forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 12:01

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 12-07-2008, 19:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Nie a dlaczego pytasz??
Jeszcze od czasu zakupu nikt ich nie regulowal.Moze w servisie Daihatsu ale to byloby dawno

O czym myslisz drookash

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-07-2008, 22:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Myślę, że mogą być za ciasno :/ Ktoś może chcąc uniknął specyficznego klekotania 16v zrobił szczelinki na zaworkach mniejsze niż powinny być - silnik chodzi ciszej, ale nie jest to dobre :/ Krzywki i zawory mają pewną bezwładność i wyregulowane na ciasno przy wyższych obrotach nie domykają się. Dlatego w typowo sportowych silnikach wsadza się mocniejsze tależyki, sprężyny i lżejsze wzmacniane krzywki. Wciskasz gaz to komp wysterowuje zapłon na ostrzej - mieszanka zapala się jeszcze zanim ssące zaworki zdążą się zamknąć - normalnie to też występuje, lecz jest tak wyliczone, że trafia idealnie. Skoro ssący nie jest domknięty - spaliny idą w kolektor, zakłócają prawidłowy obieg napełniania świeżym powietrzem i mają wpływ na MAP sensor - ten głupieje :/
Troszkę to wyolbrzymiłem, ale jeśli ustawisz luz naprawdę mały w silnikach tak mocno wyżyłowanych jak charadki zjawisko samo się potęguje.
Sprawdź zaworki, albo lepiej - daj sprawdzić naprawdę DOBREMU fachowcowi - sprawdzaj na gorącym silniku. Wartość luzów masz w tutorialu na głównej stronie charade.pl

Byłeś na sprawdzeniu ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Ostatnio edytowano 13-07-2008, 10:28 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-07-2008, 09:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Nie jeszcze nie bylem na sprawdzaniu cisnienia na listwie wtryskowej.Natomiast co do tych zaworkow to moze i masz racje bo ostatnio na spotkaniu z Seba601s zdziwil sie ze tak cichutko chodzi.Moze i to jest przyczyna.
Jezeli otworze gorna pokrywe zaworow musze wpakowac nowa uszczelke czy wystarczy spowrotem zalozyc ta stara??

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-07-2008, 10:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Stara uszczelka wytrzymuje.. 5-8 ściągnięć, to naprawdę dobrze zrobione i przemyślane uszczelnienie, to nie OPEL czy MATIZ, gdzie z wymianą oleju wymienia się uszczelkę kapy :D

Ważne - dokręcaj z powrotem baaardzo równomiernie - etapami każdą ze śrubek, naprzemiennie po skosie i nie za mocno, jak zacznie się tam za jakiś czas pocić - poprawisz, ale lepiej żeby były niedociągnięte niż przeciągnięte śrubki :/ Moja pokrywa pękła gdyż jedna śrubka była dokręcona mocniej i przy nagrzewaniu silnika.. pyk i szczelinka - odpękł jeden z chwytów na rogu. Uważaj by śrubki nie "wciągały" gumy - lubią się kleszczyć w uszczelce.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-07-2008, 14:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Dzieki ci za te informacje.Co do luzow to juz sobie wydrukowalem.Na dniach mam dostaj filtr oleju filtr powietrza made in japan bo ten co teraz mam jest homo niewiadomo.Moze to przez niego mam takie objawy bo bylo super jak go kupilem.Na dniach robie wymiane oleju rozrzad szczeki i te zaworki zrobie.Moze to jest przyczyna

Pozdrawiam i dzieki za info.

Co do silnika twojego to jeszcze jestem na etapie szukania miejsca na niego bo maly nie jest

Pozdros

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-07-2008, 07:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Drookash ma zawsze racje mam 2 pokrywy zaworów i obie strzelone w tym samym rogu.... Dobrze że ta przy silniku jest O.K :)

Czy jest konkretny moment dokręcania pokrywy zaworów ?????

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-07-2008, 08:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Przed dokręceniem uszczelkę posmaruj olejem - lepiej się układa, co się wyciśnie - wytrzesz.
Palcem na całej długości wepchnij ją dobrze z pokrywę.

Moment dokręcania pokrywy zaworów to 0,3 - 0,5 kg/m
Moment dokręcania pokrywki rozrządu to 0,2 - 0,4 kg/m

A tutaj kolejność dokręcania :

Obrazek

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-08-2008, 15:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Ello jestem po wymianie paska rozrzadu ,oleju,filtra oleju ,no i co najciekawsze wymienilem rowniez filtr powietrza na Ashika.Wydaje sie mi ze to problemem byl u mnie filtr powietrza bo mialem jakis wczesniej homo niewiadomo .Autko teraz jest zwawsze i moge sobie spokojnie na trasie nim pocisnac.

Aha Drookash sprawa sie wyjasnila mam silniczek 1,3 w swojej.Po rozmowie z kobieta oznajmila mi ze wszyscy ktorzy przyjezdzaja z 1,5 i nazekaja na nie ze bierze olej ze peknieta glowica proponuja wlozenie 1,3.Kolo od ktorego kupilem nie jest obeznany w tej dziedzinie wiec w Agmar zapewnili go ze zaaplikuja mu silniczek z ktorego bedzie zadowolony.

Co za tym idzie na 80% biore ten twoj silniczek.Jeszcze tylko dogadam szczegoly z zona i bede sie kontaktowal.Oczywiscie jak go jeszcze masz


Pozdros

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-08-2008, 20:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Gwarantuję Ci, że ożywienie silnika spowodowane jest świeżym olejem a nie filtrem. Nowy olej nie ma w sobie tyle syfu i benzyny - lepiej uszczelnia lepiej tłok/tuleja i dzięki temu komprecha lepsza. Pojeździsz 2-3 tyś objawy wrócą - przerabiałem to u siebie ;)
Silniczek leży - na dodatek pojawiło się coś jeszcze - aplause 1.6 na części do rozbiórki więc... Jest w czym wybierać :D W tym roku na zlot przyjadą z Bydgoszczy potwory G102 ze wspomaganiem, tarczowymi hamulcami na tyle, rozpórkami z GTTI i silnikami z 1.6 !
Ja mooooże stawię się swoją dawną G200 ewentualnie będzie 1.0 - dawne autko Evo :)
Dziwny ten Agmar... wsadzają 1.3 za 1.5 do sedana :)?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2008, 17:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Moze pora juz przejsc na mineralny olej bo jak narazie to jezdze taki jak zalali w agmar czyli ESSO 10W40.a ma nacykane silniczek okolo 160tys.Dziwna sprawa z tym olejem co piszesz bo wychodzi na to ze zajechane pierscionki moga byc a byly robione w zeszlym roku a Agmar.Dokladnie to nawet mam fakturke na caly uklad korbowo-tlokowy.Ale jak jest to niewiadomo bo fakturke mozna wystawic zreszta wiadomo jak robia w servisach

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-08-2008, 23:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pierścionki u mnie posypały się po 6 tyś km :) Mówić więcej ? Nie zapominaj, że tuleje w charade są nie połączone z blokiem na górze (tzw. otwarty blok). Każde rozkręcenie i skręcenie to inne ustawienie względem siebie - czasami na pomiarach wychodzi idealnie a po przykręceniu z tulei robią się owale. Takie te silniczki już są - raz rozebrany - nie pojeździ długo. Inna sprawa, że wsadzanie obcego wału / korb / tłoków czy o zgrozo panewek to zabijanie silnika. Żaden tłok nie pracuje w idealnie prostej linii - krzywizna wału, zgięcia korbowodów czy sworzni powodują, że tłoki tańczą po całej tulei - rzecz normalna. O ile luz tuleja/tłok jest jak w nowym silniku to jest OK - z czasem jednak po takich przeszczepach luzy pojawiają się o wiele szybciej niż na fabrycznie zmontowanym silniku. Części które docierały się w jednym silniku przez 100tyś km nie dotrą się ponownie do nowego bloku - obojętnie jakby nie były pasowane. Wystarczy by resztki niedomytych śmieci dostały się na pierścienie olejowe od dołu, by lekko puszczała uszczelka pod głowicą (woda w komory spalania) a pierścienie posypią się momentalnie. Woda 1 kropla przy zapłonie zamieniając w parę rozszerza się 6-krotnie, wypłukuje film olejowy i pierścień trze o tuleję. Tuleja twardsza więc pierścionki się poddają :( Czasami skład mieszanki (za bogata) powoduje zalewanie oleju benzyną - dlatego warto od czasu do czasu zrobić traskę by benz z oleju wyparowała.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL