forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 02-10-2024, 12:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 08:26 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Bywalem już na różnych forach ale tak gościnnych ludzi jeszcze nie spotkałem :) W takim razie jak tylko defintywnie wylucze wszystkie inne usterki, których usunięcie to drobiazg i okaże się, że uszczelka na 100% wówczas będziemy się umawiać.

Planuje się wybrać na jakis przegląd bo jak wyczytałem wczoraj w necie uszczelkę można bardzo łatwo zdiagnozować za pomocą odpowiedniej aparatury. Jak tylko założe rejestracje (obecnie w Zielonej Górze gdzie czekają na wymiane z tymczasowych na zwykłe - tam jestem zameldowany)załatwie temat mechanika i wtedy umówimy się na konkretny termin wizyty :)

Pozdrawiam i dzięki wielkie

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 10:41 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Hej,

właśnie wracam prosto z serwisu zajmującego się wyłącznie samochodami japońskimi i koreańskimi. I tu właśnie mam newsa. Mechanik stwierdził, że to co u mnie się dzieje (bulgotanie ze zbiorniczka wyrównawczego) to na 99% nie jest uszczelka pod głowicą.

Jego zdaniem to problem z chłodnicą tym bardziej że zasypałem ją znanym juz każdemu proszkiem do uszczelniania chłodnic. Prawdopodobnie przytkał mi on część kanałów w chłodnicy czego efektem jest to że ciśnienie zamiast naturalnie uchodzic przez korek wychodzi poprzez zbiornik wyrównawczy - stąd bulgotanie.

Ponoć jesli miałaby być to głowica to musiałby pojawić się conajmniej kilka z poniższych objawów:

- Wywalanie korka w zbiorniku wyrównawczym oraz wywalanie przezeń płynu.
- Biały dym z rury
- Woda w oleju lub odwrotnie.
- Spadek mocy
- Dramatyczne grzanie się silnika

i jeszcze kilka innych, które równiez u mnie nie występują.

Stwierdził że pierwsze co to trzeba wypłukac ten syf z chłodnicy co w efekcie może spowodować że zacznie cieknąć.

Podsumował to równiez tym że mogę jeździć spokojnie dalej - póki nic poza bulgotaniem się nie dzieje to dramatu nie ma. Jak zacznie się coś dziać wtedy nalezy reagować - jesli to uszczelka to z czasem będzie coraz gorzej i wtedy nalezy myśleć o naprawach.

Co o tym myślicie ??

Pozdro

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 10:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
"....Lepiej zapobiegać niż leczyć.." i chyba tego trzeba było się trzymać

jeśli owy cudowny proszek pozatykał ci kanały w chłodnicy to nie będziesz miał wystarczającego chłodzenia co za tym idzie może to się skończyć przegrzaniem silnika

drookash napisał "Przegrzany silnik to już padaka :/" i dokładnie się z tym zgadzam

więc warto się zastanowić nad wypłukaniem tego cuda ".....co w efekcie może spowodować że zacznie cieknąć...." proponuję na początek wyjąć i wypłukać chłodnicę i zobaczyć jaki będzie efekt

płukanie całego układu jeśli przeprowadzi się je z głową to nie będzie cieknąć, a jeśli już zacznie to można zastosować uszczelniacz ale w płynie :twisted: a nie w proszku

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 11:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
witam!
na poczatku postu zadalem pytanie jaki kolor ma olej?
jesli dostaje sie do niego woda to powinien miec metny mlekowaty kolor (tak przypuszczam - jeszcze takiego problemu nie mialem).

Jesli to nie jest na 99% uszczelka to i tak nalezalo by zorwiazac problem bombelkowania.
Przeplukac uklad chlodzenia i ewentualnie wymienic chlodnice.
U mnie tez ciekla chlodnica, zasypalem magicznyn proszkiem i po tugodniu mialem zapchana chlodnice, co spodowalo powolne rozwalanie zeberek tej chlodnicy.

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 11:06 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Dzięki Sebek za opinie, napiszcie mi prosze co uważacie na tem tej diagnozy ?? Moim zdaniem jest logiczna a co najważniejsze optymistyczna - nawet jesli dojdzie do wymiany to koszt ok 500 pln z nową chłodnicą i robocizną a nie 1000pln :)

Poważnie zastanawiam się nad zrobiniem z tym autkiem porządku - sprzedając go jak dołoże trochę oszczędności to kupie coś za ok 5000 ale w stanie równie niepewnym, jak włoże w tego ze 3000 to cenowo wyjdzie na to samo ale będę mial pewność że auto jest igła, do tego odmaluje go sobie i zrobie blacharkę i jakiś spojler.

Póki co musze go zarejestrować i do tego czasu zdecydować czy ładować w niego kasę czy sprzedać i szukać czegoś innego.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 11:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Jaka to filozofia zamówić chłodnicę pod model,

i jaka robocizna no chyba ze sam sobie zapłacisz bo to chyba nie problem odkrecić korek spustowy pod chłodnice podstawić miedniczkę zlać płyn by nie zanieczyszczał środowiska, zdjąć węże i odkręcić jeśli dobrze pamiętam 2 śrubki,

Przykręcić nową chłodnicę, kupić płyn do chłodnicy koszt 25-30zl, pozakładać węże, zalać chłodnicę płynem, odpalić i w razie potrzeby uzupełnić niedobór płynu,

Ot cała filozofia:

Koszty:
Nowa chłodnica = 240zł
Płyn 5l = 25-30zl
--------------------------------
Na okrągło licząc = 300zl

200zł zostaje ci przy portfelu na pełny bak :)

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 11:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Dokladnie!
Ale za nim to zrobisz, dokladnie wyplucz pozostalosci proszku z ukladu chlodzenia aby nie zapchal nowej chlodnicy.
Ja po prostu zalalem kilka razy wodom demineralizowana, silnik pochodzil pare minut.
No i zalozylem nowa chlodnice.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 14:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ale ty Evo jesteś domyślny ;)

Jeżeli masz mało płynu - wypychać będzie powietrze i nie będzie rosnąć. Woda w zbiorniczku prawie zawsze jest ciepła a nie gorąca.
Charade ma układ "otwarty" - tzn woda w nadmiarze nie tworzy ciśnienia a uchodzi do zbiorniczka przelewowego. Audi ma np. zamknięty - woda tworzy ciśnienie w układzie a czym większe ciśnienie tym wyżej punkt wrzenia płynu ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: identyczne objawy
PostNapisane: 26-06-2008, 16:33 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
Miałem w mojej identyczne objawy, chociaż to inny silnik, ale pewnie ta sama usterka.
Na początku płyn w zbiorniczku czysty, olej czysty, tylko to bulgotanie, a temp. w normie. Po jakimś czasie płyn w zbiorniczku przypominał zupkę, ale Charadka dalej jeździła. Aż pewnego dnia bardzo efektownie i widowiskowo wywaliło mi płyn ze zbiorniczka, ogromna chmura pary z wydechu i z pod maski. Silnik chodził dalej na 2 cylindry, ale nie chciałem go katować. Uszczelkę zmieniłem na poboczu, tam gdzie autko stanęło. Nic nie czyściłem, nawet nie odłaczałem przewodów. Kumpel podniósł głowicę, ja wyciągnąłem starą uszczelkę i założyłem nową. Na tej uszczelce, wymienianej po partacku zrobiłem ponad 6000 km! A za ten czas kupiłem kolejną i woziłem w bagażniku.
Co do ceny wymiany uszczelki to paranoja. Za splanowanie wygiętej głowicy, szlifowanie gniazd zaworowych, wymianę uszczelniaczy, no kompletny remont, dałem 150 zł!!!
Fakt że musiałem ją zawieźć luzem, tzn. zdemontowaną i sam potem zakładać.
Kompletny remont głowicy, panewki główne, wymiana pierścieni i nowa chłodnica wyszła mnie około 1000 zł

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-06-2008, 21:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
3-cylindowe silniki mają "zamknięty blok" - tuleje połączone z korpusem bloku, a w 4-cylindrówce daihatsu tuleje stoją luzem i nie są połączone z korpusem. O ile na 3-cylindrowym po takim zabiegu dało radę ujechać 6tyś km to w 1.3 i 1.6 nie ujechałbyś pewnie 1tyś. Ja zmieniłem w sumie... 5 uszczelek (swoich) i pomagałem przy jednej u Evo - mam akurat w tej sprawie doświadczenie :) Obojętnie czy masz planowaną głowicę czy nie... raz rozkręcony silnik 1.3 czy 1.6 nie pojeździ długo o ile nie zrobisz całej reszty czyli dołu.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-06-2008, 08:32 
Offline

Dołączył(a): 10-06-2008, 09:00
Posty: 11
Z tego co piszecie wynika, że Waszym zdaniem nie jest to problem z chłodnicą jak stwierdził mechanik a jednak uszczelka.

Odnośnie ceny wymiany uszczelki pod głowicą to dzwonilem w kilka miejsc i 1000pln to najniższa kwota jaką sobie życzyli.

Pozostaje mi mieć nadzieje że to jednak nie uszczelka bo to najdroższa zabawa w samochodzie.

Pozdro

_________________
Pozdrawiam
TcjN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-06-2008, 10:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
No i znów ulegasz tendencjom "wysokich cen" :(
Powtórzę - uszczelka TOKEI - 99 zł po zniżce klubowej, olej + filterek - 100 zł, płyn chłodniczy - 30 zł.
Robocizna - to chyba na tym najwięcej chcą zarobić !!! Ostatnio zmieniałem uszczelkę w 3,5 godziny - rozebranie rozrządu, odkręcenie i zdjęcie głowicy, wyczyszczenie i skręcenie + rozrząd... Czy taka praca może kosztować 800 zł ?
Co do planowania - w manualu jest mowa a sprawdzeniu w 3 płaszczyznach równości i tolerancja 0,1mm na długości sprawdzania. Sprawdzać można po odkręceniu wałków z krzywkami - jak jest OK i nie ma wżerów w powierzchni głowicy to planowania się nie wykonuje !!! Każde 0,1mm zebrane z grubości głowicy to większe sprężanie, inaczej rozłożony moment obrotowy, inne spalanie, skład mieszanki i większa szansa na ponowne wywalenie uszczelki.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-06-2008, 12:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Niech chłopak wymieni chłodnice..jak będzie zle to zrobi uszczelkę....chłodnica i tak do wymiany i tak,bo ciekła....może to faktycznie nie uszczelka....nie trza od razu remontu silnika robić...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL