forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 07-10-2024, 20:19

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: przerywa i grzeje sie
PostNapisane: 27-09-2007, 18:50 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
mam problemik. Pojechałem dziś do pracy. było wszystko w p[orządku nawet rano po drodze zatankowałem. Po pracy wychodze a charadka sie krztusi traci obroty (zaraz po przekręceniu kluczyka) i gaśnie. Poprrawiam - to samo. No to dopalam raz jeszcze i po obrotach mu. uspokoiło sie. Ale potem dopiero sie zaczeło. Nie ujechałem może 5 kilometrów (co fakt w korku ale nie ciągle) i skubana nagle, jak znów mnie koreczek przytrzymał, gotuje sie (tzn wskaźnik na maxa na HOT -na szczeście sie nie zadymiło, bo zgasiłem silnik). Myśle wstąpiłe do sklepu, zakupy, charadka ostygnie, korki miną. No i odczekałem. Odpalam - znów sie krztusi, no to po garach - obroty sie ustabilizowały. Jade do domu i znów co tylko na światłach sie zatrzymam to podziwiem jak mi temperatura rośnie. Zauważyłem że wentylator włącza sie dopiero przy 3/4 temp (wcześniej załąączał sie przy 1/2 temp.) zaglądam pod mache i widzę taką sytuacje - w zbiorniku płynu chłodzącego: przezroczysta ciecz o zapachu ropy (chyba woda, ale tłustawa w dotyku), wentylator załącza sie jak już na wskaźniku temperatury jest max, coś mi pyka (jakiś kondensator , przekażnik czy cuś kole zbiorniczka płynu, ale nie ma nam żadnych kabelków więc to raczej nie jest podłaczzone do układu chłodzenia), a przy komorze pod podszybiem są takie dwie gumowe rurki które wchodzą w tą przegrode komory silnika (gdzieś na wysokości tej puszki od ogrzewania wnętrza) i z jednego z nich spod obejmy mi cieknie ta sama przezroczysta ciecz która jest w układzie chłodzenia.

Pomocy bo już nie wiem co jest grane.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2007, 19:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
na 99% dowidzenia powiedziała uszczelka pod głowicą

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-09-2007, 22:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nieźle się pokaszaniło :( Będzie roboty co niemiara ! Mogę jedynie potwierdzić to co powiedział Amba - uszczelka padła lub nawet więcej - głowica/blok pękł. Jak cieknie ci z dopływu do nagrzewnicy to znaczy, że masz niezłe ciśnienie w układzie, które przedostaje sie z komór spalania. Pod zbiorniczkiem jest ewaporator (pochłaniacz oparów) to on tak cyka, ale wówczas gdy jest nagły przyrost i spadek ciśnienia w dolocie. W twoim przypadku podejrzewać można, że pękła głowica :( Gdyby tylko puściła uszczelka to najpierw bulgotało by lekko w zbiorniczku a nie od razu takie ceregiele. Nie jeździj z tym - odstaw samochód i daj do naprawy - jazda z takim wymieszaniem oleju z wodą spowoduje starcie panewek, zaklejenie "budyniem" układu chłodzenia a na dodatek może paść pompa wody, która teraz dostaje ciśnienie ze spalania i puścić mogą przy niej uszczelnienia. Nie wspomnę o nagrzewnicy. Współczuję i pocieszę cię, że uszczelka TAKOMA kosztuje w Japauto 39,00 zł z klubową zniżką, lub 109,00 zł TOKEI z HIPOLu w Warszawie a robocizny jest na... 3/4 dnia jak ktoś robi pierwszy raz lub 2h jak już to robił :) Czy na allegro czerwona to była Twoja ???

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 08:37 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
drookash napisał(a):
Nieźle się pokaszaniło :( Będzie roboty co niemiara ! Mogę jedynie potwierdzić to co powiedział Amba - uszczelka padła lub nawet więcej - głowica/blok pękł. Jak cieknie ci z dopływu do nagrzewnicy to znaczy, że masz niezłe ciśnienie w układzie, które przedostaje sie z komór spalania. Pod zbiorniczkiem jest ewaporator (pochłaniacz oparów) to on tak cyka, ale wówczas gdy jest nagły przyrost i spadek ciśnienia w dolocie. W twoim przypadku podejrzewać można, że pękła głowica :( Gdyby tylko puściła uszczelka to najpierw bulgotało by lekko w zbiorniczku a nie od razu takie ceregiele. Nie jeździj z tym - odstaw samochód i daj do naprawy - jazda z takim wymieszaniem oleju z wodą spowoduje starcie panewek, zaklejenie "budyniem" układu chłodzenia a na dodatek może paść pompa wody, która teraz dostaje ciśnienie ze spalania i puścić mogą przy niej uszczelnienia. Nie wspomnę o nagrzewnicy. Współczuję i pocieszę cię, że uszczelka TAKOMA kosztuje w Japauto 39,00 zł z klubową zniżką, lub 109,00 zł TOKEI z HIPOLu w Warszawie a robocizny jest na... 3/4 dnia jak ktoś robi pierwszy raz lub 2h jak już to robił :) Czy na allegro czerwona to była Twoja ???



No to mnie pocieszyliście. Ide sie powiesić w garażu (tzn lampe powiesze) i sprawdze jeszcze raz może cos zauważe czy to uszczelka czy (o zgrozo) głowica (tfu tfu tfu). NIe ja nie mam nic wspólnego z allegro i czerwienią (mam ciemno granatową G203).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 09:19 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
Dobra - popatrzyłem i sprawa wygląda tak: pod głowicą nic nie widze (i tak dostęp jest do d...) ale pokrywa głowicy (chyba dobrze sie wyraziłem - z takim ładnym napisem daihatsu 16 valve) jest w jednym rogu pęknięta, w miejscu gdzie jest śróba narożna, i tam jest troszeczke spocone olejem. Ponadto tam też powinna być jakaś uszczelka pomiędzy tą pokrywa a głowicą a na moje zaspane porankiem oko to to wygląda jak silikon montażowy albo cuś takiego.

Qrde mama zdjęcie tylko nie wiem jak załączyć (wstydzior)[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 11:44 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
Jeszcze jedna sprawa - może mi ktoś polecić jakiś warsztat w Krakowie który to zrobi, nie spartoli i nie zedrze ze mnie kasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 16:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zanim oddasz do warsztatu weź klucz nasadkowy 10mm i odkręć pokrywę zaworów - sprawdź czy nie masz tam nic połamanego / popękanego. Odkręcenie nawet niewprawionej osobie nie zajmie więcej niż 15 minut. Może się okazać, że nie warto robić tego silnika a lepiej szukać drugi z zachodu. Koszt robocizny za wymianę uszczelki będzie wahał się w okolicach 200-300 zł, planowanie głowicy (zrównanie powierzchni) to kolejne 50-100 zł, do tego koszta uszczelek, nowy olej i płyn chłodniczy. Pęknięcie pokrywy jest świeże czy stare ?
Szkoda, że nie masz blisko do Bydgoszczy - zrobił bym ci za 4-paka w ramach klubowej "samopomocy" ;)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 18:33 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
No to też pomysł dobry, ale jak narazie pobawiłem sie z innymi rzeczami i wygląda to tak.
Odpaliłem: silnik zimny i tylko 1000 obr/min. ? Odkręciłem korek chłodnicy. Dolałem wody, po jakiś 20 minutach (temp. w połowie) zaczął gazować (zapach jakby spalin w płynie chłodniczym - tyak swoją drogą to to borygo ma z dziesieć lat), dodatkowo na korku pojawił sie brunatny, spieniony syfek (kolor kawy z mlekiem). A żeby było weselej w wydechu miałem mokro. Zgasiłem. Odkręciłem świece - suche (tzn szukałem czy nie ma na nich wody, albo jakiś kropelek, no i nie ma, końcówki styków białe, 2 miały trioszeczke okopcony gwint do połowy - też nie wiem czy to coś ważnego). To tyle jak narazie mój stan wiedzy. Acha pękniecie ma przynajmniej 3 miesiące (czyli od zakupu autka).

Co o Tym myślicie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 18:51 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Cytuj:
dodatkowo na korku pojawił sie brunatny, spieniony syfek (kolor kawy z mlekiem)


ewidentnie woda w oleju, nie jezdzi tak bo zatrzesz silnik

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 19:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
To że masz białe świece a nie rdzawe już świadczy o wodzie w oleju. Mleczko pod korkiem - potwierdza. Szybko ci się udało zamęczyć sprzęta :) Mój został brutalnie zamęczony po 5 miesiącach od zakupu - lepiej się postarałeś. Mimo wszystko w moim zrobiłem wszystko chyba co można było i teraz śmiga jak szalony :) Skoro pęknięcie masz od początku to czemu tego nie skleiłeś distalem np.? Z tego co piszesz - musiał ktoś przed sprzedażą robić uszczelkę, a ty pewnie o tym nie wiedziałeś i nie poprawiłeś dokręcenia głowicy po 1000km od robienia he ? W moim po 1200km poprawiałem z kluczem dynamometrycznym i na środkowych śrubach zrobiłem prawie pełen obrót. Nie jeździj tym samochodem !!! Zatrzesz panewki, pierścienie zetrzesz i zapaćkasz pompę oleju i wody, nie mówiąc o zaklejaniu się chłodnicy i nagrzewnicy.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 21:30 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
Tzn tak. Jak kupiłem to w papierach był rachunek z treścią: GÓRA SILNIKA na przebiegu 201 300km, teraz jest 227 890 km, a ja zrobiłem 700 km. Czyli poprzedni właściceel zarąbał sprawe a ja nieświadomie dokończyłem dzieła. No nic. Jade do mechaniura wymienić uszczelke , termostata, olej i płyn chłodzący a przy okazji zrobie napinacz i pasek rozrządu. Zobaczymy co bedzie dalej. Mam nadziej że już nic nie "wyjdzie". Człowiek płaci za cudze błedy - życie.

Edit:
Acha -= co do pęknięcia. Opłaca sie kupić nową (alboi używaną pokrywę rozrządu) - o ile takla dostane, czy skleić (spawać ) starą. No bo teraz nie wiem już co robić.

Edytuj wcześniejszy posr.
dr_mateusz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-09-2007, 21:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Zrób fotkę tego pęknięcia jak możesz. Pokrywę będzie ciężej kupić niż dać do pospawania.
Dopiero teraz piszesz, że była głowica robiona ??? Możesz się spodziewać cudów :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-09-2007, 10:35 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
Mam zdjęcie tylko na dysku i nie wiem jak je wstawić. Musi być z http ????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-09-2007, 11:06 
Offline

Dołączył(a): 16-08-2007, 10:35
Posty: 70
Lokalizacja: Kraków
Czy ktoś może wie jaki powinien być termostat (na jaką temperaturę) do mojego G203 (maj 1996), bo to też będę musiał wymienić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-09-2007, 13:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
http://motocom.pl/czesci,0,0,0,0,0,0,,45137,,57.html

dokładnie taki :)

Najpierw sprawdź ten co masz - jeżeli ktoś robił uszczelkę to duże prawdopodobieństwo, że wymienił też termostat. Wsadź go do garnuszka z wodą, załatw termometr do min 100C i gotuj powolutku, przy 84C powinien mieć pełne otwarcie około 8-10mm.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL