forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 31-03-2011, 19:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
w_ojtek napisał(a):
... to o co się obawiasz, to to, czy faktycznie domowe roboty/przeróbki mogą to uczynić ?

Nie o to się "obawiam", sam jestem wyznawcą DIY więc w skuteczność twojej metody nie śmiem wątpić. Istotnie w tej konkretnej konfiguracji przynosi to poprawę osiągów. I nie twierdzę że jest inaczej. W innym układzie, np. w Ferozie F300 gdzie silnik jest wzdłużnie efekt mógłby być odwrotny.
Ja po prostu lubię teoretyzować ;) i staram się wwiercić w temat dot. jakiejś przeróbki zanim sam go zastosuje.
w_ojtek napisał(a):
to co zrobiłem - to w sumie intercooler dla ubogich.

Noo.... spierałbym się. To raczej jego odwrotność. Ale ta kwestia nie jest akurat istotna dla sprawy ;)
w_ojtek napisał(a):
ale jak te rury nie odprowadzą ciepła, bo je zaizolujemy, to spaliny będą miały większą objętość, a więc dłużej będą wyłazić z wydechu - tak mi się na logikę wydaje...???
do tego przepalać się będzie znacznie szybciej wydech
tyle co, że katalizator mniej się będzie pieprzył, o ile ktoś go jeszcze z nas ma :lol:

Ale będą miały większe ciśnienie a co za tym idzie prędkość.
Przepalanie wydechu? Nawet jeśli, cóż nic nie jest wieczne :D
A to Ty nie masz kata? Bo się ekolodzy i diagności będą gniewać :lol:
w_ojtek napisał(a):
no wiesz... może to i dobra myśl, tylko trza by mieć taki zestaw :D
albo kupić ;)

Wiesz, coś by się znalazło dla kolegi z forum w czeluściach mojego garażu ;)

Co do fizycznego wykonania to się nie czepiam, bo moja tolerancja na takie widoki jest po prostu zawyżona przez to co widzę codziennie w pracy :D. Myślę że to tylko wariant tymczasowy, po za tym, najważniejsze że działa.
Masz tylko u mnie krechę za ten gaz :lol: - pod tym względem jestem ortodoksem i gazu w Daihatsu nie akceptuje.
Ale ogólnie popieram i pozdrawiam

P.S.
O matko jak ja się rozpisałem :shock:
Prawie jak w_ojtek 8)

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 05-04-2011, 00:17 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
Lupus napisał(a):
Wiesz, coś by się znalazło dla kolegi z forum w czeluściach mojego garażu ;)

a dziękuję :D
jak mnie najdzie na dłubaninę, a co jakiś czas mnie nachodzi :D
to będę wiedział, gdzie uderzać ;)


Lupus napisał(a):
Co do fizycznego wykonania to się nie czepiam, bo moja tolerancja na takie widoki jest po prostu zawyżona przez to co widzę codziennie w pracy :D. Myślę że to tylko wariant tymczasowy,

nie no, kiedyś sie za to wezmę
ale to tez wymaga natchnienia ;)


Lupus napisał(a):
po za tym, najważniejsze że działa.

ja też właśnie z takiego założenia wychodzę.

Lupus napisał(a):
Masz tylko u mnie krechę za ten gaz :lol: - pod tym względem jestem ortodoksem i gazu w Daihatsu nie akceptuje.

no wiesz, jakby wszyscy lubili, albo wszyscy nie lubili gazu
to by było nudno
ja akurat tu wręcz przeciwnie, ale to się już zapewne dało zauważyć ;)


Lupus napisał(a):
O matko jak ja się rozpisałem :shock:
Prawie jak w_ojtek 8)

coś mi ten nick mówi :roll: :lol:

a teraz jeszcze jedna rzecz
mój debiut reżyserski :lol:
w sumie ani poldkiem ani nysą wcześniej nie kręciłem takich filmików
ale widać dojrzałem do misji :lol:
moje first "0-100"

zmotywował mnie, czy tam nawet zirytował lekko :lol: ;)
ssjqbas
pisząc, że szału nie robi
bo jak dla mnie, idzie elegancko
może to nie gti, ale jak na 1,5 i gaz
w sumie jak tak mierzyłem, to chyba książkowo idzie
koło 11 sekund do stówy
w książce ma 10,8
a trza brać pod uwagę, że to gaz i to na valtekach, a nie magikach czy matrixach
no bo sa jednak droższe
choć może sie skusze na magiki niebawem...
no i koła 14, a nie 13
więc też im trudniej, bo tyle samo na liczniku, a w rzeczywistości więcej drogi zrobi
do tego, to w końcu 16 lat i prawie 200tk na liczniku
a-ha
i nie ruszam od 3 tysięcy, tylko zaczynam się ledwo toczyć i wtedy but w dechę
a to też robi różnicę, bo z gorszego momentu zaczynasz start...
ale szkoda mi sprzęgła i opon na takie zabawy

http://img845.imageshack.us/img845/6711/jdu.mp4
lub taki link (ten sam filmik)
http://img845.imageshack.us/my.php?image=jdu.mp4

osobiście myślę, że tym silnikom brakuje jednego - momentu
bo 119 nm z 1,5 16v, to mało
mitsubishi z 1,5l, 12v, 3 zawory na cylinder, miał 126 nm, tez SOHC i też max moc 66kw
a 1,6l SOHC miał 137nm i 113 hp
nie chce chwalić konkurencji :lol:
ale tamte silniki jak dla mnie były ciut lepsze
i nie brały oleju z tego co słyszałem
mój obecnie 2/3 litra na niecałe 2 tk wziął
nie ma tragedii
ale też nysa nie brała mi w ogóle oleju, a miała 250tk
co mnie lekko w dajhaszu boli

pozdro

------
edytowałem posta bo wrzucilem drugi link do tego samego filmiku
ale chyba jakość ta sama
musze przerobic go, rozjaśnić jakoś
albo nagrać w dzień

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Ostatnio edytowano 05-04-2011, 13:38 przez w_ojtek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 05-04-2011, 12:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2010, 17:44
Posty: 303
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: Opel Astra 1,6 101HP
Model: Śkoda Fabia 1,4 TDi
Rok: 1994
Albo jestem ślepy, albo absolutnie nic nie widać na tym filmiku :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 05-04-2011, 17:11 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
dobra, przerobiłem te filmy
bo faktycznie były za ciemne...

także teraz są rozjaśnione, przez co mamy czerń wyblakłą jako tło
ale za to zegary i wskazówkę w końcu widać jak trza
no i przerobiłem hurtem, czyli oba filmiki,
jako że dwie próby, podejścia zrobiłem

wcześniej wrzuciłem tylko jeden, z braku czasu i laku,
czasy niemalże identyczne.

drugi filmik jest z tego samego odcinku drogi, tylko w przeciwną stronę
dla porównania i jasności :lol:

http://img508.imageshack.us/my.php?image=vkb.mp4

http://img402.imageshack.us/my.php?image=uar.mp4

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 05-04-2011, 18:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
w_ojtek napisał(a):
osobiście myślę, że tym silnikom brakuje jednego - momentu
bo 119 nm z 1,5 16v, to mało
mitsubishi z 1,5l, 12v, 3 zawory na cylinder, miał 126 nm, tez SOHC i też max moc 66kw
a 1,6l SOHC miał 137nm i 113 hp
nie chce chwalić konkurencji :lol:
ale tamte silniki jak dla mnie były ciut lepsze
i nie brały oleju z tego co słyszałem
mój obecnie 2/3 litra na niecałe 2 tk wziął

Wartości liczbowe może rzeczywiście nie wyglądają imponująco, ale należy wziąć pod uwagę kilka czynników.
Na początek należy zdawać sobie sprawę z pierwotnego pochodzenia i przeznaczenia silników Daihatsu serii H. Zacząć należy od silnika HD (1,6). Został on zaprojektowany pod kątem użycia w Ferozie, czyli aucie sticte terenowym (choć zapewne puryści off-raodowi się tej tezie sprzeciwią). W jednostce napędowej takiego auta same szczytowe wartości mocy i momentu obrotowego nie są specjalnie kluczowe - dużo istotniejsze są niezawodność agregatu i zakres obrotów użytecznych.
Kwestie niezawodności pominę bo to temat na osobną dyskusję ;), zaś co do użyteczności - zasadniczo silnik bardziej elastyczny będzie generował mniejsze wartości szczytowe kosztem płynności przyrostu mocy i momentu. Czasem słyszy się że ten czy owy silnik ma "płaską krzywą mocy/momentu". I tak właśnie (w kwestii momentu) jest z silnikami HD. W jakiejś niemieckiej broszurze reklamowej Ferozy wyczytałem, że jej silnik HD-E (95KM) generuje 80% max momentu obrotowego już od 2500rpm.
To dowodzi faktu, że te silniki były projektowane z tym zamysłem. Silniki Toyoty 4A lub Hondy serii B stały się synonimami japońskiego silnika i to przez nie opinia publiczna określa wszystkie japońskie silniki "wiertarkami", "szlifierkami" itp. bo to jednostki z natury wysokoobrotowe, ale jednocześnie mało elastyczne. Moment obrotowy narasta w nich bardzo gwałtownie, nawet bez zmiennych faz rozrządu.
Wykastrowana wersja HD, czyli HC ma już nieco inna charakterystykę, jednak różnica jest minimalna. HC z racji krótszego skoku wykazuje zdolność do kręcenia ciut wyżej. Silniki HE zaś są (wg. mnie przynajmniej) tożsame w charakterze z HD, szczególnie tymi II gen Applausa.
To że wg Ciebie nie ma momentu może być spowodowane właśnie łagodnością jego narastania. Odczucia byłyby zupełnie inne gdyby przy 4,500 rpm czuć było wgniecenie w fotel jak np. w Corolli E9 GTi. Mnie np. charakterystyka HD-E bardzo odpowiada, jest elastyczny i czasem sprawia wrażenie silnika o większej pojemności niż jest w istocie. We wspomnianej Corolli GTi, którą miałem okazję przejechać się kilka razy wrażenia mam mieszane - z jednej strony czuć moc i potencjał tego siln... tfuu... arcydzieła inżynierii (4A-GE :D ), ale jednocześnie jest to sprzęt dużo mniej praktyczny i raczej nie sprzyjający rekreacyjnej jeździe, czy to w mieście czy w trasie.
Jako ciekawostka wykres mocy i momentu silnika HD-EG, czyli jednostki z Charade G200 GTi DeTomaso 124KM. wartości są wyższe niż w HD-E z Applausa (105KM) ale sam kształt wykresu jest zbliżony.
Obrazek

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 05-04-2011, 21:26 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
Lupus napisał(a):
Na początek należy zdawać sobie sprawę z pierwotnego pochodzenia i przeznaczenia silników Daihatsu serii H. Zacząć należy od silnika HD (1,6). Został on zaprojektowany pod kątem użycia w Ferozie, czyli aucie sticte terenowym (choć zapewne puryści off-raodowi się tej tezie sprzeciwią).

nie wiedziałem, że HD był silnikiem ferozy
zaadoptowanym na użytek w applausie

Lupus napisał(a):
W jednostce napędowej takiego auta same szczytowe wartości mocy i momentu obrotowego nie są specjalnie kluczowe - dużo istotniejsze są niezawodność agregatu i zakres obrotów użytecznych.

no to i tak i nie...
bo o ile o mocy się zgodzę
bo ta z wartością maksymalną przy wysokich obrotach przy tego typu autach, to faktycznie pomyłka
(jadąc na przykład 40 na godzinę i trzymając auto na załóżmy 7tysięcy to zaraz silnik ugotujemy, bo honde na autostradzie ciężej nam będzie, bo tam pęd powietrza robi swoje; tam trzymając i 8tysi przez dłuższą chwilę, nie przegrzejemy raczej silnika)
to jednak moment się liczy.
no i tu znów dylemat, bo w sumie częściowo się godzimy, że powinien on być dostępny już "od dołu" i mieć płaski wykres, dla dobrej jazdy,
jakkolwiek powinien być wysoki - uważam.
stąd nie wiem, czego jest jeden wałek, a nie dwa, gdzie moment byłby lepszy ?

poza tym, HD nie ma takiego złego momentu max, bo ma 134nm, a to jak na 1,6 nie jest tragicznym wynikiem
natomiast 119nm jak na 1,5 to uważam za mało o jakieś co najmniej 8nm

Lupus napisał(a):
W jakiejś niemieckiej broszurze reklamowej Ferozy wyczytałem, że jej silnik HD-E (95KM) generuje 80% max momentu obrotowego już od 2500rpm.

widzisz, to b. ciekawe info
a trudno dostępne,
osobiście szukałem kiedyś danych, tabel, wykresów, ale niestety bezowocnie, krzywych momentu i mocy dla silników daihatsu
także nie wiem, skąd wydarłeś to dla HD-EG ;)
super, jakbyś miał jeszcze dla HD, czy HE-EG

Lupus napisał(a):
To dowodzi faktu, że te silniki były projektowane z tym zamysłem. Silniki Toyoty 4A lub Hondy serii B stały się synonimami japońskiego silnika i to przez nie opinia publiczna określa wszystkie japońskie silniki "wiertarkami", "szlifierkami" itp. bo to jednostki z natury wysokoobrotowe, ale jednocześnie mało elastyczne. Moment obrotowy narasta w nich bardzo gwałtownie, nawet bez zmiennych faz rozrządu.

chyba nawet honda tu króluje
taka integra dla przykładu z wolnossącym silnikiem
kręci się chyba do 8-9 tysięcy.
i fakt, że silnikami wysokoobrotowymi "ciężko" się jeździ w warunkach miejskich
szybkie przyspieszenie, wyprzedzenie wymaga częstego i szybkiego mieszania lewarkiem
stąd diesele i niemieckie fury - to auta dla leniwych ;)

Lupus napisał(a):
Wykastrowana wersja HD, czyli HC ma już nieco inna charakterystykę, jednak różnica jest minimalna. HC z racji krótszego skoku wykazuje zdolność do kręcenia ciut wyżej. Silniki HE zaś są (wg. mnie przynajmniej) tożsame w charakterze z HD, szczególnie tymi II gen Applausa.

no druga generacja ma już nie 134 a 138nm momentu

i z tego co się doszukałem, to 134nm w applausach I gen było dostępnych przy 4800 - czyli wysoko
a 138nm w applausach II gen było dostępnych przy 3600 (czyli faktycznie przy tych samych obrotach, jak max moment w HE-EG)

ok, tylko nie wiemy właśnie, czy w I gen od np 2500 było już 130 i szło w górę az do 134 przy 4800 i spadało np do 130 przy 6000
czy jak ?
podobnie z II gen
choć teoretyzując można założyć chyba, że skoro w II gen już przy 3600obr a nie 4800obr osiągaliśmy max moment, to ogólnie przy niższych i wyższych obrotach był on dostępny na wyższym i płaskim poziomie niż w I gen.

jakbyś miał krzywe momentu dla tych silników, to nie trza by było gdybać
a to by była cenna info

Lupus napisał(a):
To że wg Ciebie nie ma momentu może być spowodowane właśnie łagodnością jego narastania. Odczucia byłyby zupełnie inne gdyby przy 4,500 rpm czuć było wgniecenie w fotel jak np. w Corolli E9 GTi. Mnie np. charakterystyka HD-E bardzo odpowiada, jest elastyczny i czasem sprawia wrażenie silnika o większej pojemności niż jest w istocie.

hmm
może to wynika z faktu, iż jeździłem wcześniej nissanem, który miał też 90KM, ale to był 1,6 DOHC i miał 136nm momentu, przy 4 tysiącach.
porównując z daihatsu, to w nissanie właśnie ze względu na wyższy moment zupełnie inaczej się toczyło auto od 2 tysięcy obr. szczególnie na wyższych biegach

Lupus napisał(a):
Jako ciekawostka wykres mocy i momentu silnika HD-EG, czyli jednostki z Charade G200 GTi DeTomaso 124KM. wartości są wyższe niż w HD-E z Applausa (105KM) ale sam kształt wykresu jest zbliżony.

jak już wspominałem, jakbyś dysponował wykresami dla HD, a szczególnie HE-EG :D
to byłoby miło :)

ps
nikt sie nie wypowiada, jak to moje auto idzie na tym gaziku
ale może też mało kto ma silnik 1,5 16v (nie mówię o gran move) żeby móc porównać, bo to w końcu rzadka dość jednostka w charadach...
a w Twoją stronę kieruję po części powyższe,
bo zastanawiałeś się, czy nie "podgrzałem" czasem dolotu.
z filmików i osiągów "liczbowych" zdaje mi się, że nie

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 07-04-2011, 20:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
1.6 od zera
http://www.youtube.com/watch?v=DuQrSpJwvxY

1.6 70km/h 4 bieg
http://www.youtube.com/watch?v=B6uR1b0Lz7E



tak dla porównania

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 07-04-2011, 21:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
ssjqbas napisał(a):

No w pewnym momencie aż sie obrotomierz przekręcił...he he....ale dobrze idzie...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 07-04-2011, 21:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
no niestety obrotki w g100 poprostu w pewnym momencie umierają i tak ciesze sie ze dziala poki co

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 08-04-2011, 01:58 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
ssjqbas napisał(a):

nie no,
przy moim to to zapierdziela równo
nie ta bajka,
ale to w końcu 1,6 105KM i do tego chyba ciut mniej waży od mojego (mój książkowo ma 840kg + instalacja gazowa, w tym butla z gazem i ja 100kilowy :lol: ) ?

to jest chyba ta furka, co na handel ja wystawiłeś, nie?
(oglądałem na giełdzie)
czyli g100, 1,6

normalny applause mimo 1,6 chyba porównywalnie by szedł do mojego,
bo silnik większy, ale i waga
nie wiem tylko, co z II gen applausa, bo tam moc nie 105 a 99KM, ale za to moment lepszy.

nawiasem mówiąc, ciekawe jak sie applause I gen prezentuje przy II gen

to tak jak gtti
moc nie powala (nie jak na silnik, tylko ogólnie)
ale do wagi...
jak na stronie - kieszonkowa rakieta

ps
ale to benzyna, nie masz gazu chyba ?

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 08-04-2011, 09:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
nie, nie mam gazu, jak jadę gdzieś dalej to dieslem teścia albo g10 (5l/100)
co do gtti to raczej każdy by chciał ale, gwarantuje że parę pocisków na zimnym silniku
i koniec zabawy, poza tym turbo nie dla idiotów(nie mam na myśli nikogo z forum)
bo aż się serce kraje jak widze co ludzie potrafią robić z autami
no i czy u mnie jest lżej? 800 kg ma chyba g102
+ja 120 kg ^^ i żonka ze 45
czekam w sumie aż przy mojej skrzynia się rozleci bo mam zapas
i podejrzewam że może okazać się hybrydą bo odcinała 3 przy 135 a u mnie 125 odcina
ale to się przekonam jak się rozpadnie ta zamontowana
no tak wystawiłem na sprzedaż ale wątpię żeby ktokolwiek dał tyle za g100
ojjejejzje bo rocznik taki po 2 trzeba troche blachę poprawić a ja bezrobotny od 2 miesięcy
i kasa mi z nieba nie leci niestety, jak się jednak znajdzie chętny to aż żal się rozstawać
bo to moje takie prawdziwie pierwsze auto które kupiłem sam
ogólnie to prwie wszystkie auta moje są na sprzedaż biała wisi z zaporową ceną niebieska też może pójść bmw tymbardziej no i dostawczak na alledrogo tylko złotej w życiu nie sprzedam

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 09-04-2011, 13:58 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
ssjqbas napisał(a):
+ja 120 kg ^^ i żonka ze 45

toś Ty cięższy ode mnie :lol:
nie wiedziałem, że to możliwe :lol:
a Twoja żonka w wadze mojej damy, wiec tu mamy podobnie :lol:
(tyle że współczynniki nieco inne ja 2:1, Ty 3:1 :lol: :lol: ;) )

ssjqbas napisał(a):
tylko złotej w życiu nie sprzedam

no oglądałem se ją na forum
ładny klasyk, fajne takie cacko na przejażdżki,
bo normalnie użytkować to aż szkoda :)

ja mam tylko uraz już do gaźników
w życiu nie chciałoby mi się przy żadnym gaźnikowcu więcej bawić.
może to uraz po nissanie z gaźnikiem elektronicznym i jego toną wężyków podciśnienia,
największy koszmar... plus kwestia wyregulowania obrotów jałowego - w każdym prawie jaki znałem, falowały (na wtrysku już nie),do tego te gardziele w gaźniku, ich otwieranie podciśnieniowe, raz paliło to mało, raz więcej,
nie to co jedna przepustnica i wtrysk.
tak czy owak - pozostały miłe wspomnienia i sentyment, ale i trauma na gaźniki podciśnieniowe
niech żyje wtrysk ! :lol:

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 09-04-2011, 19:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28-12-2008, 17:52
Posty: 536
Lokalizacja: Miastko
Samochód: Daihatsu
Model: A101 / G100
Rok: 1991
w_ojtek napisał(a):
osobiście szukałem kiedyś danych, tabel, wykresów, ale niestety bezowocnie, krzywych momentu i mocy dla silników daihatsu
także nie wiem, skąd wydarłeś to dla HD-EG ;)
super, jakbyś miał jeszcze dla HD, czy HE-EG

Nie mogłem nigdzie znaleźć wykresów HD-E 99 KM (Applause II), nie ma tego ani w broszurach niemieckich, ani australijskich - do takich mam dostęp. Natomiast w broszurach niemieckich Applausa I znalazłem to:
Obrazek
Z broszury zenki ('89-'92)
Obrazek
Z broszury kouki ('93-'97)
Wartości są takie same, ale co tam :) Widać wyraźnie, że krzywa momentu obrotowego jest bardziej płaska niż w mocniejszym HD-EG. Dowodzi to jak dużą różnicę robi wałek DeTomaso.
Sorki za nędzną jakość, ale pdf'y z których to mam były wykonane słabo. Chyba gdzieś mam to w lepszej jakości ale na szybko nie mogę znaleźć. Jak wpadnie mi w ręce płyta z manualami Daihatsu to może podrzucę.
Nie ma dostępu do materiałów prasowych na temat Ferozy, ani Charady G203 czy Gran Move. Takie materiały to dla wielu osób niemal papiery wartościowe :) i niechętnie udostępniają publicznie coś więcej niż okładki prospektów.

w_ojtek napisał(a):
niech żyje wtrysk ! :lol:

Niech żyją gaźniki poprzeczne !! :lol:
Dźwięk i zachowanie silnika z gaźnikami Weber DCOE lub Dellorto DHLA jest niezastąpiony. Fakt, koszty zakupu takich zabawek są astronomiczne, podobnie jak ich "wykarmienie" ;), ale te wrażenia, i współczynnik odlotowości, mmm :D Moje marzenie...

_________________
ObrazekObrazek
A101 '89 RIP
A101 '91 Szary [Self Aware]
G101 '89 RIP
G100 '92 Sold
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 09-04-2011, 20:39 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
Lupus napisał(a):
Natomiast w broszurach niemieckich Applausa I znalazłem to:
Obrazek
Z broszury zenki ('89-'92)
Obrazek
Z broszury kouki ('93-'97)
Wartości są takie same, ale co tam :) Widać wyraźnie, że krzywa momentu obrotowego jest bardziej płaska niż w mocniejszym HD-EG. Dowodzi to jak dużą różnicę robi wałek DeTomaso.
Sorki za nędzną jakość, ale pdf'y z których to mam były wykonane słabo. Chyba gdzieś mam to w lepszej jakości ale na szybko nie mogę znaleźć. Jak wpadnie mi w ręce płyta z manualami Daihatsu to może podrzucę.

super robota :D
ale widać dobrze te 4800 obr i moment max w I gen.
jak w pysk strzelił, na obu
i ciekawe faktycznie, że tam dopiero po 4 tysiącach ten moment jest większy, tak do 5500
a od 3-4 tysiące mniej więcej to samo

jakbyś gdzieś miał te do g203, czy gran move (bo to te same silniki)
czyli 1,5 16v HE-EG...
to by było zajefajnie
naprawdę jestem ciekawy, bo ja nie czuje tego max momentu przy 3600
a właśnie dopiero gdzieś koło 5 tysięcy
dziwne to nieco...
może dopiero wtedy moą zaczyna nadrabiać ?
albo ten gaz coś nie tak mi ustawili ?
muszę se kupić ta końcówkę diagnostyczną do STAG4
potem podpiąć ją pod jakiegoś kompa i pod sterownik i sam sie pobawić

Lupus napisał(a):
Nie ma dostępu do materiałów prasowych na temat Ferozy, ani Charady G203 czy Gran Move. Takie materiały to dla wielu osób niemal papiery wartościowe :) i niechętnie udostępniają publicznie coś więcej niż okładki prospektów.

no niestety
świnie :lol:
(jeszcze żeby z tego mieli żyć...
mieli warsztaty specjalistyczne, czy cuś, ale często to jest dla zwykłej "zasady" nie bo nie, mam i nie dam wam :lol: )

w_ojtek napisał(a):
niech żyje wtrysk ! :lol:

Lupus napisał(a):
Niech żyją gaźniki poprzeczne !! :lol:

najgorszemu wrogowi nie życzę gaźnika elektronicznego :lol:
no dobra może i przesadzam z tymi gaźnikami
ale ja po nysie - mówię nie!

choć widok american muscle z "przepustnicami" na wierzchu...
no to jest piękne
taki dodge charger czy challanger

taka furka zawsze mi sie marzyła
coś z kategorii american muscle
te powyższe, albo charger daytona (a to dopiero rarytas), mustang 69, corvette stara, plymouth Barracuda , pontiac gto, chevy camaro, chevy chevelle ss,
ten bulgot jest piękny :D
mam jeszcze dwóch faworytów :)
ten
i
ten też

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: G203
PostNapisane: 14-04-2011, 22:20 
Offline

Dołączył(a): 08-02-2011, 22:13
Posty: 340
Lokalizacja: Rzeszów
Samochód: Daihatsu
Model: G203
Rok: 1995
i przyszedł czas na mój ból silnikowy z charadką...
coś się jej podziało i nie wiem co?
wszystko do tej pory było gites,paliła na raz, jeździła na gazie i benie idealnie
od jakiegoś czasu coś się jej zaczęło dziać, przy czym problem chyba narasta,
najpierw mało to było odczuwalne, a obecnie coraz bardziej, przez co zacząłem kojarzyć fakty.
spadały jej nisko obroty, czasem, czasem nie, i zdarzało się to głównie w trasie.
dopiero teraz skojarzyłem, że przecież przez to zmieniłem lambdę na nową, NGK.
coś było lepiej, wyższe nieco obroty, nie spadały.
teraz problem wygląda tak.
odpala dalej rewelacja, jedzie najpierw rewelacja, nagrzej się - masakra.
jak się dobrze nagrzeje, czyli w korku w mieście (aż się załącza dmuchawa), albo na trasie w korku (to było pierwsze dostrzeżenie problemu - jak sie toczyłem 3 km w korku, w trasie na Wawe, bo był wypadek) to gaśnie na gazie. obroty zaczynają spadać do 500, silnik (ECU chyba) chce je ratować, wiec podnosi, one znów opadają bardziej niż były, i tak mi faluję od 350obrt. do 1000obr aż gaśnie.
zacząłem się zastanawiać, czym ostatnio (jakimi zabiegami) naprawiałem silnik :lol:
no więc lambda i zapłon...
lambda działa jak najbardziej ok., bo na analizatorze jak byłem tydzień temu żeby ją obadać, to idealnie trzyma dawkę stechiometryczną, czy mam 1000 obr czy 3500 i jak dodaje gazu depnięciem - też.
zapłon - niby jak przyspieszysz, to mogą zacząć falować obroty, bo Ty mu na siłę dajesz na jałowym więcej, a komp chce korygować na mniej. tak może być, ale nie musi (doczytałem to wczoraj, odnośnie wariatorów zapłonu do gazu)
i być może trzymałbym się tej teorii, gdyby nie fakt, że po przełączeniu na benzynę - chodzi idealnie.
obroty stabilizują się na 900-1000 na dobrze zagrzanym silniku i chodzi jak zegarek.
i teraz mam ćwieka?
sprawdziłem więc filtry gazu (fazy ciekłej i lotnej - oba) i oba sa jak nówki, dmuchałem przez nie, telepałem (nie leciały cząstki stałe). są czyste.
jutro jadę do gazownika, podejrzewam te moje valteki czerwone.
poczytałem na forum lpg, i opinie są różne.
jedni mówią, że lubią się rozkalibrować inni, że chodzą do zgonu bez dotykania, bo nie ma co się w nich psuć.
niby proste w konstrukcji, wolne i nie ma co się w nich psuć...
ale...
pytanie tylko, czy starczy autokalibracja jaka jest w programie do STAG4, jaki mam i robiona za pośrednictwem interfejs (wtyk do kompa gazowego w jednej strony i druga końcówka rs232 lub USB)
czy trzeba będzie je rozkręcać i używać imbusów do regulacji skoku tłoczka (tu trza niestety raczej maszyny do tego)
nic jutro zobaczy się.
ale w pewnych chwilach żałuję nieco, że nie wziąłem se prostszego gazu, na mieszalniku - tam nic z mieszalnikiem nie robisz. i nie zatka się, nie ma szans. tylko parownika nie tykać i chodzi.
ojciec w suzuki ma (w sumie - miał) drugą generację, ale wywalił silniczek krokowy za moją namową i auto chodzi glanc, pali gramy, nic nie reguluje, odpala na benie, wciska gaz powyżej 2 tysięcy i od razu jedzie idealnie.
beny nie zużywa jak ja, żeby sie silnik nagrzał, a gazu pali mu około 7l na trasie... bez koment.
w mieście więcej jak dyche chyba jeszcze nie wziął.

może to być jeszcze parownik, który mógł się zabrudzić (może się w nim oleju nazbierało, lub z membranami coś nie tak, choć dopiero na nim 17-18 tysięcy przejechałem) , może nie daje tyle gazu, inne ciśnienie ?
czy dlatego obroty lecą na jałowym?
mam nadzieję, ze jutro sie dowiem
trza jednak jedno przyznać, wtryski do beny to wtryski, gazowe - są z nimi problemy.
i tu wyższości układu zasilania benzyną nie podważam

_________________
High Enough // All She Wrote // Edge of Time


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 118 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL