forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:50

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: moment dokrcenia głowicy
PostNapisane: 14-01-2006, 00:09 
bardzo szybko potrzebny mi jest moment dokrecenia głowicy w szaradzie G-101 z 91


Góra
  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14-01-2006, 20:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13-09-2004, 09:49
Posty: 667
Lokalizacja: Wołów - Wrocław
G101 czyli masz TD? moment 10 Nm

_________________
Było :( G100 CB80,CB90,CB23,CL11,CL61 & upgrade G102 HD-E
S14 SR20DET - E34 M50 & E38 M52 -ZX7R
G-Works Automechanika-Lakiernictwo Wrocław tel. 605-853-918 a o charadkach wiemy wszystko
http://www.amba1.republika.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-03-2007, 12:46 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
a do g102 1.3 16v z 92 roku na gaźniku ? :) bo jakoś w instrukcjach nie mogę się doczytać :/ byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24-03-2007, 20:40 
Offline

Dołączył(a): 08-01-2007, 21:49
Posty: 16
Według moich danych dla tego silnika:
I stopień 20Nm
II stopień 40Nm
III stopień 49-59Nm
Dane z autodaty

_________________
Daihatsu Charade 1.0D 91r.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-03-2007, 22:27 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Do 1.3
I - 40 Nm
II - 60 N/m
III - 80 - 88 N/m

Między dokręceniami po 2 godziny przerwy !!!. Pamiętaj, że najpierw skręcasz głowicę na stole (wałki, krzywki i koniecznie kolektory !!!!) a dopiero po dokręceniu wszystkiego na cacy kładziesz na silnik i wkręcasz szpile głowicy. Inaczej zruszysz dokręconą głowicę i uszczelka pójdzie się bujać...

Sorki - pomyliły mi się jednostki :( Piątek do 2:00 w nocy walczyłem z cieknącą nagrzewnicą - nikomu tego nie życzę !!! Padałem na ry w sobotę :( Sam się dziwię co wysmarowałem !

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Ostatnio edytowano 26-03-2007, 08:30 przez drookash, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-03-2007, 22:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31-10-2005, 15:08
Posty: 153
Lokalizacja: Bełchatów
Co ty Drukasz piszesz?? Co tojest kg/m?? A jesli komus proponujesz dokrecic srubę M8 z momentem 80kgm to jest w przyblizeniu 800Nm to życzę powodzenia bo przy 400Nm juz sie ukreci albo wczesniej. Wiec przed napisaniem porady proszę być pewnym tego co się pisze bo ktoś weźmie te porady na serio i pójdzie wyporzyczyć taki klucz.

_________________
Darade GTtI (narazie upgrade do 1xx KM) - było
Sand Lover Discovery


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25-03-2007, 23:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
ja tylko chce wymienic uszczelke, wyciagac silnika nie bede ;) to które dane są dobre ? te co podał janir ? i trzeba odczekać ileś tam czasu między kolejnymi dokręceniami ? jeśli tak to silnik musi wtedy chodzić czy po prostu musi "postać" ? w jakiej kolejności dokręcać śruby ? czy tak jak do głowic w mitsubishi tutaj też idzie klucz SPLINE ? jeśli tak to jaki numerek klucza ? ;) trochę tych pytań jest, ale nie widzę na serwie serwisówki dla mojego silniczka, albo może po prostu już niedowidzę :roll:

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-03-2007, 08:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Janir podał dla 3-cylindrówki. Ja podałem dla HC i HC-E tylko mi się jednostki popierdzieliły :( Między dokręceniami silnik musi poprostu stać i czekać. Klucz zwykły nasadowy 14mm.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-03-2007, 11:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
drookash napisał(a):
Janir podał dla 3-cylindrówki. Ja podałem dla HC i HC-E


drookash zapomniałeś jednego C przy oznaczeniu silnika HC :) powinno być HC-C (który posiadam) >> LINK
oraz HC-E (który jest na wtrysku) >> LINK
kurcze troszke mocno trzeba je dokrecać.... o wiele mocniej niz litrówki, no ale skoro tak ma być.........

a kolejność dokręcania, taka jak dla 3 cylindrówek ? (zamieszczam poniżej fragment instrukcji)
co to są za jednostki kg-m oraz ft-lb i jak to przeliczyć na niutonometry ? ;)
nie chciałbym sp*****yć tej wymiany, ponieważ charadka była u mechanika właśnie na wymianie uszczelki, przejechała dosłownie z półtora tysiąca kilometrów i już jest do d***... charadki chyba bardzo nie lubią źle zrobionych uszczelek pod głowicę...
Obrazek

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26-03-2007, 12:05 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
HC, HC-C, HC-E, HE-G, HE-E, HE-EG, HD-C, HD-E i inne odmiany mają tę samą głowicę i dół poza różnicą wysokości między pojemnością 1.3 a 1.6 litra, który jest niecały cm wyższy.
Dokręcać trzeba mocno.. to fakt. Starczy jak dokręcisz około 8,4kg/m (czyli około 84Nm). Zrobisz dobrze to pojeździsz i będziesz zadowolony. Przy okazji... sprawdź termostat. Dla pocieszenia powiem Ci, że ja nie żałuję charadce gazu a na zrobionej własnoręcznie uszczelce ujechałem już 15 tyś km.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27-03-2007, 19:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
a w jakiej kolejności dokręcać głowicę ? i 2 sprawa..... kurka wodna nie mogę się dobrać do 1 śrubki kolektora dolotowego przy 3 cylindrze licząc od strony rozrządu, nie ma wcale podejścia :/

trzeba odkręcać te śrubki co trzymają klawiaturkę czy normalnie można wyjąć głowicę po odkręceniu od kolektorów i poluzowaniu szpilek ? poluzowałem te śrubki oprócz jednej tej od kolektora dolotowego :/ plus odkręciłem tą rurkę co trzyma cały kolektor dolotowy i całość ani rusz...

pomóżcie, bo nie oddam charadki w ręce żadnego rzeźnika, żeby znów zmieniać uszczelkę po 1000 kilosów :/

najlepiej to prosiłbym o kolejność co trzeba odkręcić/zdjąć/itp. bo trochę zgłupiałem w tym temacie już....

P.S. tak na marginesie pytanie... jak zdjąć górną osłonę z rozrządu ? trzeba odkręcić mocowanie silnika i dopiero wyjmowac ?

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29-03-2007, 00:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Obrazek
Tak odkręcać !!! Jeszcze raz ci powiem... odkręcasz całą głowicę w podanej kolejności wraz z kolektorami a dopiero później odkręcasz kolektory od głowicy już na warsztacie - tak jest w/g manuala - inaczej pokrzywisz głowicę i dupa ci z tego wszystkiego wyjdzie :( Śrubki trzymające klawiaturę odkręcasz później - nie mają wpływu na trzymanie klawiatury. Nie będzie wówczas problemu z dojściem do śrubki przy 3 garku :) Żeby wyjąć osłonkę trzeba zdjąć łapę, łapa ma jedną schowaną nakrętkę na klucz 14mm od dołu.. prawie jej nie widać i dojście słabe :( A... dokładnie pozaglądałem w manuale i okazuje się, że dawniej do Feroza podawali moment dokręcania 80-88Nm a do charadek manual podaje 60-68Nm... także zgłupiałem :( Ja dokręcałem 80Nm i trzyma super.
Przykręcanie masz tutaj...
Obrazek

Jakby co to dzwoń.. 600-438-110 - postaram się pomóc.

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02-04-2007, 13:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
ok dzięki za wszystkie rady, dzisiaj jak będę miał czas to coś pokombinuję przy charadce ;)

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-04-2007, 17:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09-08-2006, 16:30
Posty: 67
Lokalizacja: Lublin
jak myślicie, czy uszczelka w takim stanie mogła być przyczyną masełka i innych objawów wywalonej uszczelki pod głowicą ?

góra
ObrazekObrazekObrazek
oraz dół, wygląda ok
Obrazek
dorzucam 3 fotki głowicy
ObrazekObrazekObrazek

_________________
Możliwość zahamowania jest Twoim prawem do prędkości...


Ostatnio edytowano 14-04-2007, 12:47 przez shady, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-04-2007, 21:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wygląda całkiem OK. Małe odszczypania na samej krawędzi były by raczej w tym miejscu powodem wycieku oleju ale na zewnątrz silnika.
Same pierścienie uszczelniające cylindry są w/g mnie OK, kanały olejowe / wodne również... Daj lepiej sprawdzić głowicę na szczelność - za 30 zł powinni zrobić i dokładnie pooglądaj tuleje tłoków u nasady - może masz gdzieś pęknięty blok skoro się gotował.
Zobacz sobie w jakim stanie była moja uszczelka :)
http://klub-charade.asis.pl/forum/viewtopic.php?t=1442

Masz możliwość zrobienia fotek lepszej jakości ?

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL