forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 10:05

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: czy wyjme wałek bez zdejmowania głowicy ? ( cb90 '92 )
PostNapisane: 28-03-2008, 16:12 
Offline

Dołączył(a): 05-09-2006, 13:53
Posty: 23
Lokalizacja: Kielce
.... glowny walek rozrzadu?

wyobrazcie sobie ze wymienialem alternator bo zatarlo sie lozysko i po naprawie przy odpaleniu auta ni z tad ni z owad silnik zgasl i strzelil pasek. fart ze zaden tlok nie uszkodzil zaworow.
po prostu cos sie zatarlo na glownym walku i pasek strzelil bo korbowod ciagnal.

jak go teraz wyjac zeby wstawic drugi? co musze zdemontowac? na razie jest otwarty od pokrywy zaworow, zdemontowany uklad od zaplonu
co musze jeszcze zdjac zeby go wyjac i jak to zrobic by nie uszkodzic niczego?

silnik CB 90 1000 B 92 r

pozdrawiam radek

edit by evo
umieszczaj typ silnika w temacie i staraj się aby tematy były bardziej konkretne a nie " powiedzcie mi..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-03-2008, 18:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
jakim cudem i skad wiesz ze nie pokrzywiło zaworów

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-03-2008, 18:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
zawory na 100% pogiete minimum 2-3 - sciągnij korpus aparatu zapłonowego i wałek sie wysunie - oczywiscie kółko paska też musiśż zdemontować

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-03-2008, 20:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-09-2007, 19:07
Posty: 208
Lokalizacja: Warszawa
ojej panowie a taki np.Zbyszek Nowak :wink: http://www.nowak.pl/ http://www.nowak.pl/ to myslicie jest jeden na świecie ? Tacy ludzie nie musza rozbierac silnika i juz wszystko wiedza :lol:

_________________
E46 3,0 , GTTi FaN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2008, 05:52 
Offline

Dołączył(a): 29-09-2006, 13:20
Posty: 13
Lokalizacja: Drążna
chyba jestem za bardzo pijany bo czytałem to 2 razy i nadal nie wiem co chcesz wymienić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-03-2008, 07:10 
Offline

Dołączył(a): 04-06-2006, 05:45
Posty: 279
Lokalizacja: Sosnowiec
Samochód: CHARADE 1.0TD
Model: G101
Rok: 1991
Zawory uszkodzone! Moim zdaniem nie obejdzie się bez naprawy głowicy. Pasek strzelił albo ze starości albo z powodu zatarcia wałka rozrządu. Jeśli chcesz się przekonać czy zawory pokrzywiło to proponuję powietrzna próbę szczelności. Zakładasz nowy pasek rozrządu oczywiście prawidłowo ustawiasz rozrząd. Wykręcasz świece. Cylinder badany ustawiasz w gornym położeniu tłoka, obydwa zawory mają być zamknięte. Przez otwór świecy podajesz ciśnienie powietrza ( kompresor, butla z reduktorem) wystarczy 2 do 6 atmosfer i słuchasz :D . Gdzie słychać uciekające powietrze tam masz uszkodzony zawór( szum w kolektorze ssący lub wydechowym). Powtarzasz w pozostałych cylindrach. Nie znam dokładnie tego silnika ale ta metoda pozwala sprawdzić szczelność w cylindrach. Jest to sporo pracy ale skoro twierdzisz że zawory są proste to przed odpaleniem sobie sprawdź. Wydaje mi się że jednak najlepiej byłoby zdjąć głowicę to nie jest znowu tak dużo roboty. To w zasadzie niemożliwe żeby zaworki przetrzymały zerwanie paska.

_________________
1,0TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31-03-2008, 11:53 
Offline

Dołączył(a): 05-02-2007, 12:24
Posty: 133
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Samochód: Charade
Model: Były G100 i G112
Rok: 1988
No chyba że najpierw silnik się zatrzymał, a pasek strzelił później hehehe.
Co do stanu zaworów, to po założeniu paska i wałka, wykręć świece i sprawdź czy wał zrobi ze dwa pełne obroty bezkolizyjnie, najlepiej kręć kluczem na wykręconych świecach, w G100 jest nawet specjalna dziura w nadkolu, przez którą dostaniesz się do śruby wału głównego, lub za koło z rozrządu. Jeśli przejdzie, możesz zmierzyć kompresję na wszystkich cylindrach.
Na tym, lub tych co nie będzie kompresji masz pogięte zawory.

_________________
Było Charade G 100 CB23 1.0 B 1988r. oraz
Charade G 112 4WD 1,3 16V EFI 1988r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL