forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 05:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem, charade 1.0 D :(
PostNapisane: 06-01-2008, 13:19 
Offline

Dołączył(a): 28-12-2007, 11:45
Posty: 9
Lokalizacja: Łańcut
Witam, posiadam charade 1.0 D i byłem z niej bardzo zadowolony. Paliła 4 - 4,5 l /100km ale poszła jej uszczelka w pompie wtryskowej i kapała ropa, uszczelkę wymieniłem na nową i teraz zaczęła palić 8-9l / 100km. Paliwo z niej nie wycieka, niegdzie bo szystko suche, dodam że zaczęła strasznie kopcić.... Gdzie może być przyczyna, co mam z tym zrobić... Pomocy bo niewiem co robić....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-01-2008, 13:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
Pewnie dostaje za dużo paliwa które się nie spala do końca i stąd czarny dym. Może coś się przestawiło w pompie jak zmieniałeś uszczelkę :?

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-01-2008, 13:45 
Offline

Dołączył(a): 28-12-2007, 11:45
Posty: 9
Lokalizacja: Łańcut
Tak tylko niebardzo miało się co w niej przestawić...bo wszystko jest tak jak było, także niewiem...Jedyną rzeczą którą mogłem przestawić jest taka śrubka z boku pompy co są na niej dwie dziurki i coś się nią reguluję ale co? Choć ta śrubka wątpię żeby się przestawiła....bo raczej tak samo ją wkręciłem...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06-01-2008, 17:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-01-2008, 18:54
Posty: 88
Lokalizacja: Wrocław
pojedź do kogos kto ma analizator spalin i niech ci to ustawi tak jak trzba.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2008, 11:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
ta śrubka z boku jest do regulacji dawki paliwa, dałeś za dużą dawkę i dlatego kopci i pali dużo! możesz podjechać z tym do warsztatu na regulacje tak jak pisał przedmówca, albo odpal samochodzik na wolnych i powoli wykręcaj śrubkę i np po każdym pół obrotu śrubki dodawaj gazu i patrz czy kopci jak przestanie kopcić zakontrój śrubkę i powinno być dobrze!

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2008, 13:55 
Offline

Dołączył(a): 28-12-2007, 11:45
Posty: 9
Lokalizacja: Łańcut
Tak właśnie zrobiłem jeszcze wczoraj ale za dużo jej skręciłem i była słaba jak niewiem a co ciekawe dalej dużo paliła, więc ustawiłem tą śróbkę tak żeby nie kopciła i była w miarę mocna i sprawdzę jeszcze ile pali ale wydaję mi się że dalej dużo....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2008, 14:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-02-2005, 19:24
Posty: 165
Lokalizacja: wysokie mazowieckie
tak nawiasem mówiąc to jak sam montowałeś pompę to czy czasem nie przestawiłeś kąta wyprzedzenia wtrysku?? jeśli przestawiłeś kąt to może objawiać sie sporym spalaniem ponieważ paliwo nie zostaje wtryśnięte w odpowiednim czasie i silnik potrzebuje go więcej żeby się rozkręcić!!!

_________________
G101 1.0 b cb 90
wysokie mazowieckie
gg 3002241


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2008, 19:55 
Offline

Dołączył(a): 24-10-2007, 18:38
Posty: 58
Lokalizacja: Tarnów
a jak mozna wyregulowac ten kat? i ilosc paliwa? wszystko mechanik ustawi ktory ma dostep do analizatora spalin?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2008, 22:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
sam napewno tego nie wyregulujesz niewiem jak ma Twoj diesel a ale ja w 1,9tdi musialem jechac zeby mi podpieli pod kompa i dopiero wyregulowali bo inaczej niedarady
no ale teraz pyk i odpala a o niskim spalaniu nie wspomne :lol:

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-01-2008, 23:06 
Offline

Dołączył(a): 24-10-2007, 18:38
Posty: 58
Lokalizacja: Tarnów
tylko gdzie to wyregulowac
pytalem sie w boshu diesel to powiedzieli ze nie da rady
zobacze, moze podjade tam i moze cos ustale z mechanikami
bo ktos pisal ze ta pompa denso jest prawie jak bosh
a orienracyjnie ile bedize kosztowala taka regulacja?
bo z zapalaniem nie mam problemow (odpukac) nawet w duze mrozy, ale spalanie na poziomie okolo 8 litorw mnie dobija
mechanicy ktorzy robili mi rozrzad (jeden, drugi i trzeci) musieli poprzestawiac pompe


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2008, 09:54 
Offline

Dołączył(a): 28-12-2007, 11:45
Posty: 9
Lokalizacja: Łańcut
A byłbym wdzięczny jeśli byś mi napisał jak możnabyło przestawić kąt wyprzedzenia? Jeśli chodzi o to czy pompa jest zgrana z rozrządem to raczej nie poprzestawiałem...Porobiłem znaki i możliwe że pompa została luzem przekręcona kilka obrotów do przodu ale potem ustawiłem je na znakach tak jak była przed zdjęciem i jest idealnie tak samo...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2008, 15:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06-06-2006, 20:24
Posty: 460
Lokalizacja: Bydgoszcz !
nowy pasek nowe katy robienie znacznikow nic nieda wszystko na nowo trzeba ustawic musisz znalezdz dobrego fachowca ktory nie bedzie sie bał cos ruszyc

_________________
Sierra 2,9 V6 24V


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08-01-2008, 16:19 
Offline

Dołączył(a): 28-12-2007, 11:45
Posty: 9
Lokalizacja: Łańcut
Tak,ale pasek niejest nowy, jest stary, założony tak samo, ale mam jeszcze inny pomysł, może zwariował czyjnik paliwa? Bo tego paliwa nic nie ubywa dopiero po ok 40km drastycznie spada. Po zgaszeniu samochodu(i chwili postoju) i ponownym jego odpaleniu paliwa jest więcej niż przed zgaszeniem ale potem znowu ubywa i w rezultacie jest go coraz mniej, dodam że jest urwany jakiś czujnik, jutro dam fotkę, on wisi obok wentylatora, i wychodzi z wiązki co idzie do termostatu... A co do ustawienia pompy to nikt się jak narazie niechce tego podjąć...i jaka powinna być cena za taką usługę?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-01-2008, 16:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05-08-2007, 12:18
Posty: 122
Lokalizacja: Nowy Sacz/ Katowice
jesen gosc kolo Nowego Sacza regulowal mi za 100zl
ale z lancuta to masz kawalek :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-01-2008, 17:59 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
A z tymi wskaźnikami paliwa tak chyba już jest. U mnie podczas jazdy na trasie i na postoju wskazuje np 1/4 a jak przejade się po mieście to mam 0. Wydaje mi się, że przyczyną jest kołysanie się paliwa w zbiorniku, ale to tyjko podejrzenia :)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL