forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Hipotetyczne pytanie - CARDOMAIN
PostNapisane: 31-03-2009, 14:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Mam pytanie dotyczące SWAP'u silnika do Charade G201 GTI

Silnik Toyota 1,0 lub 1,3 VVt-i lub większej pojemności Coś ze stajni Toyoty.

Wiadomo mocowania silnika i skrzyni nie będą pasowały, moje pytanko jest więc takie jaki jest koszt montażu silnika nie spokrewnionego z biorca.

Wiadomo ze wiązka, komp itp itd musiały by być przełożone....

Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat proszę o info, nie zobowiązująco....

Na CAR DOMAIN widziałem 2 G20X z Silnikami od Toyoty....1,4 i 1,8 20V silnik potwór ( http://www.attarco.com/index.php?main_p ... f29e8bd942 )

http://www.cardomain.com/ride/3064131

http://www.cardomain.com/ride/3145969

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-03-2009, 15:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
No ciekawe....ten 1.3 turbo fajny...a te czerwone detomaso jeszcze lepsze,choc paskudnie polakierowane...temat ciekawy...a myśle że jak dorwać silnik i krzynie to dało by rade to spasować...i to chyba lepsze niż inwestowanie w silniki daihatsu...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-03-2009, 19:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
Najlepiej kupić całe auto rozbite lub anglik i wykorzystać go jako dawce części silnika etc to jest chyba najtańszy i najprostrzy sposób na zrobienie takiego swapa jesli można mowić o prostocie i niskiej cenie.. kupowanie osobno części całkowicie mija sie z celem

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-03-2009, 20:23 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2008, 22:22
Posty: 172
Samochód: Daihatsu
Model: G200
Rok: 1993
Napisz do właścicieli i zapytaj ile czasu to zajeło - cenę sam sobie sprawdzisz.

Jak będziesz wiedział ile roboczogodzin trzeba na to poświęcić to będziesz wiedział wszystko...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Hipotetyczne pytanie - CARDOMAIN
PostNapisane: 20-04-2009, 23:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jest dokładnie tak jak pisze MarcinGTTI - nie opłaca się samego silnika. Najlepiej za 3000-4000zł kupić anglika i wyciągać co potrzeba - resztę, spokojnie na allegro powystawiać, a przez rok się sprzeda. Od biedy - oddać na szrot za 300zł ;)
Całkiem poważnie myślałem kiedyś o zmianie na silnik z Mitsubishi - pojemności 1.6, 1.8 lub 2.0.
Zwykły 1.6 w Mitsu Colt miał 115KM i wkręcał się do prawie 8,5 tyś - pozwalało to na setkę w 7,2 sec. W budzie Charade spokojnie by szło 6,5 wykręcić. Układ Silnika, dolot i mocowanie prawie identyczne jak w Charade. Kiedyś stanąłem na zlocie Coltów maska w maskę i porównywaliśmy - wiele by roboty nie było !
Kolejną alternatywą może być 1.8 zwykły czy GDI mający 125KM. Najwspanialej by było montować 2.0 z jego 136PS i programowalnym kompem - można około 150PS zrobić.
Silniki z Mitsu mają kilka zalet - ale najważniejsze, że są naprawdę nie do zajechania ! Uszczelka pod głowicą wytrzymuje i 300tyś nawet przy ostrym traktowaniu! Konstrukcja prosta, solidna, a części zamienne dostępne od ręki. Ładny kolektorek 4-2-1 to standard.
Rzuć okiem na silniczki z Mitsu :
http://img144.imageshack.us/img144/6617 ... 6v006n.jpg - to 1.6
http://moto.allegro.pl/item613052658_mi ... basto.html a tutaj można 2.0 oblookać.
http://moto.allegro.pl/item608653392_mi ... kazja.html - 1.6 w cenie śmiesznej :)
Na brak mocy zawsze można narzekać, ale czasami warto zabrać się za wymianę silnika na inny niż modyfikowanie słabej jednostki aktualnie napędzającej nasze autko. W Audi mam 90KM ale 148Nm i jakoś to jedzie. Baaaardzo łatwo mogę wsadzić 1.8 Turbo o mocy seryjnej 150PS i wówczas podnieść do 180PS - takie silniki są w Passatach czy Audi A4, ich cena to około 1500-3000zł średnio. Przeróbki znikome - pasuje prawie p&p, no ale... wszystko przed nami.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL