forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 17:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 01-06-2011, 15:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
mogłem zbadać ile ma KM bo u mnie były dni otwarte poitechniki białostockiej ale jak zwykle czasu nie było;
przerwy na swiecach dobre a świeczki nowe;
z gazem jeszcze się zobaczy a jak padnie sprężarka to założę drugą;
do wojtka: żaden wtrysk tylko na mikserze i parownik z kompensacją odpowiednio podłączony;
teraz beny chla od 14 do 18l.

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 01-06-2011, 16:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
bia2c napisał(a):
beny chla od 14 do 18l.



WOW! ostre baty jej dajesz chyba czy to tak normalnie? moja pali 9-10 przy jeździe miejsko-sportowej ;)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 01-06-2011, 18:50 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
no takie coś miał ten gość z uturbionego civica na lpg.
nie wiem tylko, jak bedziesz mieć z dawkowaniem gazu
podejrzewam, ze będzie problem z ustawieniem dawki,
i raczej będzie przepał + trudności z odpaleniem (może go zalewać), jeśli będziesz chciał, żeby to potem jechało.
choć jeśli chcesz odpalać na benzynie, to może unikniesz problemu.
przy podciśnieniu jest łatwiej, bo przy jego wzroście więcej se zasysa gazu, równomiernie, jak dobrze wyregulujesz parownik z obiegiem niezależnym od podciśnienia, bo na starszych regulacja jest trudniejsza i trudniej trafić w na prawdę dobre ustawienie

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 01-06-2011, 21:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
w_ojtek przestań! :mrgreen:
Bo tym razem Ty mnie sprowokujesz i następny wątek zdryfujemy na gazowe mielizny :D

A odnośnie Charady - fajny, żarówiasty kolor przy ogólnym "stock look'u" robi efekt zadbanego wozu. Popieram.

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 01-06-2011, 22:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
w_ojtek napisał(a):
no takie coś miał ten gość z uturbionego civica na lpg.
nie wiem tylko, jak bedziesz mieć z dawkowaniem gazu
podejrzewam, ze będzie problem z ustawieniem dawki,
i raczej będzie przepał + trudności z odpaleniem (może go zalewać), jeśli będziesz chciał, żeby to potem jechało.
choć jeśli chcesz odpalać na benzynie, to może unikniesz problemu.
przy podciśnieniu jest łatwiej, bo przy jego wzroście więcej se zasysa gazu, równomiernie, jak dobrze wyregulujesz parownik z obiegiem niezależnym od podciśnienia, bo na starszych regulacja jest trudniejsza i trudniej trafić w na prawdę dobre ustawienie

żadne podciśnienie do silnika doładowanego trzeba parownik sterowany CIŚNIENIEM z turbiny;
w dwóch wózkach tak robiłem i działało bez problemu;
a czy przepał? - no raczej na max oszczędność ja nie ustawiam bo wtedy szybciej wypala zawory;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 01-06-2011, 23:29 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
bia2c napisał(a):
żadne podciśnienie do silnika doładowanego trzeba parownik sterowany CIŚNIENIEM z turbiny;

no to przecież napisałem 2 posty temu
w_ojtek napisał(a):
trza tylko dobrze przemyśleć wpuszczenie gazu, bo tu już nie będzie podciśnienia w dolocie i nie będzie co miało wysysać gaz.


bia2c napisał(a):
w dwóch wózkach tak robiłem i działało bez problemu;
a czy przepał? - no raczej na max oszczędność ja nie ustawiam bo wtedy szybciej wypala zawory;

jak Ci działało, to ok.
nie miałem okazji regulowania, ani ustawiania takiego czegoś, tylko gadałem z gazownikiem kiedyś o tym (nawet dwoma, w tym jeden kolega) i raczej żaden z nich za bardzo nie kupował tego tematu i wolał zakładać sekwencję.
z tym gościem od civica tez se pogadałem, w sumie przypadkiem sie poznaliśmy w sklepie który był blisko toru na wyścigach na 1/4 mili
on szedł po pepsi, a ja piwo :)
i potem pokazywał mi to i tak raczej mało optymistycznie (z wymuszonym tak i kręceniem głową) popierał koncepcję montowania tego do auta do jazdy codziennej.

przecież to nie jest takie proste (parownik + mikser na turbo),
normalnie podciśnienie podciąga membranę i silnik wysysa se proporcjonalnie (+ w zależności od ustawień)
a tu musi iść "z drugiej strony parownika" rurka z ciśnieniem, żeby wypychać membranę. do tego ciśnienie musi jeszcze wypychać gaz dając jednocześnie jego ciśnienie powyżej ciśnienia w kolektorze,
nawet jak parownik ma na tyle wydajności, że da ponad powiedzmy 1,2-1,4 bara spokojnie w znacznej ilości i nie przymarznie (co również zmieniłoby wartość opałową dawki), to wypychanie ciśnieniem gazu i tak jest raczej konieczne, do ustalania dawki w zależności od ciśnienia w kolektorze (by doprowadzić do wzrostu proporcjonalnego).
trza inaczej mówiąc przełożyć zasadę wzrostu ilości wysysanego gazu do kolektora wraz ze wzrostem podciśnienia na opcję wzrostu ilości wypychanego gazu wraz ze wzrostem ciśnienia w dolocie. i ustawić to.... myślę, ze to nie jest proste.
jest nie zmienisz ilości dawki gazu wraz z wzrostem ciśnienia w kolektorze, to albo będzie wraz ze wzrostem ciśnienia w kolektorze zalewanie a dalej bogato,
lub
bogato i dalej w miarę normalnie,
albo
normalnie a potem ubogo.
także myślę, że prostszym (przewrotnie) jest montaż sekwencji do turbo

ale skoro to chodzi, to git.
strzel foty i rzuć dane jak już zrobisz (jaki parownik, średnice rur, ciśnienie na parownik, mieszalnik itd itp)

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 23-06-2011, 14:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
wczoraj postanowiłem założyć ciut większy aku 55Ah ze wzgl na słuchanie radyjka nierzadko podczas postoju
w tym celu musiałem zbudować nową podstawę pod aku:

Obrazek

mam już też swoje tablice:

Obrazek

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 23-06-2011, 22:45 
Offline

Dołączył(a): 16-06-2009, 22:13
Posty: 296
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław
Samochód: Charada Diesel 3D
Model: G100
Rok: 1989
a jak autko się sprawuje ?

_________________
1.0 D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 24-06-2011, 06:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
na razie bez większych problemów w sumie przecież prawie wszystko nowe :D
a tu próba radyjka:
http://www.youtube.com/watch?v=4ew8sXmc ... er&list=UL

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 25-07-2011, 16:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
bia2c napisał(a):
jezdzi się trochę a może po niedzieli przerejestruję na swoje tablice;
silnik ma dół od CB-61 więc myślę że zainstaluję gaz bez szkody dla tłoków ponieważ są wklęsłe;
chyba coś z jednym z wtrysków jest nie halo bo czasem z wolnych obr.na moment się przytka przy mocnym depnięciu;
jak na gazie pójdzie równo będę pewien że to wtryski;
wpis w dowodzie mam już i butla założona w wolniejszej chwili założę resztę;
alu 15-stki chyba pójdą w odstawkę bo za ciężko się manewruje;
a jak Twoja Miki?

problem z przytykaniem się rozwiązany - wymieniłem TPS-a;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 04-10-2011, 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
zdjęcia poglądowe z wymiany przegubu:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

miała być wymiana przegubu a skończyło się na wymianie gumy bo przegub okazał się nie ten więc mam do odsprzedania;

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 13-01-2012, 22:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
no i mam problem z kupnem nowego przegubu;
dysponuje ktoś może jakimś nr.katalogowym takiego przegubu zewnętrznego do gitki?

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 14-01-2012, 03:28 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
spróbuj u nich => viewtopic.php?f=13&p=37485#p37485
ja od nich linki brałem. nikt nie miał, oni tak. i tym sposobem mam teraz oryginalne. bez kom.
do tego mają wahacze do mojego, tj g203, co też nikt nie miał.

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 23-01-2012, 16:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19-04-2009, 16:44
Posty: 836
Lokalizacja: biały-stok
Samochód: 3 x charade
Model: GTti
Rok: 90
dzisiaj zauważyłem mokro na wykładzinie w środku więc postanowiłem zlokalizować przeciek

Obrazek

trzeba było wyciągnąć wentylator a nie jest to łatwe

Obrazek

powodem przecieku była popękana mastyka w rogu za wentylatorem

Obrazek

więc po wysuszeniu zasmarowałem nową

Obrazek

na deszczu nie było problemów ale te roztopy śniegu i zaczęło przeciekać

odkryłem jeszcze uszkodzenie opornicy wentylatora i odrazu tonaprawiłem

Obrazek

wcześniej brakowało pierwszego biegu;starczyło przylutować odpalony opornik;

dałem nową uszczelkę bo ta z gąbki się obsypała

Obrazek

i finito, pozostaje osuszyć dywanik i obserwować czy to pomogło

Obrazek

wkrótce fotostory z montażu gazu he,he,he...

_________________
Słucham MONOPOL jak jadę samochodem-Piter.
Jeśli nie możesz czegoś naprawić młotkiem,widocznie usterka tkwi w elektryce.
>> Nie rozmawiaj z idiotą ponieważ najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu a pózniej pokona doświadczeniem <<


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Charade GTti Piter No1
PostNapisane: 23-01-2012, 19:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-08-2010, 16:58
Posty: 616
Lokalizacja: Gdynia
Samochód: DAIHATSU
Model: CHARADE G100
Rok: 1992
[quote="bia2c"]odkryłem jeszcze uszkodzenie opornicy wentylatora i odrazu tonaprawiłem

Obrazek

wcześniej brakowało pierwszego biegu;starczyło przylutować odpalony opornik;
[/quete]

A gdzie dokładnie jest zlokalizowana opornica ? Przy wentylatorze czy gdzieś indziej ?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 281 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 19  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL