forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 07:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Nie wiem jakim cudem, to 2 różne silniki maja tyle ze sobą wspólnego, że były montowane w Charade i mają po 3 cylindry na tym podobieństwo się kończy !!!!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 12:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jakie dwa różne silniki ? Bloki z zewnątrz są identyczne z tego co ja pamiętam.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 19:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
hm nom raczej ciężko bedzie zamontować głowice od GTTI może sie myle ale hm dlamnie to niemożliwe !!!!!

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 19:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Jak najbardziej możliwe , zmienić trzeba by jeszcze kółko od paska na wale i można to do kupy poskładać , druga sprawa że trzeba by mieć cała instalacje silnika od GTti żeby obsłużyła wtryski czujniki itp , no i druga sprawa niewiedaomo jak by to śmigało z racji innego wyprofilowania tłoków w porównaniu z gtti, ogólnie Gtti bez turbo jestnawet słabsza niż zwykła 1.0

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-09-2008, 21:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
>Rojber...
W G200 były zawsze te same silniki 1.3 - miały 84 lub 75KM.
75KM były na Germany - ograniczenie mocy ze względu na ubezpieczenie OC - gdzie w tamtych czasach płaciło się od mocy a nie od pojemności.
84KM - reszta Europy i Świata.
W silniku 75KM była zwężka - plastikowa trójkątna wsadka przed przepustnicą - gdzieś nawet miałem fotkę. Powodowała, że wpadało mniej powietrza do gardzieli, a dokładniej wsadzona była od strony gdzie zapadka uchyla się do wewnątrz.
Podobne rozwiązanie było w Hondach Civic 1.4, ale tam była to kwestia wymiany uszczelki pod posadowieniem mono lub duo-wtrysku (nie wiem jak to nazwać ale honda miała w niektórych silnikach 2 wtryski na 4 gary :)). Uszczelka miała większy wypust do wewnątrz i powodowała zatrzymanie wpadającego powietrza. Oczywiście z fabryki wychodziły zaplombowane, a jak ktoś grzebał i wymieniał na wersję "odblokowaną" to czepiali się na przeglądach. Tutaj nawet masz aukcję z taką "magiczną uszczelką" : http://allegro.pl/item422163660_honda_c ... 90_km.html
Blok silnika z G102 i G200 różni się...jednym otworem więcej na połączenie ze skrzynią. W G200 1.3 i 1.6 sprzęgła miały 190mm a w G102 były 180mm - może dlatego wymagane było w G200 jedno połączenie więcej.
Nie zapominaj, że aparat zapłonowy w G102 HC-E miał jeszcze wyprzedzenie zapłonu na podciśnienie, a w G200 tego nie było. Silniki mają inne wtryski i z pewnością inne oprogramowanie w kompie. Miałem wsadzony silnik 90KM od G102 do G200 i nie było czuć, że ma 6KM więcej :)
No ale żebyś był zadowolony podam linka : http://dairally.net/daihard/chas/Chokes/Chokes.htm pod którym znajdziesz info o średnicach przepustnic w silnikach do Charadek ;)

Czy temat wyczerpany ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2008, 09:44 
Offline

Dołączył(a): 16-03-2008, 22:22
Posty: 172
Samochód: Daihatsu
Model: G200
Rok: 1993
Znowu tona wymiarów, skrótów i innych pierdół :) daihard to już chyba na pamięć znasz...

Chodzi o to, że oba silniki - traktowane czysto jako kawałek stali, jako konstrukcja - dysponują podobno tą samą mocą 90KM.

Będąc w G100 zachowują 90KM, będąc w G200 mają 84KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2008, 23:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zależy co nazywasz "silnikiem" - blok + głowica + kolektory dolot/wydech i sterowanie czy tylko SAM BLOK ? Jeżeli porównasz BLOK to tak jak pisałem - nie ma różnic wewnętrznych a jedynie inny sposób mocowania do skrzyni biegów i do przedniej poduszki. Natomiast jak porównasz całe silniki z osprzętem - to nie są identyczne więc nie nazwałbym tego "ten sam silnik w G102 i G200"
Jeżeli wsadziłbyś kompletny silnik z G102 z dolotem w lewodo G200 i podłączył do kompa od G200 to pewnie i tak nie uzyskałbyś tych 90KM gdyż komp nie współgra z silnikiem / dolotem / czujnikami.

Więcej "pierdół" nie będę podawał skoro to "pierdoły" :]

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL