forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 07:29

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 22-11-2010, 22:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2009, 00:25
Posty: 310
w gtti nie da rady przestawić zapłonu na świnkach. podobno od razu komp wpada w tryb awaryjny.
w takim wypadku moim zdaniem bez sensu iść w półśrodki i najlepiej od razu zainstalować SA.
ja do siebie bede wkładał MSII na PCB v3 (najtańsza opcja - i niekoniecznie najgorsza). troche taniej można co prawda kupić MSI, ale trzeba dorabiać koło zębate do wału i jest trochę więcej komplikacji. MSII potrafi za to wykorzystać fabryczny moduł zapłonowy.

@Dexter GTti masz u siebie wskaźnik EGT?

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 22-11-2010, 23:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Tak SA sa najlepszym rozwiązaniem, choć ja osobiście nie uważam MS za porządnego urządzenia, bo miałem z nim sporo kłopotów przy uruchamianiu różnych projektów, do tego brak wsparcia technicznego "fabryki", ( wzorowanie się na wersjach Firmware pisanych przez różnych ludzi, to nie jest najlepsze rozwiązanie).

Co do zapłonu, to mi się wydaje, ze SMT może jeździć zapłonem w tym silniku. Ja mam u siebie SMT i 2 cewki i brak rozdzielaczach. Wiec jak się chce to się da.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 22-11-2010, 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21-03-2006, 18:53
Posty: 567
Lokalizacja: Miedzychod
Samochód: Charade
Model: G102 , G10
Rok: 92
A może poszukać jakiegoś modyfikowanego kompa ?
Wiem że trudne ale widziałem juz kiedys kompa od gtti z wersji rally(?) jak to pisal wlasciciel na 130km oczywiscie w UK i za 250 funciakow. Tam gtti jest znacznie więcej, no i nawet kiedys widzialem w Bristollu wersje De Tomaso g200.

_________________
Jakub P.


Dzonson napisał(a):
Ja jeszcze nigdy nie byłem na stacji kontroli pojazdów :D A i vectra i charade zawsze ma podbity przegląd.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 22-11-2010, 23:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Cytuj:
A może poszukać jakiegoś modyfikowanego kompa ?
Wiem że trudne ale widziałem juz kiedys kompa od gtti z wersji rally(?) jak to pisal wlasciciel na 130km oczywiscie w UK i za 250 funciakow. Tam gtti jest znacznie więcej, no i nawet kiedys widzialem w Bristollu wersje De Tomaso g200.


Jak weźmiesz te 250 funtów pomnożysz przez kurs to wyjdzie ok 1200PLN, jeszcze nie daj boże koszty przesyłki to wyjdzie z 1300 i będziesz miał kompa zestrojonego do wyżej niekreślonego czegoś, dostosowanego do jakiegoś tam paliwa. I co będziesz wtedy dostosowywać silnik do ECU, bzdura. Lepiej wykonać ECU pod konkretny silnik i modyfikacje, paliwo na jakim będzie jeździć. Wbrew pozorom wyjdzie taniej.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 22-11-2010, 23:32 
Offline

Dołączył(a): 25-07-2010, 22:50
Posty: 23
Lokalizacja: Gdańsk
Samochód: Accord / GTti
Model: cb3/ cb80
Rok: 90
To mowa O DRS-ie Kompie który był stosowany w autach smigajacych w rajdach i stosowany przez firmowy zespół Daihatsu. Komp ustawiony na mega oszczedzanie silnik doładowanie w oklolicach 1.1 bara max 1.2 i totalne przelewanie paliwem. Krecik ma racje i lepiej wystroic konkretny silnik.

_________________
TURBO THE BEST!!


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 22-11-2010, 23:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
Cytuj:
To mowa O DRS-ie Kompie który był stosowany w autach smigajacych w rajdach i stosowany przez firmowy zespół Daihatsu...

Poza tym modyfikacja tego komputera może być dość kłopotliwa lub nawet niemożliwa.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 23-11-2010, 00:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Dexter GTti napisał(a):
Chwałą ci za wyczyszczenie postu:D:D A co AFR u mnie jest to samo przy 7.5 tyś czyli przed odciana na 4biegu jak Hamowana była wyszło 9.5 na nizszych wychodzi jakies 12 13 do 14 na wolnych czyli cały zakres obrótów jest z nadwyżka paliwa, własnie po to by po delikatnym podniesieniu doładowania rzędu o.8 do 1 bar silnikowi krzywdy nie zrobic.O Ecumasterze sam mysle. tylko szukam kogos kto podejmie sie strojenia małego japońskiego auta, wiekszośc nie chce sie bawic wola "CHIPOWAĆ" TDi.



u mnie od 3tyś jest 11 i spada, w jednym momencie nawet do 9,5


krecik napisał(a):
Jeśli w zakresie 3000-7000 masz zakres 12 AFR to powiedzmy ze jest ok, przy odcięciu po to jest AFR 9,5 żeby zabezpieczyć silnik, po drugie żeby go tak wysoko nie kręcić, bo powyżej pewnych obrotów przestanie jechać.


12 mam chwilowo przy 2,6krpm :)

Dobra wstawię wykres będzie prościej:

Obrazek


auto tutaj było mierzone jeszcze na starym czyt. nie ustawionym poprawnie rozrządzie i starych kablach WN

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Fuel Cut w GTti...
PostNapisane: 23-11-2010, 08:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23-05-2005, 08:24
Posty: 62
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G102
Rok: 1989
O wykres sporo mówi, ale to taka japońska technika podlać dla bezpieczeństwa. W całym zakresie jest trochę za bogaty, ale lepiej żeby był za bogaty niż za ubogi :)

Ale niestety żeby wszystko miało ręce trzeba by zrobić pomiar afr po regulacjach. bo kable to nie koniecznie duży wpływ, ale wałek potrafi sporo namieszać.

_________________
_________________________________
...::: Daihatsu Charade 1.3 16V :::...
zapraszam www.charadagtti.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL