoś czasu je słyszałem).
Spostrzeżenia:
- większa kultura pracy silnika
- ciszej
- szybciej się rozpędzem :)
- V max +10km/h czyli 140 i jeszcze trochę pójdzie
- i oczywiście po wymianie spręzyn zupełnie inne prowadzenie, ticowe sprężynki dają radę

Dzięki za rady!

_________________
Pozdrawiam
wrx
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2006, 14:41 
rushmore napisał(a):
Moja 21 letnia charada 1.0 D rozpędza się bez problemowo do prędkości 120 km/h i nawet jeszcze jest trochę miejsca pod nogą, ale dźwięk wydobywający się z trzeszczących elementów deski rozdzielczej itp. powoduje że to nie przyjemność z jazdy.


U mnie w dieselu to powyżej 110 robi się przyjemniejszy dzwięk ( bo ponizej to troche przypomina mikser) a udało mi się rozbujać do 130, może odrobinke więcej


Góra
  
 
 Tytuł: v-max
PostNapisane: 17-09-2006, 19:40 
witam . moja charadka 1.3 16v rozbuja sie do 160 km/h ale w czasach swej swietnosci bylo 180 km/h.zgadzam sie ze wiele zalezy od jakosci wlanego paliwa.pozdrawiam :mrgreen:


Góra
  
 
 Tytuł: Re: v-max
PostNapisane: 17-09-2006, 19:53 
[quote= berkman]witam . moja charadka 1.3 16v rozbuja sie do 160 km/h ale w czasach swej swietnosci bylo 180 km/h.zgadzam sie ze wiele zalezy od jakosci wlanego paliwa.pozdrawiam :mrgreen:[/quote]


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2006, 20:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Cytuj:
Nie zgodze się z tym, ponieważ nowsze auta maja policzony układ z katalizatorem i wsadzenie innego z lepszym czy gorszym przepływem bądz wywalenie wogóle katalizatora zamuli silnik, zgodze się że wywalenie już pomału zużytego katalizatora poprawi wszystko ale nie w przypadku gdy mamy wmiare nowe wszystko.


Tak - silnik zamulisz jak wywalisz katalizator a masz druga lambdę za katalizatorem. Nissan Almera 1.8 tak ma (może 1.6 też - tego nie wiem). Wywaliliśmy z kuzynem katalizator i wtawiliśmy strumienicę - silnik się zamulił - powód - druga lambda za struminicą wykrywała zbyt duże zanieczyszczenie spalin i powodowała "zamulanie" Idealnym wydaj się zastosowanie emulatora lambdy jak przy gazie. Rozbierałeś kiedyś katalozator ? Gwarantuję ci, że jak rozprujesz nowy to będziesz miał śmieci ze środka tyle że nie zmieszczą się we wannie ;) Jak przez to mają spaliny przejść ?

Cytuj:
Więcej kucyków da nam przerobienie kolektora wydechowego w uklad np 4-2-1. w charadkach cb23 jest 3-1 i jest to dość dobry kolektor bo nie łączą się brutalnie tylko jest dość duża powierzchnia..troche zboczyliśmy z tematu vmax :P

Czasami 4-2-1 jes dobre, a czasami nie - to trzeba poprostu jyż na hamowni sprawdzić :( W mitsubushi masz 4-2-1 - chyba we wszystkich, w hyundaiu pony też tak miałem. Tutaj mam 4-1 przez "garnek" - najlepiej jednak wywalić z niego tę siateczkę ceramiczną - efekt murowany.[/url][/quote]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17-09-2006, 22:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Panowie jestem laikiem z mechaniki co to jest ten kolektor wydechowy 4-2-1 ??
Posiadam cb-23 i zakupilm jush nowy koncowy tlumik mini mungen bo moj stary orignalny sie sypie w srodku. na drodze do wydechu jest jeszcze srodkowy czy jezeli wymienie go na zwezke wenturiego lub strumiennice cos mi to da??

Prosze ojakies porady. :D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL