forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 03-10-2024, 23:24

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: drze opony...
PostNapisane: 15-07-2007, 16:56 
Offline

Dołączył(a): 03-08-2006, 18:21
Posty: 9
Samochód: Daihatsu Charade
Model: 1,3i CLX
Rok: 1997
ostatno zmienilem oponyi auwazyme ze po przejechaniu 800km zaczyna drezc opony od srodka, ma ktos jaki pomysl czemu??
ogladalem na kanale i wyglada ze jest ok, zastanawiam sie czy to nie wina amorkow? cz kto wie czy da sie cos tam regulowac? no i kurcze przydalaby mi sie ta ksiazka ale jakos odp na moj post brak... nawet na priv wiec chyba nie do zobycia

_________________
Przejście z 1.0D na 1.3i powolna kolejna obudowa:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: drze opony...
PostNapisane: 15-07-2007, 17:06 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czyli pewnie masz G100 :) Jedyne co możesz to sprawdzić zbieżność bo nic innego nie zrobisz z przodu i pewnie to jest wina tym bardziej że obie się zużywaja. To w zakrętach po mieście powinna piszczeć Tobie z przodu. Jeśli masz piszczenie to na 100% zbieżność.

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15-07-2007, 22:29 
Offline

Dołączył(a): 03-08-2006, 18:21
Posty: 9
Samochód: Daihatsu Charade
Model: 1,3i CLX
Rok: 1997
ok to ze zbieznosc to wydedukowalem ;) tylko czym sie ja ustawaia w G100 bo faktycznie taka mam

_________________
Przejście z 1.0D na 1.3i powolna kolejna obudowa:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-07-2007, 07:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Jedź do serwisu gdzie fachowiec ją tobie ustawi.
Sam z tym nie grzeb.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16-07-2007, 11:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
No jak gdzie się ustawia - z tego co pamietam - w drązek jest wkręcony drązek od strony listwy kier. i tam poprzez obrót regulujesz. Jeśli nie jesteś w stanie jechac na ustawienie dość szybko to zrób po 1 obrocie śruby tak żeby drązek się schował ale nie wiecej. Bo jak będziesz tak dalej śmigał to opony wyrzucisz. A co do samej techniki jak ustawić dobrze to - domowe warunki odpadaja chyba że masz przyżad dorobiony

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21-07-2007, 15:24 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
To ja się jeszcze dołącze z takim pytaniem: Ile ma wynosić rozbieżność (w manualu jest że ZBIEŻNOŚĆ 3mm ale to nie logiczne, w przednim napędzie raczej ma być rozbieżność)?


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 10:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Ma być zbieżność ;) Długo się nad tym zastanawiałem dopóki nie wytłumaczył mi tego gość ze stacji diagnostycznej. Zbieżność dlatego, że drążek kierowniczy masz w tylnej części koła. Na logikę wydaje się, że koło ciągnące do przodu będzie trzymane przez wahacz składać się do wewnątrz, ale jest odwrotnie - drążek trzymający koło z tyłu powoduje przyciągnięcie tylnej części koła a tym samym wychylenie przedniej części i ustawienie na wprost. Wziąłem w domu pinezki, sznurki i metodą prac ręcznych ;) sprawdziłem na stole - jest tak jak piszę, sam możesz sobie sprawdzić.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 11:51 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Faktycznie, coś w tym jest. Ja teraz ustawiłem na 0 i dalej popiskuje. A jutro ustawię zbieżność i zobaczę. Dzięki za podpowiedź.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 12:10 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
a nie mozna podjechac na stacje diagnostczną ??? mają w komputerze wszystkie rozstawy do każdej charady !!!! montują czujniki i ustawiają ... 50zł kosztuje taki zabieg


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 12:35 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Właśnie na stacji byłem, to jak zapytałem czy w razie złego ustawienia mogę przyjechać ponownie, powiedział że on napewno dobrze ustawi (a na pytanie nie odpowiedział) i chce za to 60zł nawet jak będzie dobrze ustawione i on tylko skontroluje. Z takimi mechanikami już się spotkałem i nie mam dobrych wspomnień. W najgorszym wypadku pożyczę PKO - 4 i sam ustawię "laserowo" (jak to nazywają pseudomechanicy).


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 12:56 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
no to masz lipnie troszke , ja bylem na ustawianie i dostałem gwarancje na ustawienie , fakture i wydruk z ustawienia .... ale widze że firma firmei nie równa ... pozatym robilem w najdrozszym serwisie w mielcu ... gdzie taka operacja kosztuje prawie 100zl ..... po znajoomsci 55zl ;)


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 18:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
janusz napisał(a):
Właśnie na stacji byłem, to jak zapytałem czy w razie złego ustawienia mogę przyjechać ponownie, powiedział że on napewno dobrze ustawi (a na pytanie nie odpowiedział) i chce za to 60zł nawet jak będzie dobrze ustawione i on tylko skontroluje. Z takimi mechanikami już się spotkałem i nie mam dobrych wspomnień. W najgorszym wypadku pożyczę PKO - 4 i sam ustawię "laserowo" (jak to nazywają pseudomechanicy).


Jak ustawiałem zbieżność w swoich samochodach to zawsze była możliwość podjechania i ustawienia ponownego w razie złego ustawienia i oczywiście za free....

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 20:08 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Czegoś nie rozumiem :) Jak można laserowo źle ustawić ??? Skoro ustawią idealnie w/g manuala na laserach i nadal piszczy to bądźcie pewni, że to nie wina złej zbieżności, a raczej zużytych pozostałych elementów zawieszenia, które powodują złe wychylenia kół na zakrętach. Takie zużycia to : tuleje wahaczy, sworznie wahaczy, przekoszone/przekrzywione amortyzatory - które nie są w stanie utrzymać koła pod odpowiednim kątem itd. Jeżeli auto miało poważną kraksę, to wątpię aby nawet jakiś magic ustawił idealnie całą geometrię. Moje sprawdzałem na pełnej laserowej geometrii za 50 zł. Każde koło ok w stosunku do pozostałych.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22-07-2007, 23:13 
Offline

Dołączył(a): 27-07-2005, 00:48
Posty: 369
Lokalizacja: chełm
Samochód: Daihatsu
Model: Charade 1.0D G101
Rok: 1991
Tak powinno być, ale w Chełmie jest inaczej. Mechanicy odwalają lipę i jeszcze chcą za to kasę, dlatego ja korzystam z ich usług tylko jak muszę. Wolałbym sam ustawić i zaoszczędzić kasę i nerwy.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23-07-2007, 07:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-05-2007, 13:06
Posty: 651
Lokalizacja: Ostrzeszów
Samochód: Hyundai Sonata
Model: EF 2.5l V6 170KM
Rok: 2000
Witam!
W moim przypadku gdy ustawiałem zbieżność w Peugeot 309 GTI było tak.
Podjechałem na stacje, pan zerknął w taką grubą książkę, ustawił zbieżność, dał wydruk, paragon, kazał się przejechać i podczas jazdy puścić kierownice a potem zahamować.
Jeśli będzie ściągać to mam przyjechać a on poprawi.
Ta przyjemność kosztowała mnie 50zł.
Zero stresu, nerwów, a nuż się uda ustawić.

W charadzie ustawiał mi facet na przeglądzie! przejechał po płytach w podłodze, wskoczył pod auto i ustawił.
Auta już nie ściągało po wyjechaniu z warsztatu.
Pozdrawiam

_________________
Daihatsu Charade 1,3l 84KM 16v & Hyundai Sonata EF 2,5l V6 170KM 24v
Obrazek
HYUNDAI OSTRZESZÓW TEAM


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL