forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 07:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 05-01-2012, 22:21 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2011, 01:52
Posty: 20
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
Witam
jJestem szczęśliwym posiadaczem charadki G100 1.0 gaźnik 8) myślę nad zmianą silnika na CB-80 (GTti) i zastanawiam sie czy się opłaca i czy to jest wykonalne. Jak wy myślicie ?
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 05-01-2012, 22:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
jest jak najbardziej wykonalne ale się nie opłaca
p.s była już o tym mowa /użyj opcji "szukaj"/

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 05-01-2012, 23:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Opłaca się jeśli chce się mieć ten silnik i osiągi ;p

Silnik jakiś na allegro widziałem ale bez osprzętu to już 1500zł
+ dodatkowe koszta, dużo czasu na przeróbki bo trzeba całą wiązke przecież kłaść

Też cały czas mam w głowie taki pomysł, tylko plany schodzą na podrasowanie CB23

Czytałem że chłop zmieniał gaźnik na jakiś od Volvo no i dorzucił kompresor ;p

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 06-01-2012, 12:57 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2011, 01:52
Posty: 20
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
no właśnie trochę za małe przyspieszenie ma i się zastanawiam czy nie zmienić silnika ale taka prawda że trzeba się z tym trochę pobawić bo to jest trochę zmian. może lepiej było by całą charade GTti kupić jako dawce ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 06-01-2012, 16:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
Zawsze lepiej ale weź taką dostań ? :/.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 06-01-2012, 19:58 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
bia2c napisał(a):
jest jak najbardziej wykonalne ale się nie opłaca
p.s była już o tym mowa /użyj opcji "szukaj"/


Wg. mnie to się chyba bardziej opłaca w drugą stronę. Tzn. jako punkt wyjścia potraktować zgnitą GTti i szukać zdrowej "pogaźnikowej" budy do przeszczepu jednostki napędowej. W końcu parę osób tak tu zrobiło, co nie ?? :wink:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 06-01-2012, 20:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
albo znaleść turbo gażnik z jak to sie nazywało cb60?
viewtopic.php?f=2&t=5634

ktos niedawno pod wawą sprzedawał złomek gtti
tego juz nie moge znalesc

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 06-01-2012, 22:37 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2011, 01:52
Posty: 20
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
Lupus napisał(a):
Wg. mnie to się chyba bardziej opłaca w drugą stronę. Tzn. jako punkt wyjścia potraktować zgnitą GTti i szukać zdrowej "pogaźnikowej" budy do przeszczepu jednostki napędowej. W końcu parę osób tak tu zrobiło, co nie ?? :wink:


No o to mi chodzi znaleźć podgnitą GTti i przełożyć silnik z niej do gaźnikowca ; ] tylko jest taki mały problem z tą podgnitą GTti znajdź teraz taką ; [


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 07-01-2012, 00:21 
Offline

Dołączył(a): 06-01-2011, 15:28
Posty: 36
Lokalizacja: tarnów
Samochód: Charade
Model: 1.0 TD
Rok: 1991
:) sugerujesz że nie ma zgnitych ?? :-)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 07-01-2012, 01:21 
Offline

Dołączył(a): 30-12-2011, 01:52
Posty: 20
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0 TS
Rok: 1991
nie ma żadnych ! ! !


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 07-01-2012, 11:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
ja was zupelnie nie rozumiem
kupujesz g102
wkladasz 1.6 z apiego
robisz glowice, dolot i wydech
lepsze heble i zawieche i masz kieszonkową rakietę
koszty?
g102 w dobrym stanie 2 tysie
silnik max 1000
a najlepiej apiego calego na czesci za 800 zł
przekladasz co potrzeba a reszta złom
silnik bezawaryjny, ekonomiczny i bardzo fajnie sie zbiera
a gtti - no cóż panowie jak nie wiesz o co chodzi zajedziesz silnik w rok jak nie szybciej
prawda jest taka turbo- nie dla idiotów( bez obrazy) ale ile jest ludzi ktorzy dostana mocniejsze auto pod noge to juz sie niesmiertelni robia,
oczywiście chciałbym gtti ale trzeba patrzec racjonalnie na to
eksploatacja gtti jest sporo droższa niz 1.6
samo paliwo wychodzi ze 2-4 litry wiecej na 100
a ceny części dobrej jakości do silnika to juz nie to samo co do hc lub hd

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 07-01-2012, 16:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
ssjqbas napisał(a):
silnik bezawaryjny

HD-E 1.6i ??
Spierałbym się... :wink: I to bardzo nawet...
Ale faktycznie całościowo to masz rację, G100 + 1.6 to bardziej racjonalne rozwiązanie. I "osiągowo" chyba też lepsze, 1600ccm daje lepszą dynamikę i elastyczność, a masy obu zespołów napędowych (HD+skrzynia vs CB80+skrzynia) są raczej porównywalne. Nie wiem ile waży uzbrojone CB80 i skrzynia doń, bo HD-E z osprzętem (wg. manuala) waży 98kg. Skrzynię musiałbym zważyć z ciekawości, akurat mam dwie na podłodze w garażu :lol:

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 07-01-2012, 18:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
Lupus napisał(a):
bia2c napisał(a):
jest jak najbardziej wykonalne ale się nie opłaca
p.s była już o tym mowa /użyj opcji "szukaj"/


Wg. mnie to się chyba bardziej opłaca w drugą stronę. Tzn. jako punkt wyjścia potraktować zgnitą GTti i szukać zdrowej "pogaźnikowej" budy do przeszczepu jednostki napędowej. W końcu parę osób tak tu zrobiło, co nie ?? :wink:

a skąd jednostka napędowa czyli CB-80 w dobrym stanie ?
a dobry remont nie wchodzi w grę z uwagi choćby na brak panewek (trzeba rzezbić a to nie wiadomo ile pociągnie) a ile kasy??? stąd ta nieopłacalność;
a kupić dawcę - przeważnie wygląd świadczy też i o poszanowaniu silnika bo skoro buda w agonii to nikt nie szczypie się z oszczędzaniem motorka na trochę przed śmiercią auta;
no ale nie wszyscy oczywiście no bo choćby ja tu jestem wyjątkiem :lol: ;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 07-01-2012, 20:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
Lupus napisał(a):
ssjqbas napisał(a):
silnik bezawaryjny

HD-E 1.6i ??
Spierałbym się... :wink: I to bardzo nawet...


dlaczego? hc i hd maja ta samą głowe
mnie jeszcze sie nic nie popsuło tak samo z siebie (no oprocz skrzyni ostatnio)
fakt blok nie znosi przegrzania (boleśnie się o tym przekonałem)
ale poza tym zajeboza kumpel ma omege i nie ma sezonu zeby mu cos sie nie popsuło średnio 2 tyś na rok kosztów gdzie u mnie mam jakies 200 zł licząc średnią
drugi ostatnio kupił A3 130 KM 1.9 tdi i po 3 miechach juz go wkurwia
3 ma escorta co jest wogóle porażką
a ty Bia2c kopsnij jakąs z tych twoich gtti na zachod
a panewki ktoś tam dostał za 600 zł
chyba w UK ale nie wiem dokladnie
Lupus
też mam w garazu skrzynie
bo zmieliłem przed świetami jedną
i musiałem załozyc zapasowa

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Zmiana silnika G100
PostNapisane: 07-01-2012, 22:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
Może źle to ująłem, niezawodne owszem, bardziej rzekłbym - delikatne. To nie pancerne żeliwniaki Toyoty czy Mazdy. Te silniki są IMO również "nie dla idiotów", pałowanie na zimno i długotrwała jazda w okolicy redline'a wykańcza je w ekspresowym tempie. Jeśli do tego dołożyć często nieustalone przebiegi i zaniedbania serwisowe właściciela (np. moje i poprzednich katów mojego Szarego) to motor może wysrać się w najmniej oczekiwanym momencie. Pękające bloki to wina braku chłodnicy oleju w A101. W Ferozach, gdzie (taka jakby) chłodnica jest, to się nie zdarza.
Mnie to osobiście jakoś specjalnie nie boli, bo mój Applause to raczej frajdo-wóz, i jak nie może jeździć, to nie jeździ. Tyle. Ale gdybym miał tylko Jego, to chyba szlag by mnie trafił. Niemal cały sezon wiosna/lato upłynął mi pod znakiem redukowania spalania, tak by tą wartość podawać w sensownych wartościach, a nie coś a'la 2wiadra/100km. W końcu się udało, ale dla odmiany wywaliło jesienią uszczelnienia w pompie oleju i zaczął rzygać oliwą na wszystkie strony. Na koniec jeszcze pękła obudowa skrzyni i cały zespół napędowy niemal wypadł mi z samochodu -_-

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL