forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 12-03-2025, 12:38

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 09-06-2009, 12:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Chce przełożyć tylne hamulce tarczowe z Gtti do nowej budy, która jest seryjna (bębny tył)

Jak się do tego zabrać? Czy przekładać całe zwrotnice? Bo nie widzę przy zacisku gdzie i jak jest przymocowany :(

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 09-06-2009, 14:06 
Offline

Dołączył(a): 30-10-2006, 21:43
Posty: 191
Lokalizacja: Nowa Wola
Samochód: Charade
Model: G112
Rok: 1989
Nie jestem pewien ale raczej wystarczy tylko jazma przekrecić od GTti do zwykłej i powinno latac.
Nie porównywałem niegdy tego z GTti do 1.0

_________________
Charake TXF 1.6 Turbo Full Time 4wd
Charade TXF 1,3 Full Time 4wd
Charade GTti
Charade 1.0 Limited
Charade 4wd nie dla lamusów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 09-06-2009, 14:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
no właśnie trudno mi znaleźć te śruby mocujące tylne zaciski. wiec wymyśliłem, że całość przełożę.
Czy linki ręcznego są takie same?

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 09-06-2009, 16:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Linki ręcznego są inne

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 10-06-2009, 09:35 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
ja osobiscie mam gtti z bebnami z tylu :)

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 10-06-2009, 10:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Ja również z tyłu bęben :)

Tarcze na tył ciężko dorwać, zresztą ogólnie siła hamowania tyłu w charadzie pozostawia wiele do życzenia - już była na forum dyskusja na ten temat...

Lecz jeśli masz w dobrym stanie tylne tarcze, to czemu by nie przełożyć ;) I jeszcze jako ciekawostka, na allegro znalazłem przypadkiem klocki na tył http://allegro.pl/item658856250_klocki_ ... a_0zl.html w niezłej cenie ;)

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 10-06-2009, 11:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
no właśnie tarcze mam zdrowe i klocki też - tylko trzeba by przetoczyć bo jest rdza od stania. a tak to ok:

Mowicie, że te tarcze tył to pic na wodę i nie hamują?

Hmm...

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 10-06-2009, 15:47 
Offline

Dołączył(a): 13-09-2007, 00:20
Posty: 99
Lokalizacja: Gdańsk
poczytaj:

http://forum.charade.pl/viewtopic.php?f=5&t=3288&start=30 str.3

_________________
Charade GTti.....:D .....było
Mazda 626 GF 1.8 90KM
Mazda 6 GJ


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 10-06-2009, 15:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Może nie tyle co pic na wode, ale z dyskusji na forum można wywnioskować, że przy oryginalnym kolektorze idzie za mało płynu na tył i siła hamowania tyłu jest bardzo mała, więc czy to tarcze czy to bęben nie robi to ponoć większej różnicy przy hamowaniu. No i jeszcze lepszy ręczny na bębnie...

Przemysl sobie czy warto przekładać i czy się to kalkuluje ;)

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 10-06-2009, 16:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
Zostawię sobie te tarcze na kiedyś tam może w takim razie :)

_________________
<facepalm>


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 12-06-2009, 07:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Hm tez tak myślałem, że tarcze w mojej GTI to jakaś porażka konstruktorów, bo ceny tarcz to kosmos, ale myślałem tak do puki nie doprowadziłem sprawy do końca:

Wymiana tarcz, klocków, łożysk, wymiana uszczelnień i podkładek (doszczętnie rozebrane tylne zaciski) tak wiec różnica jest i ręczny taki że można auto ciągnąć z zablokowanymi kołami...

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 12-06-2009, 13:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
StiQ napisał(a):
Hm tez tak myślałem, że tarcze w mojej GTI to jakaś porażka konstruktorów, bo ceny tarcz to kosmos, ale myślałem tak do puki nie doprowadziłem sprawy do końca:

Wymiana tarcz, klocków, łożysk, wymiana uszczelnień i podkładek (doszczętnie rozebrane tylne zaciski) tak wiec różnica jest i ręczny taki że można auto ciągnąć z zablokowanymi kołami...

ale kół w czasie jazdy nie zablokujesz....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: przekładka tarcz tylnych z GTti
PostNapisane: 12-06-2009, 14:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Nie wiem jak w g200, ale w g100 jest ewidentnie zbyt restrykcyjny korektor - hamowanie i prawa fizyki: hamujac dociążamy znacznie przód, odciążając tył - dlatego przy gwałtownym hamowaniu tylne koła powinny dosyć łatwo się zblokować - to oczywiscie nie jest dobre z konstrukcyjnego punktu widzenia i dlatego mamy korektor, ale w g100 troche przesadzili przez co tył prawie w ogóle nie hamuje. Dlatego postawiłem pytanie czy jest sens wsadzac tarcze na tył przy seryjnym korektorze (w g100) ? :)

StiQ -> A co do regeneracji hamulców to dobrze, że zrobiłeś wszystko i że widoczne są efekty, tylko to g200 wiec korektor chyba inny i pewnie lepszy tył, dlatego też renowacja tyłu daje pożądane efekty...

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL