forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 06:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Duzy Problem... Pomocy!
PostNapisane: 30-08-2007, 08:01 
Offline

Dołączył(a): 23-03-2007, 17:38
Posty: 10
Lokalizacja: swidnica
Witam wszystkich forumowiczow.
Mam problem z moja charadka. Mam Daihatsu Charade G-102 1,3i (EFI)
Problem wyglada tak: w czasie jazdy zapala mi sie kontrolka [check engine] w tym momecie spadaja obroty tak do 200 lub 300 obr/min. silnik nie gasnie ale nie ma wogule mocy. Dodam tylko ze podejzewam ze nie mam ladowania tylko ze sprawdzalem miernikiem ladowanie i bylo. Wczoraj jednak pojechalem autkiem do pracy i okazalo sie ze po 8h akumulator jest wyladowany. Nie wiem co mam robic. Pomozcie!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01-09-2007, 15:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Mam ten sam problem tylko u mnie sprawa wygląda następująco
-jak zaczynam jazde rano to kontrolka zapala się na około30 sek. obroty spadają i moć też, po tym czasie wszystko wraca do normy i przez pewien czas wszystko jest OK tz. do następnego dnia.
Ma ktoś pomysł co to może być????
Dodam że nie zawsze kontrolka się zapala bywa że przez pare dni nic się nie dzieje.

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-09-2007, 23:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-02-2006, 23:10
Posty: 97
Lokalizacja: Mojęcice k.Wołowa
ale jak ? zupelnie traci moc? tzn jest bardzo slaby , ja mialem tak ale tylko raz jak szalalem po lesnych szutrach i wjechalem w b gleboka kaluze spadly mi mocno obroty ze az prawie gasl ale wieczorem jak ja podsuszylem to wszystko bylo oki, wasz problem moim zdaniem nie dotyczy ladowania obstawialbym jakis wadliwy czujnik , lub jeszcze inna opcja a moze poprostu macie problem z zasilaniem tzn filtr paliwka lub tez pompka w baku co jest malo prawdopodobne, zlokalizujcie filterek pod machą i odkrecvie pol obrotu srube mocujaca waz paliwowy ktory idzie do listwy i przekrec stacyjke na acc tak by pompka dala cisnienie i zobacz tak na oko czy jest duze cisnienie(powinno psikac zdrowo)

_________________
Live to ride - Ride to live
Honda Jc20 Gold Alcast ver. Open
Kawasaki Zx6r...rozbita:< ale na wiosne Zx9r... bedzie sie dzialo...
Co ty wiesz o zapierdalaniu...??? Ty stara dupa jestes:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-09-2007, 16:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-10-2005, 12:01
Posty: 121
Lokalizacja: kętrzyn
Wydaje mi się że wine za to ponosi czujnik temperatury cieczy chłodzącej (ten koło aparatu zapłonowego z kostką 2 pinową ) czasami zwłaszcza przy zimnym silniku się zacina i nie podaje odczytu na kompa. Jeśli jestem w błędzie to mnie poprawcie.

_________________
1,3 16v 91 szary metalik


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-09-2007, 17:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Z tego co wiem w modelach G102 i G200 pompka paliwa pompuje dopiero po przekręceniu na zapłon a nie ACC. Tak jak piszesz dzieje się z Matizach np, ale nie w Charadach.
Co do czujników - można je omomierzem sprawdzić, albo wypiąć wtyczki z czujników i podpiąć do nich odpowiednie regulowane rezystory, wysterować kompa na dwie skrajności i obserwować zachowanie auta, kompa i wskaźników. Sprawdź przerwę na czujniku Halla w aparacie zapłonowym i sprawdź dokładnie cewkę zapłonową + wzmacniacz sygnałowy umieszczony obok. Przyjedź na zlot a wszystkim się zajmiemy :)

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03-09-2007, 23:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
drookash napisał(a):
Z tego co wiem w modelach G102 i G200 pompka paliwa pompuje dopiero po przekręceniu na zapłon a nie ACC.


I kolego się mylisz. W G102 pompa działa już w momenicie jak się kontrolki zapalają :P Czyli ACC tak ?? Nie czytałem napisów na stacyjce nigdy ;p

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04-09-2007, 08:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
W takim razie na ACC i obserwować - ale to i tak działa chwilkę (2-3sec) ponieważ jest na opóźnionym przekaźniku - dopiero po odpaleniu silnika będzie pompować non-stop.
Wychodzi na to, że G102 powinna więc odpalać od strzału w kluczyk skoro ma wytworzone ciśnienie paliwa przed zapłonem. W G200 na 100% odpala pompka dopiero pod zapłonem.

Wracając do tematu - może zalewa ci alternator i tworzy się jakieś zwarcie ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-09-2007, 00:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02-02-2006, 23:10
Posty: 97
Lokalizacja: Mojęcice k.Wołowa
czujnika tez nie mozna wykluczac gdyz gdy powiedzmy ze wariuje i przekazuje do kompa sygnal ze silnik jest zimny wiec wlacza sie ssanie automatycznie czyli wieksza dawka paliwa wiec i moze tu tkwi problem ...

_________________
Live to ride - Ride to live
Honda Jc20 Gold Alcast ver. Open
Kawasaki Zx6r...rozbita:< ale na wiosne Zx9r... bedzie sie dzialo...
Co ty wiesz o zapierdalaniu...??? Ty stara dupa jestes:D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05-09-2007, 10:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
AmbaJunior napisał(a):
czujnika tez nie mozna wykluczac gdyz gdy powiedzmy ze wariuje i przekazuje do kompa sygnal ze silnik jest zimny wiec wlacza sie ssanie automatycznie czyli wieksza dawka paliwa wiec i moze tu tkwi problem ...


A może być tak że nie podaj nic albo jakieś dziwne wartości. Warto sprawdzić

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07-09-2007, 23:44 
Offline

Dołączył(a): 13-03-2007, 01:00
Posty: 34
a moze to jest tak jak w astrach II. jezeli zapali sie chceck engine to komp stwierdza ze cos kurna nie gra i sam zagasza silnik albo odcina oboroty aby zapobiec ew. dalszym uszkodzeniom. sam tak kiedys mialem ale nie wiem co bylo przyczyną bo samochod poszzzzzedł :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL