forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 02-10-2024, 18:26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20-06-2007, 00:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Współczuję ci tych mechaników :( Płyn to raptem 20 -30 zł... jak się to ma do remontu silnika ? Zalewać płynem - zaraz przecież wszystko nie wycieknie !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-06-2007, 02:01 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Olej i filtr wymienione, piastę już mam, w poniedziałek zapodaję do warsztatu w Centrum Motoryzacyjno Technicznym w Lublinie (takie zbiorowisko warsztatów, sklepów, hurtowni motoryzacyjnych w jednym miejscu ;) ) - tam przynajmniej mam pewność, że się znają na robocie - praktycznie non stop mają klientów i robią od ręki. Aha i ustawiłem charadce wyprzedzenie zapłonu na takie, jakie miała przed remontem - zrobiła się troszkę płynniejsza, ale wraz obroty od czasu do czasu lubią sobie lekko przyfalować....

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-06-2007, 11:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
No więc zacznę od dodania czegoś praktycznego do mojej poprzedniej wypowiedzi. No więc przy wymianie oleju warto delikatnie podnieść przód samochodu żeby zleciał cały olej, oczywiście robimy to jak silnik jest rozzgrzany, wtedy olej jest rzadki i łatwo wypływa. Aby skuteczniej usunąć resztki oleju pokusiłem się o niecałkowite odkręcenie filtra i zakręcenie przez ułamek sekundy rozrusznikiem, pompa wtedy zadziała i wypompuje nam resztki oleju. Niecałkowicie wykręcony stary filtr ma na celu zapobieganie rozchlapania oleju po komorze silnika. Uprzedzam, że za jakiekolwiek skutki uboczne tego zabiegu nie odpowiadam :P

Bęben wymieniłem (a raczej samą szpilkę, bo jak się okazało są wymienne ;) ) u chłopaków w CMT, chwila roboty i gościu chciał nam (mi i mojemu kumplowi) policzyć jeszcze za to, że teraz będziemy wiedzieli jak się wymienia bęben :D


a teraz coś ze złych wieści... byłem na diagnostyce zawieszenia i tak sobie....
1. sworzeń wahacza przód strona lewa
2. tuleja wahacza przód strona prawa
3. łącznik stabilizatora tył strona prawa
4. amorki tył

dodatkowo wracając z CMT i jadąc trasą bardzo ruchliwą i pod górkę charadka po wyprzedzeniu ciężarówki zmuliła się i odmówiła posłuszeństwa. Jechałem lewym pasem, ale widziałem że jesteśmy na wysokości przystanku, więc ryzykownie śmignąłem przed nosem tej ciężarówce którą chwilę wcześniej wyprzedziłem i wylądowałem na przystanku. Charadka chwilę postała po czym udało się ją odpalić. Ujechaliśmy jakieś 50 metrów i siłą rozpedu zjechałem w osiedle, dalej już nie chciała gadać :/ Myślałem że to może wskaźnik paliwa oszukuje (trochę wariował przez ostatni okres czasu), a miałem 1/4 baku paliwka. Jeden telefon do dobrej znajomej, przyjechała z tatą i hol na najbliższą stację. Zalałem ok. 7 litrów benzyny, wskaźnik się podniósł, ale charadka nie chciała gadać :( jedynie na ssaniu i z wciśniętym gazem wydawała z siebie dziwne dźwięki przy obrotach ~500 i zdechła. Nie chciałem jej męczyć więc hol do mnie pod blok. Macie jakieś pomysły co się mogło stać ? :/ może jakiś syf w baku ? ehh dzisiaj idę sprawdzić iskrę i paliwko. Czekam na ewentualne podpowiedzi :)
Pozdro!

EDIT: no i zagadała :I na zimnym silniku jak jej zasłonię wlot powietrza to obroty wracają do normy :I idę sprawdzić świece

EDIT2: hmm pokręciłem dosyć sporo gaźnikiem i po prostu nie to autko! póki co nie trzęsie na wolnych w ogóle, żwawiej się wkręca na obroty a jak się przejechałem to mi kopara opadła - tak jakby przybyło kilka kucy pod machą. Regulacja robiona na czuja, muszę jeszcze poczytać w manualu co i jak czy dobrze ją ustawiłem :)

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-06-2007, 19:39 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01-04-2007, 16:46
Posty: 1036
Lokalizacja: katowice
Samochód: daihatsu
Model: gran move
Rok: 1997
shady napisał(a):
No więc zacznę od dodania czegoś praktycznego do mojej poprzedniej wypowiedzi. No więc przy wymianie oleju warto delikatnie podnieść przód samochodu żeby zleciał cały olej, oczywiście robimy to jak silnik jest rozzgrzany, wtedy olej jest rzadki i łatwo wypływa. Aby skuteczniej usunąć resztki oleju pokusiłem się o niecałkowite odkręcenie filtra i zakręcenie przez ułamek sekundy rozrusznikiem, pompa wtedy zadziała i wypompuje nam resztki oleju. Niecałkowicie wykręcony stary filtr ma na celu zapobieganie rozchlapania oleju po komorze silnika.


Miałem takiego kumpla który po wylaniu starego oleju odpalał na silnik na minutę lub dwie po to aby silnik wypluł resztę oleju(silnik wiadomo pracował bez oleju..)podobno w jego mniemaniu tak się powinno wymieniać olej bo wypułkany jest cały stary... :lol: wiem że od niego żadnego samochodu bym nie kupił...
ale to tak na marginesie...poza tematem..

_________________
Tylko tchórze obwiniają innych za swoje porażki....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-06-2007, 14:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
Minutka lub dwie bez oleju to wg mnie o 58 lub 118 sekund za długo jak dla silnika. Samo czerknięcie rozrusznikiem powinno być ok :) Wtedy z grubsza "wypluje" spora zawartość oleju z kanałów. W końcu przez pierwszą sekundę lub dwie po odpaleniu silnik i tak nie ma smarowania, no chyba że mamy reklamowany olej Magnatec :D "który przywiera jak magnes do, zapewniając odpowiednie smarowanie już od pierwszych sekund pracy" :wink:

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-06-2007, 15:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
A nie prościej kupić olej w sklepie czy tam w serwisie i oni wszystko wyssają z miski przez otworek od bagnetu ?? Nawet czarny syf z dołu michy :P

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28-06-2007, 17:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-04-2006, 12:21
Posty: 661
Lokalizacja: Jasło
Popieram ta metode :P a odpalanie autka bez oleju zostawiam bez slowa....


Wyssac olej i syf tez ci wyssaja razem z olejem bez problemowo w cenie oleju i filtra przynajmniej umnie tak jest w miescie :P

_________________
Poprzednio:
DAIHATSU Charade G12 1,0 CS
DAIHATSU Charade G201 GTI 1,6 16V
Aktualnie:
Honda Civic Sedan 2001

Obrazek

Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30-06-2007, 01:04 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
na forum mitsumaniaków pisali kiedyś, że takie podciśnieniowe wysysanie oleju może coś tam uszkodzić, nie pamiętam dokładnie co, ale raczej nie polecali tej metody. Raczej sam się też na nią nie skuszę. Powód ? Czytajcie wyżej o mechanikach :] co do nich to chyba wszyscy podchodzą do samochodów jakby każdy był dreswagenem - czyli jak coś już jest inaczej zbudowane niż po niemiecku to już musi być z kosmosu.

Poza tym co to za satysfakcja oddać do serwisu. Jak dla mnie zerowa, ale to jest tylko moje własne prywatne zdanie :wink:


tak w ogóle to odpalania bez oleju też nie popieram, ale przez czerknięcie rozrusznikiem aby ruszył pompą chyba nie zatrę silnika ani samej pompy :P a jak komuś samochodzik pali na dotyk zawsze może zdjąć kable ze świec. Mój przed własnoręcznym grzebaniem przy gaźniku odpalał raczej ciężko....

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL