forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 04-10-2024, 15:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: luz kierowniczy
PostNapisane: 07-03-2009, 12:16 
Offline

Dołączył(a): 15-04-2008, 21:30
Posty: 22
witam wiecie może jak zlikwidować luz w przekłądni kierowniczej jak będe wolno szrpał kierownicą to słychać stuki w przekłądni ?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-03-2009, 21:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
A te luzy to w czym masz w Zetorze czy Ursusie?
Kolego Napisz jaki masz model Charady!

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-03-2009, 02:24 
Offline

Dołączył(a): 15-04-2008, 21:30
Posty: 22
w charadzie G200 z 1994r 1.3 16V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2009, 16:56 
Offline

Dołączył(a): 15-04-2008, 21:30
Posty: 22
to jak pomorze ktoś ?>


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2009, 19:19 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
1. Sprawdzić drążki kierownicze - nie końcówki a drążki, gdyż na nich od wewnętrznej strony najczęściej pojawia się luz. Najlepiej wjechać na kanał i na kołach ustawionych dokładnie na wprost złapać za drążek zaraz przy przekładni i szarpać przód/tył góra dół.
2. Następnie sprawdzić, czy nie mają luzu osiowego - złapać jednocześnie za obydwa drążki a ktoś inny próbuje skręcać w prawo i lewo. Jeżeli jest luz na "jabłuszkach" to wyczujesz, że w momencie kręcenia ruszy się jeden a drugi będzie stał. Ruchy kierownicą starczą 2-5cm prawo/lewo.
3. Sprawdzić luz na przekładni ślimakowej - dokładnie na docisku przekładni. Od strony kabiny jest duża nakrętka (chyba 30mm i mała śruba z łbem imbusowym) - dokręcić a jeżeli tam był luz powinno ustąpić.
4. Sprawdzić krzyżaki - jeden jest pod deską i jeden zaraz nad maglownicą - złap ręką a ktoś inny kręci kierownicą - luz wyczujesz.
5. Sprawdzić sworznie wahacza, luz tłoczysk amortyzatorów w kolumnie oraz luz na łożyskach oporowych w górnych mocowaniach.

Najlepiej podjedź do mechanika - oni mają to obcykane i przelecą te elementy w 5 minut :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09-03-2009, 21:08 
Offline

Dołączył(a): 15-04-2008, 21:30
Posty: 22
dziękuje sprawdze


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL