forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 05:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Nowy kierowca wsiadł do Charade i się zaczęło...
PostNapisane: 13-03-2009, 13:16 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2009, 15:09
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
2 dni temu kupiłem Charade 1.0 z 94r (czyli chyba ostatni rocznik z tych 1.0). Nie powiem żeby był w dobrym stanie, mam problem ze skrzynią, na zimnym silniku biegi wchodzą normalnie, po przejechaniu 500 metrów już jedynka i dwójka z trudem łapią. Dodatkowo przejechałem około 20-30km (nie wyzerowałem licznika odrazu więc nie wiem ile dokładnie) i mi 1/4 baku spalił (wg wskaźnika). Są nowe przewody od świec, przypuszczalnie trzeba przeczyścić gaźnik żeby spalanie tak nie szalało (wczoraj też z 10km, strzałka nawet nie drgnęła) ale co z tymi biegami? Jaką pojemność ma bak? Gdzie ewentualnie dostać/ściągnąć jakiś manual do Charade? To mój pierwszy samochód i jestem w sumie zadowolony bo kupiłem go za grosze. Sorki za taki długi tekst :)

_________________
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa

PRAKTYKA jest wtedy gdy wszysko działa a my nie wiemy dlaczego

Tutaj łączymy teorią z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2009, 17:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Wskazówka do baku chodzi niesymetrycznie więc się nie przejmuj. Nie ma też wskaźnika rezerwy.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2009, 18:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-10-2008, 02:04
Posty: 1034
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Charade
Model: GTti
Rok: 87
dr_mateusz napisał(a):
Wskazówka do baku chodzi niesymetrycznie więc się nie przejmuj. Nie ma też wskaźnika rezerwy.


Ooo dobrze wiedzieć!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2009, 19:36 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2009, 15:09
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze tylko mi powiedzcie co to może się z biegami dziać, dzisiaj trójka przy agresywnej jeźdznie nie wskoczyła a potem przy spokojniejszej nie chciała czwórka wejść. Da się jeździć ale troche strach :P.

PS ile litrów do baku wchodzi? 38?

_________________
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa

PRAKTYKA jest wtedy gdy wszysko działa a my nie wiemy dlaczego

Tutaj łączymy teorią z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2009, 23:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11-01-2009, 14:49
Posty: 120
Lokalizacja: B-B/Kraków
Samochód: G100
Model: GTti
Rok: 1989
Jak dobrze pamiętam bak jest na 37L.

Jeśli chodzi o manuale to możesz sobie ściągnać kilka rzeczy z www.daiclub.com, ale najlepiej będzie uderzyć do usera "rojber" i poprosic o dostep do ftp, tam znajdziesz prawie wszystko co jest o charadkach w sieci ;)

A co do skrzyni, to poczekaj na wypowiedz zaawansowanych w tym fachu, którzy mieli na "własne ręce" doczynienia z charadkowymi skrzyniami - bo tak teoretycznie to może cos nie tak olej, skoro po nagrzaniu biegi nie wchodza, a na zimo pracuje ok... ? Chyba, że już same zębatki pod wpływem temp zmieniają w jakims stopniu swoje wymiary/pasownia - to takie gdybanie, gdyby ktoś miał jakieś fakty na ten temat to chętnie poczytam :)
Jakbys korek z ciekawosci zdejmował to możesz zobaczyc czy nie ma opiłków metalu - to by zle swiadczylo o jej stanie.
Pocieszeniem jest to, że można wyrwac za nie tak duże pieniądze sprawne skrzynie na allegro lub od forumowiczów.

_________________
GTti i troche do zrobienia ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2009, 23:30 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2008, 22:22
Posty: 172
Samochód: Daihatsu
Model: G200
Rok: 1993
namiary na materiały wysłane przez PW :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2009, 23:52 
Offline

Dołączył(a): 12-03-2009, 15:09
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki wielkie za te poradniki (trochę zajmie ogarnięcie jaki mam model), co do skrzyni: jak silnik jest zgaszony to bez problemu wszystko wchodzi, jak zapalę i kawałek przejadę to już 1/2 ciężko idą, wrzucić się da ale tak trochę jakby sprzęgło nie było do końca wciśnięte (chociaż dziwnych dźwięków nie wydaje).

_________________
TEORIA jest wtedy gdy wszystko wiemy i nic nie działa

PRAKTYKA jest wtedy gdy wszysko działa a my nie wiemy dlaczego

Tutaj łączymy teorią z praktyką czyli nic nie działa i nikt nie wie dlaczego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nowy kierowca wsiadł do Charade i się zaczęło...
PostNapisane: 08-04-2009, 12:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12-07-2007, 12:16
Posty: 96
Lokalizacja: Gdynia
A u mnie jest to samo od kiedy zmieniłem sprzęgło na nipparts dowiedziałem się że tu rozchodzi się o docisk który pod wpływem nagrzanie zaczyna działać źle czyli nie do końca rozłącza napęd parę dni temu kupiłem następny komplet ale już AISIN a to już wyższa półka nie to co ten śmietnik nipparts Pozdrawiam

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL