forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 19:33

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: dzieńdobry :P
PostNapisane: 10-12-2007, 13:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-12-2007, 23:37
Posty: 22
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem G200tki. Roczkin 96, przejechane narazie 108 tys, sprowadzona od germanów od starszej pani (rocznik 1942), stan prawie że igiełka.
Silniczek 1.3 był ze zwężką, ale już zdjęta więc całe 84PS :P
5-cio drzwiwa, czerwona, pełna opcja oprócz klimy i airbaga pasażera.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-12-2007, 14:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Witam!
Też mam G200 tylko z 93r i teraz 88tyś na budziku.
Również mam G203 z 98r i 111tyś.

Załaduj zdjęcia to sobie obejrzymy.
Szerokiej drogi!
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-12-2007, 14:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07-10-2005, 14:48
Posty: 1097
Lokalizacja: Krosno
Witam na forum kolejnego posiadacza charady g200. Liczę na Twój udział w dyskusjach na forum i czekam na zdjęcia autka.
Pozdrawiam.

_________________
JEST RENAULT MEGANE 1.6 75KM.

BYŁ MITSUBISHI COLT C51 1.3 gaźnik, sonda lambda i ecu.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dzieńdobry :P
PostNapisane: 11-12-2007, 01:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
kubix napisał(a):
Silniczek 1.3 był ze zwężką, ale już zdjęta więc całe 84PS :P


Ah ta niemiecka ubezpieczalnia...

Witamy na forum !!

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: dzieńdobry :P
PostNapisane: 11-12-2007, 08:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
kubix napisał(a):
Silniczek 1.3 był ze zwężką, ale już zdjęta więc całe 84PS :P

Mam do ciebie pytanie, co to za zwężka?
Może ja też ją mam?
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-12-2007, 22:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
Witam także posiadacza fajnej bryki...Opisz gdzie ta zwężka,bo może też ją mam.......bo odczuwam także brak paru kucyków...hi hi :twisted: i wrzuć fotki swojej maszyny...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-12-2007, 15:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Cytuj:
Silniczek 1.3 był ze zwężką, ale już zdjęta więc całe 84PS


Całe 84PS ? :) - w g102 "całe" to 90KM 8)

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-02-2008, 20:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-12-2007, 23:37
Posty: 22
Witam po przerwie!

Dodaje wreszcie link do galerii z moją szaradką, jeśli ktoś chce sobie oblukac:D
http://chomikuj.pl/kubix/charade

Co do zwężki t są 2 możliwości. Najczęściej tak jak u mnie jest na dolocie powietrza, pomiędzy puchą z filtrem a skrzyneczką metalową EFI, wystarczy odczepić plastik z filtrem żeby zobaczyć, mała aluminiowa, wklejona na ciepło.
Druga możliwość to podobno 'labirynt' w puszeczce EFI.

_________________
g200 '96 1.3 EFI 16v 84 PS

http://youngtimers.blogspot.com/ <-- zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-02-2008, 23:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
no bardzo ładna...a ta zwężka w puszce efi?? To można ją otworzyć?? MOżesz pokazać to na jakiejś fotce lub opisać dokładniej??
Kurde ostatnio oglądałem filmy z modelami G200...rajdówki i wyścigówki...te autko ma potencjał..jak to oglądam to aż się chce "latać"...
A samochodzik masz super...

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2008, 00:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Seba.. nie rozbierałeś EFI jeszcze ? Kilka śrubek i masz wszystko na wierzchu :)
Mi cały czas po głowie chodzi znaleźć sposób na wyłączenie odcinki na 7250rpm... Charada chce więcej a tu... cut cut...
W środku kilka małych scalaków i jeden większy, kondensatory papierowe, ale jak nówki :)
Może jakiś elektronik z forum podjął by się tematu i zgłębił zagadkę jak wyłączyć odcinkę ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2008, 00:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-12-2007, 23:37
Posty: 22
Nie w samej puszce, tyko w tej gumowej rurze która łączy puszke z plastikiem od filtra powietrza. Tuż przed przepustnicą.

drookash - też jestem za! chociaż żeby żeby zwiększyć do 7500 albo 8000, żeby tą 100 na 2ce robiła :D

_________________
g200 '96 1.3 EFI 16v 84 PS

http://youngtimers.blogspot.com/ <-- zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2008, 00:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Tam można zrobić zwężkę ? LOL... jak oni to wykombinowali :D
Ja śmigam tylko z puchą na filtr powietrza - reszta doloty jeździ w bagażniku ;)
Pięknie ryczy i moment niżej zszedł - czuć, że inaczej reaguje na gaz.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2008, 00:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-12-2007, 23:37
Posty: 22
No fajno, ale po coś ta rura chyba tam jest nie??
Może żeby woda albo jakieś farfocle filtra w 2 tygodnie nie zabrudziły doszczętnie?

_________________
g200 '96 1.3 EFI 16v 84 PS

http://youngtimers.blogspot.com/ <-- zapraszam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2008, 01:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wyjmuję jak śmigam na spoty ;) Na co dzień jest zamontowana, bo nie można wytrzymać od ryku silnika w kabinie :D Poza tym z kompletnym dotolem mieszanka pewnie jest bardziej prawidłowa a air flow lepszy dzięki rezonansowi. Mój "wąskopasmowy" AFR pokazuje, że mieszanka jest ok, ale to może być tylko złudzenie :/
Odcinkę nie będzie tak łatwo zlikwidować - chyba tylko reprogram scalaka lub odcięcie elektryczne na płytce :/
Ilość obrotów silnika bierze się z sensora położenia wałka znajdującego się w aparacie. 4 zmiany fazy na jeden obrót wałka czyli 2 obroty silnika. Sygnał wchodzi do kompa na pinie 18 i 19. Ten sam sygnał wyzwala zapłon na cewce i informuje ECU by uruchomiło wtryski.
Odcięcie go na stałe = niemożliwość odpalenia. Trzeba by było dalej szukać w ECU.
Jest to też dobre zabezpieczenie antykradzieżowe ;) odczepiasz wtyczkę od aparatu i nikt tego nie odpali nawet na zapych :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-02-2008, 08:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
kubix napisał(a):
No fajno, ale po coś ta rura chyba tam jest nie??
Może żeby woda albo jakieś farfocle filtra w 2 tygodnie nie zabrudziły doszczętnie?


To doprowadzenie plastikowe jest po to aby silnik nie zasysał rozgrzanego powietrza z komory silnika.
Wiadomo że czym cieplejsze powietrze tym rzadsze, a tak zasysa sobie zimniejsze powietrze co za tym idzie jest go więcej.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL