forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 22-12-2024, 22:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wentylator z chlodnicy -wylaczanie!!!!
PostNapisane: 18-07-2007, 07:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Ello!!!

Wiem ze gdzies taki temacik jush byl ale nie moge go odszukac.
Chodzi mi o to jak przerobic wylaczanie sie wentylatora chlodnicy

Bo standardowo jest tak ze jak wentylatorek pracuje to po przekreceniu kluczyka w stacyjce on sie wylacza a powinien sie wedlug mnie wylaczyc dopiero po schlodzeniu silnika do okreslonej temp.

Czy ktos to jush tak przerabial??
Nie chce miec rzadnego przelacznika tylko chce by pracowal dalej nawet jezeli zamkne autko az silnik schlodzi sie,wtedy dopiero powinno mi sie to wylacyc.

Prosze o podpowiedz jak to wykonac,bo chyba jush ktos tutaj tak robil.

Z gory dziekuje

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-07-2007, 07:49 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Dolaczam sie do prozby.....

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-07-2007, 08:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Witam!
Bardzo dobry temat, też się nad tym zastanawiałem.
W moim Peugeot`cie 309 GTI z 87r. jest właśnie tak, do puki nie schłodzi silnika to nawet jak wyjmę kluczyk ze stacyjki, wentylator dalej pracuje.

Zajrzę dziś do manuala w tej sprawie.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-07-2007, 09:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
po wyłączeniu silnika schlodzi tylko chłodnice, nie chodzi pompa wody która pompuje w obieg. Co do zrobienia tego wystarczy plus którym steruje wentylator podać z aku a nie ze stacyjki.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-07-2007, 09:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Tak szociu ale jak mu podasz plus bezposrednio z akusia to on bedzie chodzil nonstop.Bynajmniej mi sie tak wydaje.
A za uruchamianie go pewnie odpowiada jakis czujnik ktory przy nagrzaniu sie podaje mase (bimetal)i wentylator chodzi po schlodzeniu masa sie traci i wentylatorek staje .
Moze sie myle ale chyba tak powinno byc

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-07-2007, 09:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Martini napisał(a):
Tak szociu ale jak mu podasz plus bezposrednio z akusia to on będzie chodził nonstop.Bynajmniej mi sie tak wydaje.
A za uruchamianie go pewnie odpowiada jakis czujnik który przy nagrzaniu sie podaje mase (bimetal)i wentylator chodzi po schłodzeniu masa sie traci i wentylatorek staje .
Moze sie myle ale chyba tak powinno byc


Jak podasz z aku plus to będzie chodził niezależnie od stacyjki i oto właśnie wam chodzi. Tylko nie rozumiem po co wam to skoro wentylator wychłodzi tylko chłodnice a silnik nawet nie zobaczy tej zimnej wody.

StiQ - opis dla ciebie ( a piszę tutaj żeby może ktoś inny skorzystał ):
Ja zrobiłem na przekaźniku tak że obwód normalnie zamknięty był podłączony do standardowego obwodu wiatraka a po uruchomieniu przekaźnika ten obwód się rozłączał i załączał się "+" bezpośrednio z aku i wiatrak chodził tak jak ja chciałem niezależnie od czujnika. Tak to rozwiązałem żeby nie tracić standardowej instalacji od wiatraka, bo można tylko na zwykły przełącznik zrobić (biorąc pod uwagę że wiatrak pobiera ok 5A ) ale wtedy utracimy obwód czujnika. Ten układ tylko dlatego zrobiłem że było +30st w cieniu a ja śmigałem po górach. Wiadomo jak CB23 jest wrażliwe na przegrzanie :P Jak ktoś nie zroumiał to moge w paincie narysować :P

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18-07-2007, 13:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
bez sensu panowie , że niby co wam da to chłodzenie ??? ze schłodzicie sobie chłodnice samą ??? nie widze sensu najmniejszego w tym zeby wentylator chodził w czasie gdy silnik nie pracujhe ... wkoncu nie tylko daihatsu tak ma ... ale i renault miedzy innymi .... ehhhh kombinujecie nie potrzebnie z tym


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 07:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Ale jak bylo by to do niczego to po co VWny, AUDI etc. maja wiatraki ktore zalaczaja lub chodza nawet po zamknieciu autka, chyba czemus to musi sluzyc bo niesadze zeby bylo to tylko ot tak dla draki :)

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 08:26 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Tylko że audi vw mają włącznik termiczny w chłodnicy , a swoją drogą ani w cb 23 i cb 80 nigdy polowy temp mi nie przekracza ,nawet w korkach przy 30 stopniach - takze niewiem poco taki patent

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 09:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Mnie rowniez polowy nie przekracza az jest zbyt niska(bynajmniej przed remontem silnika bylo inaczej znacznie wyzsza) .
Patent jest mi po to by po jezdzie w korkach na parkingu nie czekac az sie schlodzi tylko wysiadam i ide a wentylatro dalej lazi.Bo jak wiadomo temperatura dopiero sie podnosi jak bryka stoi i to duzo wiecej bo cale cieplo sie trzyma w komorze silnika a podczas jazdy schladza sie wpadajacym powietrzem

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 10:07 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Martini nie rozumiesz dalej :wink:

Po co ma ci chłodzić chłodnice na postoju wentylator skoro płyn po wyłączeniu silnika nie jest pompowany przez pompę wody więc silnika nie schłodzisz

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 10:24 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26-03-2006, 15:53
Posty: 547
Lokalizacja: Śląsk
Samochód: Daihatsu
Model: Charade G203 SXL
Rok: 1994
Oki. Czyli nie mam sie niczym przejmowac, wszystko jest w nalezytym porzadku i tak ma byc.Tak??
Skoro tak szociu mowisz to wierze ci na slowo.Jush nie raz mi pomogles i kazda twoja rada sie sprawdzila.Wiec zostawiam ten dylemat moj .


Dzieki za odpowiedzi
Pozdrawiam :D

_________________
Zdrowa muzo, bitów pelna, bas z Toba blogoslawiona ty miêdzy gatunkami i blogoslawiony owoc zywota twojego, DJ. Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami gluchymi, teraz i w godzinê chill-outu naszego. MAYDAY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 12:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-11-2004, 18:05
Posty: 170
Lokalizacja: WARSZAWA
ja w nissanie doprowadziłem wskażnik trochę przed czerwone pole i po wyłaczeniu silnika niestety zaczoł gotować w zbiorniczku płyn.z pewnością jak by wentylator chodził po wyłączeniu silnika nie gotowało by płynu.
w swoich charadch mam przerobione działanie wentylatorów.i wentyator nie dopuszcza do takich przypadków.napewno przewietrza komorę silnika a to już coś.

_________________
G100 TURBO CB 61 i G100 CB23


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19-07-2007, 14:51 
Offline

Dołączył(a): 13-03-2007, 01:00
Posty: 34
racja :) zawsze lepiej zeby wentylatorek pare minutek dluzej sie pokrecil a przewietrzyl bloczek i komore silnika. nie zaszkodzi.....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20-07-2007, 00:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10-09-2004, 23:13
Posty: 310
Lokalizacja: Zielona Góra
LUDZIE :!: czy wy nie rozumiecie, że jak sobie schłodzicie płyn tylko w chłodnicy to nic wam to nie da.... woda nie krąży w silniku bo nie działa pompa, więc silnik przez to nie schłodzi się szybciej mimo że kręci się wentylator.

Jak widzicie że silnik się grzeje to lepiej przejechać się spokojnie kilometr, dwa, a nie gasić i liczyć że się samo zrobi....

_________________
Charade 1.3 16v EFI


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL