forum.charade.pl | Polski Klub Daihatsu Charade

Forum Klubu Daihatsu Charade
Teraz jest 23-12-2024, 01:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Regulamin działu


Kliknij, aby przejrzeć regulamin



Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Houston, mamy problem z GTti
PostNapisane: 10-03-2007, 17:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-03-2007, 11:43
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
Kurka wodna wszystko było fajnie przez tydzień od zakupu - a teraz po rozjeżdżeniu autka i po kilku korkach w Gdańsku - odkryłem taki mankament:

Jak silniczek jest zimny jest wszystko pieknie, odpala na dotyk, nie przerywa chodzi równiutko, natomiast jak sie rozgrzeje to najpierw pojawiaja sie falujace obroty, po kilku minutach wraz ze spadaniem obrotow - migocze kontrolka oleju a czasami nawet potrafi zasnac - po prostu gasnie tak jakbym przekrecil kluczyk w stacyjce. Jak jest nagrzany to pojawiaja sie problemy z odpaleniem - odpalic odpali ale trzeba sie nakrecic.

Czasami ratuje sie wylaczeniem nadmuchu w samochodzie lub wylaczeniem swiatel, ale to przeciez nie o to chodzi.

Ktos ma jakis pomysl co jest grane?

Od razu mowie, ze na pewno do wymiany sa przewody wysokiego napiecia - poprzedni wlasciciel byl fanem tasmy izolacyjnej, oleju też nie brakuje.

Wina termostatu?!?

_________________
[url=http://]Obrazek[/url]
1 litr pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 cylindry, 4 zawory na cylinder, 5 miejsc siedzących, 6 stacji w radio, 7 litrów na setkę i 8 sekund do 100 km/h :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 17:35 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-09-2004, 12:50
Posty: 940
Lokalizacja: Mielec
ten typ tak ma :) , poszperaj na forum w szukajce - falujące obroty


niestety GTti :) to nie auto które kupisz i będzie :) to trzeba kupić i weekendy jej poświęcać :) ,

a c odo cisnienia oleju - normalne w autach jest ze cisnienie oleju jak spadnie ( obroty ) to zapali sie kontrolka , tylko pytanie przy ilu RPM się takie coś dzieje .... bo szkoda żeby autko pokazywało ci co go boli juz ..... ( pompa oleju że np się krzaczy)

_________________
http://mieleckie.pl


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 17:41 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-03-2007, 11:43
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
Oki zaraz wejde w szukajke i poczytam

A co do obrotów - to najpierw falują od 1200-1300 rpm w dol do ok 800 rpm (wtedy wlacza sie dioda)

A jak jeszcze bardziej sie rozgrzeje to podchodza do 1500 rpm (trzyma tak z 30 sek) i nagle taki spad w dol ze sam sie boje ze zgasnie.

_________________
[url=http://]Obrazek[/url]
1 litr pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 cylindry, 4 zawory na cylinder, 5 miejsc siedzących, 6 stacji w radio, 7 litrów na setkę i 8 sekund do 100 km/h :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 18:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
niechce być złym prokiem ale to pzrerabiałem - efekt jest taki że od 2 miesiecy z garażu nie wychodzę i dlaje nie jeżdze :wink:

Sprawdź poziom płynu, czy ubywa albo bąbelkuje. obroty falują na rozgranym silniku jak zaczyna się gotować płyn w głowicy, ecu bierze sygnał z czujników temp stąd taki objaw. Puszczenie nagrzewania na kabinę poprawia sytuacje na chwilę. Jak tego nie zrobisz skończy się prawdopodobnie wywaloną uszczelke o ile nie jest jeszcze walnięta.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 18:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04-03-2007, 11:43
Posty: 41
Lokalizacja: 3miasto
szociu napisał(a):
Puszczenie nagrzewania na kabinę poprawia sytuacje na chwilę. Jak tego nie zrobisz skończy się prawdopodobnie wywaloną uszczelke o ile nie jest jeszcze walnięta.


U mnie to nie pomaga tylko pogarsza - tzn wrecz prowokuje go zeby sie uspil - tak jakby mu pradu braklo.
Co do uszczelki to chyba jest wszystko w porzadku bo czlowieczek od ktorego to kupilem mowi ze robili caly silniczek jakies 1500 km temu - widac jeszcze wszystkie uszczelnienia - wiem zaraz beda glosy ze gosciu mowi jedno a stan faktyczny jest druga sprawą - ale optymistycznie trzymam sie wersji ze to nic powaznego :)

W srode kupie nowe swiece i przewody wymienie, przeczyszcze silniczek od przepustnicy, wymienie filtry i wtedy powiem czy cos sie zmienilo.

_________________
[url=http://]Obrazek[/url]
1 litr pojemności, 2 wałki rozrządu, 3 cylindry, 4 zawory na cylinder, 5 miejsc siedzących, 6 stacji w radio, 7 litrów na setkę i 8 sekund do 100 km/h :D


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10-03-2007, 18:40 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
sciagnij cała przepustnice (jest na 4 śrubach) i wyczyść jakims patyczkiem z wacikiem kanał odpowiadający z awolne obroty. co do samej uszczelki to jak głowica nie była splanowana to może nie trymac równo i miec przedmuchy (też przerabiałem :lol: )

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-03-2007, 00:23 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15-01-2006, 13:36
Posty: 1253
Lokalizacja: Bydgoszcz
Nie mam GTti ale mam G200 - falowanie obrotów zakończyło się u mnie wymianą uszczelki pod głowicą :( Odpukać - nic więcej nie padło a sama głowica cała. Zaczęło się właśnie od falowania - prawdopodobnie ECU brało złą temp z czujnika wkręconego w głowicę - woda się tam gotowała :(
slon666 - nie wierz ludziom co gadają sprzedając samochód !!! Nie ma w Polsce GTti, która by uszczelki nie miała robionej a po robieniu idealnie się zachowywała :( Z tego co czytam - każdy ma jakąś bolączkę :/

_________________
dawno temu : Hyundai Pony GLS 1.5 82KM
dawniej : Daihatsu Charade G200 1.3 84KM
nie tak dawno : Audi 80 Avant 2.0 90KM
przed chwilą : Fiat Doblo 2010 Maxi Combi 1.6 MultiJet 105KM (290Nm)
teraz : Mitsubishi L200 Invite+ DoubleCab 2.5 DiD 136KM (390Nm)
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11-03-2007, 00:28 
Offline

Dołączył(a): 03-02-2006, 20:59
Posty: 105
Lokalizacja: Łódź
Czesto jest tak że ktoś skopie remont i sprzedaje furę bo nie chodzi jak trzeba . Nikt po zrobieniu porządnego remontu nie sprzeda samochodu odrazu . Tak mi się przynajmniej zdaje .

_________________
w końcu TD


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12-03-2007, 10:31 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14-01-2006, 00:11
Posty: 72
takie objawy moga sie pojawic przy przytartych panewka lub zle spasowanych sprawdz cisnienie oleju i wlasnie gdy sie rozgrzeje cisnienie spada i wystepuje wieksze tarcie pomiedzy czopami walu a panewkami


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Houston mamy problem
PostNapisane: 12-03-2007, 21:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-06-2006, 14:58
Posty: 18
Lokalizacja: Bielsko Biala
Witam, ja mialem podobny problem, co prawda mam siloniczek CB-90, ale tez z komputerkiem, u mnie przyczyna falujacych obrotow, byla czujka temperatury od ECU, taka dwuwtykowa z zielonym gniazdkiem, raz laczyla raz nie, w zwiazku ztym podawala bledne wskazania do sterownika, objawialo sie to falowaniem obrotow, aczesto silnik gasl na srodku drogi,(najczesciej na srodku skrzyzowania :D ) i trzeba bylo kilka minut odczekac, zeby zapalil, wczesniej mozna bylo krecic i nic, prowdopodobnie sterownik wykrywal blednie wskazania czujnika, interpretowal to jako przegrzanie silnika, i odcinal doplyw paliwa, kupilem nowy czujnik i problem zniknal,nie wiem jak to jest z GTI ale tam jest taki sam czujnik ja ten czujnik kupilem na www.locosc.pl/czesci-samochodowe2.php , okolo 30zl plus wysylka.

_________________
Bordowa CB-90 CS 1.0 na wtrysku 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2007, 10:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16-07-2006, 21:23
Posty: 26
Lokalizacja: Olsztyn
Hmm, ja w CB-90 mam podobnie. Silnik sie trochę rozgrzeje i na biegu jałowym obroty falują mniej więcej na poziomie 800-1200 rpm. Nie dzieje się to zawsze :shock: Nie pomaga redukcja poboru prądu ani włączenie ogrzewania. Tyle że mi nigdy nie zgasła.

_________________
Pozdrawiam
wrx
Obrazek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13-03-2007, 11:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30-05-2006, 00:41
Posty: 1039
Lokalizacja: jaworzno
kwestia samego sprawdzenia czujników jest banalna, bierzemy multimetr i mierzymy rezystancję, dla temperatury obecnie czujnik powinien mieć koło 4K, podobnie można zmierzyć czujnik temp powietrza bo to ten sam element tyle że w innej obudowie.

_________________
4 TURBO - Części do Subaru Impreza & Mitsubishi Lancer Evo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: huston mamy problem
PostNapisane: 07-04-2007, 20:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08-06-2006, 14:58
Posty: 18
Lokalizacja: Bielsko Biala
no wlasnie ja tak doszedlem multimetr czyni cuda :D chociaz nie tak od razu u mnie ten czujnik raz dzialal raz nie, to znaczy jak poruszalem stykami w czujniku to na chwile "lapal" a potem znowu puszczal, to jest najgorsze do znalezienia, ale gdy wymienilem ten czujnik problemy z obrotami minely jakby reka odjal :P pozdrawiam

_________________
Bordowa CB-90 CS 1.0 na wtrysku 91r.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL