forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 13:39

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: problem ze stukami w przekladni?
PostNapisane: 21-04-2005, 12:02 
hej wszystkim Charadzistom..
mam g100, 93r, benzyna. od pewnego czasu (ściśle mówiac od ponad roku z przerwa) mam stuki na kierownicy (pojedyncze). gdy kierownica jest ustawiona na wprost to ruszając nią lekko - lekko stuka. kręcąc w jedną lub drugą strone po wykonaniu około 1 lub półtora obrotu slychac stuknięcie (jedno) i potem cisza. to samo po wykonaniu obrotu w prawo czy w lewo. w czasie jazdy samoistnie nic nie stuka. tylko przy skręcaniu w punktach/momentach które opisałem.
przy przeglądzie serwisant na szybko stwierdził ze to chyba przekładania kierownicza pada i potrzebna nowa (paranoja- jakies 1500 zl oryginalna w komplecie) albo regeneracja przekładni.

czy ktoś może doradzić mi czy to faktycznie przekładnia i co począć w tej sytuacji?

dzieki z góry.
rafal


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-04-2005, 12:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Ktoś już o tym pisał niedawno i wyszło że to przekładnia. O ile pamiętam jest tam jakaś regulacja która może to wyeliminować, a jak nie to regeneracja nie jest droga.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: przekładnia....?
PostNapisane: 21-04-2005, 12:26 
hej Hitman.

już wcześniej zacząłem badać temat regeneracji ale w szczecinie (okolicy) tylko jeden punkt ponoć to robi ale tam gość nie odpowiada. więc jestem w kropce.
a problem jest w tym że generalnie w serwisach tylko strzelają diagnoze (zapomniałem że kilka dni temu przy innej naprawie w serwisie zajmującym się japończykaimi też gość przestawiając autko zauważył i sam nie wiedział do końca co to może być).
ale chyba będę dalej wiercił temat regeneracji.
popoluję na ten punkt z regeneracją i popytam.

czy ktoś robił coś takiego? regenerację przekładni (o ile to jest ta przyczyna) bo jeśli coś innego (tak jak wspomniał Hitman) to będzie nowy znak zapytania. i też do sprawdzenia. tylko gdzie w okolicy ktoś dobrze zna Charadki.
rafal


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-04-2005, 12:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
Cytuję co napisał kosa-45:

"stuki takie są powodowane rozregulowaniem przekładni kierowniczej.
Z biegiem czasu ( w trakcie normalnej eksploatacji) sprężyna dociskająca zębatkę do zębnika w przekładni kierowniczej traci sprężystość co powoduje stuki tejże przekładni. Sprawa jest prosta, należy wyregulować docisk zębatki przekładni kierowniczej (jest to element serwisowej regulacji - nie jest wymagana wymiana rzadnej części w przekładni kierowniczej, ani też jej rozbiórka ) i usterka zostaje usunięta"

pozdro

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: stuki...
PostNapisane: 21-04-2005, 12:54 
hej ponownie.

dzieki za zwrocenie uwagi. czytalem wcześniej co pisał Kosa-45.
po prostu wydawało mi się, że tam występują stuki przy kołach. a u mnie to wyraźnie czuć stuknięcie na kierownicy-wręcz czuć taki przeskok w momencie jałowym (na wprost) i przy obrocie okolo 1-1.5 raza. również na postoju.

ale faktycznie musze to zbadać. tylko kto to wyreguluje skoro w serwisie nie wiedzą o tym? ja mam ich uczyć?

zasępiony rafal


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-04-2005, 13:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-09-2004, 16:23
Posty: 463
Lokalizacja: Jelenia Góra
U ciebie to jest na bank problem z przekładnią. Jedź do jakiegoś dobrego mechanika i powiedz to co kosa napisał to ci pewnie wyreguluje.

_________________
Charadka GTti

..::: Systemy Car Audio :::..

www.caraudio.jelenia.pl

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: stuk puk..
PostNapisane: 21-04-2005, 13:45 
Fakt Hitman...

tak też zrobie. najpierw namierze aleastycznego i otwartewgo mechanika i mu powiem jakie wskazówki ma Kosa.

przeciez po 100 000 km przekladnia jeszcze nie powinna wysiadac. a ja jestem pewien przebiegu 100 000 wiec to raczej regulacja.

dzieki i spokojnego dnia.
rafal


Góra
  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL