sting13 napisał(a):
Myśle ze G-tech to najlepszy z mozliwych pomiarow.
A ja tak nie myślę, wręcz uwarzam wprost przeciwnie.
Co do G-techa, i jego dokładności, a więc "najlepszego z możliwych pomiarów" to nie do końca się z tym zgodzę, bo jako osoba która sie z nim zetknęła mam do niego kilka uwag - do jego dokładności pomiarów. Na początku cytat od samego producenta urządzenia:
"1. Instalacja urządzenia:
Do montazu w samochodzie sluzy specjalna przyssawka, która przytwierdzamy do
przedniej szyby. Przy mocowaniu nalezy pamietac, ze:
? Urzadzenie musi znajdowac sie na samym srodku pojazdu
? Montaz z bocznych siedzen nie zapewnia odpowiedniej precyzji ustawienia.
Nalezy sprawdzic ustawienie z poza pojazdu.
2. Wazne informacje
Przy mierzeniu osiagów pojazdu nalezy wziac pod uwage wiele czynników takich jak:
temperatura powietrza, lepkosc oleju, wiatr, typ paliwa, wilgotnosc, umiejetnosci
kierowcy.
Samochód w przeciwienstwie do komputera nie wykazuje tych samych parametrów w
kazdych warunkach. Róznice moga siegac 10%.
Biorac pod uwage te informacje dla otrzymania poprawnego wyniku nalezy dokonac
kilku pomiarów danej wartosci w obu kierunkach wiatru, a nastepnie wyliczyc z nich
srednia.
Najlepszym sposobem na uzyskanie wiarygodnego wyniku jest wykonanie 5 prób,
wybranie 3 najlepszych wyników i usrednienie ich. 2 gorsze wyniki odrzucamy.
Najdokladniejsze wyniki osiaga sie na mozliwie plaskim terenie.
Nalezy pamietac aby nie zostawiac urzadzenia przyczepionego do szyby zbyt dlugo na
sloncu. Aby sprawdzic, czy G-Tech Pro jest dobrze skalibrowany nalezy ustawic go
pionowo i sprawdzic, czy wskazuje 1.00 G’s. Jesli nie nalezy zostawic go na okolo 15
minut w temperaturze pokojowej."
Mała konkluzja na koniec:
Mając na uwadze pomiar w którym jest tak wiele czynników wpływających to na "+" to na "-" otrzymanych wskazań ( temperatura powietrza, kierunek wiatru, nachylenie drogi, ustawienie i kalibracja urzadzenia, to że Gtech mierzy przyspieszenie od 0 do 96km/h, i najważniejsze powtarzalność samych pomiarów, można dojść do wniosku, że czas
pomiaru "do setki" może być zafałszowany o nawet 1-2 sekund. Wiec zbytnio nie jarałbym sie tymi wynikami.
Nie mowie tego po to by twierdzic ze samochód jest wolny, lub coś tam. Zwracam uwage na stwiedzenie ze Gtech nie jest dokładny w warunkach drogowych. To co podaje producent - dokładnośc samego urzadzenia, jest uzyskiwana w warunkach laboratoryjnych, gdzie wszystkie czynniki wplywajace na powtarzalnosc pomiarów są wyeliminowanie. To tak jak z danymi fabrycznymi producentów samochodów aporpo osiagów - moza je wsadzić między bajki.