forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 30-09-2024, 00:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tłoki Suzuki Swift GTI do silnika HC
PostNapisane: 12-05-2007, 11:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Orientuje się ktoś jakie wymiary mają tłoki ze silnika 1.3 swifta montowanego w wersjach GTI ? Cena takich waha się w granicach 100 zł / szt. a przecież są to zakute z fabryki :)
Szukam elementów pod uturbienie autka i kute tłoki to konieczność w okolicach 0,6 bara. Chyba, że ktoś mi jest w stanie powiedzieć czy zwykłe nowe tłoki do silnika HC wytrzymają soft turbo do 0,4 bara ???

Jeszcze mnie coś naszło - były silniki Toyoty Cariny 1.6 ze średnicą tłoka 77mm, które działały z ubogą mieszanką (1:22) i nie stanowiło to większego problemu. Może takie tłoki są też dość odporne na temp i nadadzą się do uturbienia ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 12:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
ehh kłania się daihard.org, zgodnie z tym co piszą średnica tłoka w gtti i 1.3 oraz 1.6 jest identyczna natomiast różnica polega na skoku. Zakuwane elementy to zostaw dla cisnień rzędu 1 i wiecej bara, dla soft turbo wystarcza ci zwykłe, pozatym jak planujeszo,ogranać sterowanie wtrysków, zapłon ? napisz co byś chciał tzn przy jakich obrotach moc max no i czy bedziesz montował IC to podam ci mniejwiecej moc i typ turbawki któara ci to ładnie namucha przy zachowaniu odpowiedniej sprawności

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 15:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Najprawdopodobniej zakupię komplet nowych tłoków i pierścieni i dam blok do szlifu - żeby nie było mowy o jakichkolwiek problemach, zakupię też komplet nowych dopasowanych szpilek, uszczelkę TOKEI i komplet panewek.
Na wszystkich przewodach, które zależne są od podciśnienia w kolektorze (oprócz map-sensora) pozakładam jednokierunkowe, zapadkowe zaworki, żeby turbina nie dmuchała w pochłaniacz węglowy, czy do odpowietrzenia zbiornika paliwa. Natomiast sam MAP pozostawię tak jak jest... podciśnienie wysterowuje go do wyprzedzania zapłonu, natomiast z moich testów doszedłem, że nadciśnienie nie powoduje cofnięcia zapłonu dalej niż 0 stopni. Czyli działa jednokierunkowo i nie będzie pokazywał bzdur przy ładowaniu powietrza. Inną sprawą są odmy... tu jeszcze rozpracowuję temat - dmuchanie turbinką w tkaim układzie jak jest szło by w komorę korbową i pewnie po jakimś czasie zaczęło by wypychać olej przez origni / zimmeringi wszędzie gdzie możliwe. To muszę jeszcze dokładnie przemyśleć i porobić kilka testów.
Największym problemem może być ciśnieniowe smarowanie ośki turbinki i jej chłodzenie. Czy jako źródło oleju pod ciśnieniem wykorzystać wyjście na czujnik ciśnienia oleju ? A po smarowaniu oddawać olej pod kapę zaworową jakimś wężem ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 15:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
więc po kolej:
Cytuj:
Najprawdopodobniej zakupię komplet nowych tłoków i pierścieni i dam blok do szlifu - żeby nie było mowy o jakichkolwiek problemach, zakupię też komplet nowych dopasowanych szpilek, uszczelkę TOKEI i komplet panewek.

szpilki odpowiendio twarde, niestety ARP nie robi do naszych autek a z innych niewiem jakie by podaeszły. uszczelka tokei jst ok ale zastanów się nad wzmocieniem kanałów wodnych
Cytuj:
Na wszystkich przewodach, które zależne są od podciśnienia w kolektorze (oprócz map-sensora) pozakładam jednokierunkowe, zapadkowe zaworki, żeby turbina nie dmuchała w pochłaniacz węglowy, czy do odpowietrzenia zbiornika paliwa. Natomiast sam MAP pozostawię tak jak jest... podciśnienie wysterowuje go do wyprzedzania zapłonu, natomiast z moich testów doszedłem, że nadciśnienie nie powoduje cofnięcia zapłonu dalej niż 0 stopni. Czyli działa jednokierunkowo i nie będzie pokazywał bzdur przy ładowaniu


niewiem czy wiesz ale jesli jest to map sensor typowo od wolnossaka to podanie nadcisnienia spowoduje w nim uszkodzenie membarny a tym samym bedzie dawałe głupie wyniki. pomierz napiecie na nim jak jest to standardo od 0-5v to nie problem wówczas podmieni się normalnym pod turbo na 2 bary

co do odm w gtti jednajest puszczona dolot przed turbine druga z korka oleju w puszke dolotu za przepustnica.
Cytuj:
To muszę jeszcze dokładnie przemyśleć i porobić kilka testów.
Największym problemem może być ciśnieniowe smarowanie ośki turbinki i jej chłodzenie. Czy jako źródło oleju pod ciśnieniem wykorzystać wyjście na czujnik ciśnienia oleju ? A po smarowaniu oddawać olej pod kapę zaworową jakimś wężem ?

obawiam się że wyjście czujnika czyli m10 to za mało, jak uturbiane sa auta nie mające turba w serii daje się przekładkę pod filtr oleju, chłodnicę oleju możesz dać zewnętrzną motocyklowa albo z opla(też jest nieduża).
Przewody do leju kupisz bez problemu w oplocie stalowym z zakutymi końcówkami, powrót z turbiny puszcza się w miskę bo olej ścieka grawitacyjnie.

Największy problem to bedziesz miał z wysterowaniem wtrysków bo nikt ci nowej mapy nie napisze, a wsadzisz wieksze wtryski bez zmiany softu to bedziesz zalewał silnik na wolnych obrotach.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-05-2007, 21:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
Co do smarowania turbinki to widziałem że silnik 1.6 z aplausa miały wyposzczony olej poza silnik do chłodzenia w chłodnic , taki oring pod filtrem oleju , coś podobnego jak w gtti i td

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-05-2007, 10:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-03-2006, 11:22
Posty: 840
Lokalizacja: Bydgoszcz
Amba napisał(a):
Co do smarowania turbinki to widziałem że silnik 1.6 z aplausa miały wyposzczony olej poza silnik do chłodzenia w chłodnic , taki oring pod filtrem oleju , coś podobnego jak w gtti i td


Dokładnie to samo działanie. wrazie co drokash ja mam jakieś chłodniczki i coś dobierzemy do furki. Próbuje dostać się do ludzi z Valeo aby dostać nowy IC wielkości chlodnicy z 1.6. Może się uda. ( bardzo podobny do tego M. Colt co miał w zderzaku umieszczony z napisem HKS wymalowanym-powinieneś wiedzieć o którego chodzi)

_________________
G102 1.3 16V black edition 5D Obrazek
Emerytowóz 1.6 White COUPE Obrazek LPG
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-05-2007, 10:53 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
Co do samego turbienia znalazłem na streetracing.pl ciekawą uwagę która może się przydać:
Cytuj:
Opierając się na publikacjach naukowych oraz na danych podawanych przez producentów turbosprężarek można przyjąć następujące ogólne założenia:

1)
minimalne ciśnienia potrzebne dla prawidłowej pracy łożyska turbosprężarki wynoszą następująco:
na wolnych obrotach, przy rozgrzanym oleju 0.3bar
pod maksymalnym obciążeniem 1,7 bar

minimalny przepływ oleju wynosi odpowiednio:
na wolnych obrotach 380cm^3/min
pod maksymalnym obciążeniem 1890cm^3/min

niższe niż podane wartośći powodują uszkodzenie łożyska.
Ciśnienie robocze powinno wynosić około 2,5-2,7bar

2)
Maksymalne ciśnienie oleju w wężu zasilającym dla turbosprężarek na łożysku ślizgowym (journal bearing) wynosi około 4,5-4,7bara - powyżej tego ciśnienia następuje przeciskanie oleju przez uszczelniacz, dla turbosprężarek na łożysku kulkowym (ball bearing) ciśnienie to wynosi około 3-3,5bara. W przypadku, gdy ze względu na konstrukcję systemu smarowania w konkretnym silniku, ciśnienie w przewodzie zasilającym jest wyższe stosuje się restryktor. Dla turbosprężarek na łożysku ślizgowym stosuje się restryktor o śrenicy 1,4-1,6mm, a na łożysku kulkowym o średnicy 1mm.

3)
przewód zasilający, spływ oleju..

producenci rekomndują by przewód zasilający miał średnicę nie większą niż 5,5mm, zazwyczaj najlepszym wyborem jest przewód o średnicy 3,2mm (1/8"). Przewód odprowadzający olej (spływ) powinien mieć średnicę wewnętrzną minimum 12,7mm (1/2")

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL