forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 11:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 28-06-2008, 23:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Może nie mam za dużej wiedzy ale wiem, że te testy nie obrazują faktycznego stanu amortyzatorów. Żeby sprawdzić amortyzator to musiałbyś go wymontować i oddać do fabryki tam by go sprawdzili. Ja widziałem ostatnio pojechaliśmy z tatą na sprawdzenie całego zawieszenia. Wiemy, że amortyzator tylny lewy nie trzyma bo zaczyna bujać na zakrętach(w mieście nie przeszkadza), a na teście nam wyszło ponad 70 procent obie strony i 79 przód bo były wymieniane. Wiec te testy nie dają prawdziwego obrazu.
A co do amortyzatorów to wymienia się wtedy kiedy potrzebuje tego użytkownik lub jak ktoś się nie zna to mu zalecą na sprawdzonej stacji.
A w meganie na przodzie wymieniliśmy amory bo zaczęło auto bujać. Założyliśmy najtańsze olej-gaz delphi i powiem, że są super.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-06-2008, 23:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Od tego jak wyjdą amorki na przeglądzie technicznym w stacji zależą takie czynniki jak:
1. temperatura
2. wysokość opony założonej na felge
3. obciążenie tych amortyzatorów
4. ilość powietrza w oponie.

Tak że za każdym razem może wyjść ździebko co innego (tak stwierdził diagnosta!)

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-06-2008, 00:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jejku... nie musicie mi tego mówić :)
Wszystko wiem - sprawdzanie amorków na trzepakach w stacji diag to jedynie szacunkowy obraz tego co w nich siedzi :)
Dla zaspokojenia dodam, że... poprosiłem ładnie Pana o konkretne sprawdzenie auta - będzie tym jeździć moja żona i 2-ka dzieci, a że miał troszkę czasu - sprawdził ciśnienie w oponach, sprawdził, że lacze to 195/65R15 - katalogowe Audi do tego modelu i dopiero zaczął trzepać. Przy okazji wyszedł luz na prawym łączniku amorka z drążkiem stabilizacyjnym (ale o tym to wiedziałem bez trzepaków - 22 zł nowy :) ). Jedno jest pewne - w naszych polskich realiach dla świętego spokoju amorki wymieniać co 3-4 lata a z pewnością będzie OK.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL